Elektroauto ražotājs Tesla savā jaunajā rūpnīcā Berlīnē intensīvi strādā pie ražošanas apjomu palielināšanas, taču Tesla esot problēmas piesaistīt darbaspēku. Kā norāda lielākā vācu metālapstrādes darbinieku arodbiedrība “IG Metall”, Tesla nāksies palielināt algas, lai piesaistītu cilvēkus.
Arodbiedrības pārstāvji skaidro, ka Tesla piedāvātās algas Berlīnē esot par aptuveni 20% mazākas nekā konkurentu rūpnīcās Vācijās. Arodbiedrībā vairākkārt izceļ tieši pārāk mazo darba samaksu, savukārt citi autoražotāji vienojušies ar “IG Metall” par atalgojuma politiku rūpnīcās.
“Tesla darbinieku piesaiste nenotiek tādā ātrumā kā cerēts,” oficiālajā paziņojumā saka “IG Metall” reģionālās nodaļas vadītāja Birgita Dīce. “Daudzi cilvēki būtu ieinteresēti pievienoties Tesla un strādāt šajā uzņēmumā, taču beigu beigās tomēr izlemj to nedarīt. Viens no iemesliem ir fakts, ka viņi savās pašreizējās darba vietās, strādājot citos autoražotājos, nopelna ievērojami vairāk.”
Iepriekš Tesla izteicās, ka rūpnīcā Berlīnē plānots nodarbināt 12 tūkstošus cilvēku. Sākotnēji martā darbu tur uzsāka apmēram 3000 cilvēki, bet pēc tam autoražotājs nav informējis, kā veicas ar darbinieku piesaisti. Pagaidām esošie darbinieki tiek galā, palielinot ražošanu līdz 1000 mašīnām nedēļā.
Bet šiem cilvēkiem ir dota iespēja būt par daļu no stāsta, kas ievedīs cilvēci nākamajā evolūcijas posmā. Vai tas nav kas vērtīgāks par samaksātu īri?
Kam tuvāks stāsts, kam vienkārši jāpaēd un rēķini jāapmaksā.
Whoosh.
Tirgus ekonomikā kvalificētāks darbaspēks aizplūdīs uz labāk apmaksātām darbavietām. Teslu šķībo virsbūvi kopā liks tie, kas citur nekandidē.
Kur tad šie liksies? Vai Berlīnes tuvumā ir kāds cits auto ražotājs?
Atkal tā latviešu čīkstēšana ka viņš nevar braukt prom no savas viensētas – bērni jāved uz vietējo skolu un cūka arī jānobaro) Ja cilvēkam tuvumā nav ūdens, ir jāiet kur tas ir, nevis jācieš slāpes. Atceramies, ka agrāk latvieši brauca jūrā un gāja pasaulē naudu nopelnīt un amatus mācīties. Nu nav viss mūžs jānodzīvo vienā vietā. Un vienmēr tak var atgriezties, ja citur nesanāk.
Šķiet ka Elons tīšām izvēlējās šo vietu, kur ir pietiekami daudz ponetciālo darbinieku un nav tuvumā konkurentu, jo pārvilināt darbiniekus no citas fabrikas nav izdevīgi.
Varbūt tomēr viņš nolēma nocopēt vietējos “cūku barotājus”.
Cik rīdzenieku būtu ar mieru pārcelties uz Ventspili, ja tur solītu drusku lielāku algu?
Man nekas netraucētu dzīvot kaut Ventspilī, kaut Liepājā, ja tas ietu kopā ar manām interesēm. Rīgā nav nekā tāda, kas to padara par neaizvietojamu.
Ja esi viens un tev neinteresē kur darbā iekārtosies sieva, tad kaut vai uz meža būdiņu :)
Redz Tu jau pats pasaki “ja tas ietu kopā ar manām interesēm”, Rīgā atšķirībā no citām mazpilsētām vismaz ir iespeja biežāk apmeklēt teātra/uc izrādes, tie paši hobiji utt..
Vācijā aizbraukt uz darbu vienā virzienā 200km ir sīkums ar ātrvilcienu pa 8 EUR….
Tu te pārspīlē. Tagad šiem ir akcija: 9-EUR-TICKET, visi satrakojās, bet izrādās ka tā der tikai reģionālajiem vilcieniem un ne visiem.
https://www.bild.de/ratgeber/2022/reise-deutschland/9-euro-ticket-achtung-hier-koennen-sie-nicht-fahren-80255302.bild.html
Paskatījos DB lapā: mēneša biļete tiešām sanāk 8EUR. Tomēr pavadīt katru dienu ceļā kādas 4 stundas…vilciens tomēr nepienāk pie mājas un fabrikas.
Nu man Sigulda-Rīga un Rīga-Sigulda ar vilcienu 2h 30min, plus vēl 30 līdz vilcienam, takā nav jau tik traģiski tas viss.
Izrādās ka Tesla ir lētais ražotājs …
Tesla sāk izklausīties pēc Ryanair of EVs, tikai cenas pozicionē kā Lux.
Tesla pēdējā laikā praksē pārbauda vai jebkāda publicitāte ir lba publicitāte. Te nav nodzēšamas bez noslīcināšanas, te izslēdz autopilotu tieši pirms sadursmes, te īpašnieks aizbiedē lielu skaitu savu pircēju, paziņodams ka nu ir republikānis.. un tagad šis.
Nē, beidzot burbulis sāk plīst. Visiem piegriezies ar tukšiem solījumiem un 2k par neeksistējošu ekstru maksāt, lai kaut kad nākotnē tiktu pi fīčas, bet auto sen esi pārdevis tālāk…
nevajag jaukt arodbiedrību mafijas tendenciozo publicitāti ar Teslu, kurai PR bulšitraideru nav jau gandrīz divus gadus.
Fui, šitā runāt par sabiedrisko attiecību jomas profesionāļiem!