Aizvadītajā nedēļā Vācijas finanšu ministrs Kristians Lindners paziņoja, ka Vācija neatbalstīs Eiropas Savienības piedāvātos grozījumus, kas paredz aizliegt tirgot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem no 2035. gada. Lai arī Lindners nav par autoindustriju atbildīgais ministrs Vācijā, viņa teiktajā cilvēki, protams, ieklausījās, tam nepaliekot bez ievērības.
Viens no cilvēkiem, kurš iebilst Vācijas finanšu ministra teiktajam ir Markuss Dīzmans – Audi vadītājs. Viņš uzskata, ka iekšdedzes dzinēju aizliegšana jaunās mašīnās no 2035. gada Eiropas Savienības teritorijā ir pareizs solis, savukārt pats Audi ir tehnoloģiski gatavs un apņēmies pildīt šīs prasības.
“Mums ir sagatavots plāns, kā atteikties no iekšdedzes dzinējiem. Jau iepriekš paudām apņemšanos, ka no 2026. gada pilnīgi visi jaunie Audi modeļi būs tikai elektriski, un pie šīs apņemšanās mēs arī pieturamies,” saka Dīzmans. Protams, arī pēc 2026. gada Audi turpinās piedāvāt modeļus, kas izmanto iekšdedzes dzinējus, taču tie būs aktuālās paaudzes auto, kas pēc tam tiks aizstāti ar elektriskām alternatīvām.
Dīzmana nostāja nav nekāds pārsteigums un tā ir pamatojama skaitļos – šā gada 1. ceturksnī Audi pārdeva par 66% vairāk elektroauto, salīdzinot ar šo pašu laikaposmu pirms gada. Pēdējā gada laikā ieradušies arī jauni elektroauto, piemēram, Q4 e-tron vai e-tron GT, tāpēc nebūtu jāšaubās, ka Audi tiešām vēlas atteikties no iekšdedzes dzinējiem pārskatāmā nākotnē.
Vienīgais kas satrauc Dīzmanu ir tas, ka konkurenti turpinās tirgot lētus ICE un Audi nevarēs investoriem uzrādīt cerēto EV pārdošanas apjomu pieaugumu.
20. Gs sākumā dārgie ICE kkā ātri izkonkurēja lētos zirgus…
Tu maz zini cik maksā labs zirgs ar ciltsrakstiem? :D
negvelz bezjēgu, tīrasiņu zirgi ratus nevilka.
Cilvēki, kam ir nauda, ir apjēguši EV priekšrocības un negrib vairs tos ICE smirdakus.
Cilvēkiem, kam ir daudz naudas, parasti ir ICE auto UN tad papildus elektroauto.
Cilvēkiem ar daudz naudas bieži vien nav sava auto, jo nav praktiski to vadāt līdzi savā lidmašīnā) Auto tik daudz, lai no lidostas līdz pilsētai un tam jau ir tie dažādie šoferu servisi.
Tur gan ir varianti, atkarīgi no tā cik daudz naudas un kur konkrētais kadrs dzīvo :)