Reklāma

ES valstu vides ministri vienojas līdz 2035. gadam izbeigt jaunu auto ar iekšdedzes dzinējiem tirdzniecību

Jaunākie raksti

Samsung uzskata, ka salokāmie viedtālruņi trīs gados apdzīs Galaxy S modeļus

Samsung paši uzskata, ka lokano ekrānu viedtālruņi tikai tagad sāk uzņemt apgriezienus. Sagaidāms, ka lokano ekrānu viedtālruņi tuvāko trīs...

Xiaomi oficiāli izziņojis Mix Fold 2 salokāmo viedtālruni

Xiaomi Mix Fold 2 ir vēl viens šī gada lokanā ekrāna viedtālrunis, kura uzdevums ir vismaz nedaudz papurināt Samsung...

Kāds vīrietis Lielbritānijā apcietināts, jo ar “AirTag” izsekojis savu bijušo draudzeni

Izsekošanas piekariņi ir praktiski situācijās, kad jāsameklē kāda nozaudēta lieta, piemēram, naudas maks vai telefons. Tomēr domāju, ka neviens...

“SpaceX” orbītā nogādājis jau 3000 “Starlink” satelītu, taču saskaras ar problēmām

Īlona Maska vadītais uzņēmums "SpaceX" turpina izvērst savu ātrgaitas satelītu interneta projektu "Starlink", šīs nedēļas sākumā orbītā nogādājot vēl...

Apple paredz augstu pieprasījumu pēc iPhone 14 viedtālruņiem

Uzņēmums Apple, neskatoties uz ekonomisko situāciju pasaulē, paredz, ka arī šajā rudenī būs pietiekami liels pieprasījums pēc nākamajiem iPhone...

Eiropas Savienības dalībvalstu vides ministri agrā trešdienas rītā vienojās par lēmumu 2035. gadā izbeigt tirgot jaunas mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem Eiropas Savienības teritorijā. Tā ir daļa no bloka centieniem samazināt kaitīgo izmešu apjomu, lai panāktu klimatneitralitāti. Tikšanās Luksemburgā ilga vairāk nekā 16 stundas, tās laikā diskutējot par veidiem, kā cīnīties ar klimata pārmaiņām.

Tas nozīmē, ka no 2035. gada Eiropas Savienības teritorijā vairs nebūs iespējams iegādāties pilnīgi jaunu automašīnu, kurā tiks izmantots iekšdedzes dzinējs. Tas pārtrauks benzīna un dīzeļa automašīnu tirdzniecību, taču projektā iekļautas atsevišķas atkāpes – pēc vairāku dalībvalstu, tostarp Vācijas un Itālijas, lūguma ministri vienojās par iespēju nākotnē ļaut izmantot alternatīvas tehnoloģijas, piemēram, sintētiskas degvielas vai hibrīdautomobiļi, ja ar tām var panākt siltumnīcefekta gāzu emisiju pilnīgu izbeigšanu. Vairāki autoražotāji, piemēram, Porsche šobrīd intensīvi strādā tieši pie sintētiskās degvielas attīstības, arī Pirmā Formula no 2026. gada izmantos tikai sintētisko degvielu.

Šī vienošanās gan vēl nav galīga – tā jāapspriež ar Eiropas Parlamenta deputātiem, taču domājams, ka Parlamentā tā tiks apstiprināta, panākot galīgo risinājumu.

Izskan neoficiāli apgalvojumi, ka Eiropas Parlaments vēloties aizliegt arī lietotu automašīnu ar iekšdedzes dzinēju tirdzniecību, taču par šo punktu gan nekādas vienošanās pagaidām nav panāktas, tāpēc turpināsies diskusijas.

Šim lēmumam būs milzīgas sekas arī autobūvē, jo autoražotāji būs spiesti arvien vairāk strādāt pie pārejas uz elektroauto, cenšoties šo pāreju paātrināt. Visticamāk, atskaņas šim lēmumam jutīs arī citviet pasaulē, jo daudziem Eiropas autoražotājiem nebūs ekonomiski izdevīgi attīstīt un ražot iekšdedzes dzinējus lietošanai mašīnās citviet pasaulē, jo Eiropā šos auto pārdot nevarēs. Pieņemts lēmums, ka līdz 2030. gadam pārtrauks darboties dažādi atbalsta pasākumi elektroauto iegādei, tiem tobrīd kļūstot par dominējošo auto veidu tirgū.

AvotsMotor1
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma