Reklāma

“Meta” iepazīstina ar vairākiem VR briļļu prototipiem

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Virtuālās realitātes (VR) ierīces ir viena no jomām, uz ko “Meta” nākamo gadu laikā vēlas īpaši fokusēties. Uzņēmums ar to saistītajos projektos ieguldījis jau vairāk nekā 10 miljardus dolāru, tomēr līdz šim neko konkrētu un detalizētu nav piedāvājis. Taču nupat “Meta” vadītājs Marks Zakerbergs un “Reality Labs” galvenais zinātnieks Maikls Abrashs iepazīstinājuši ar vairākiem VR briļļu prototipiem.

Uzņēmums iepazīstināja ar četriem virtuālo briļļu dizainiem ar koda nosaukumu: “Butterscotch”, “Starburst”, “Holocake 2” un “Mirror Lake”. Norādīts, ka šie dizaini atšķiras gan pēc rāmjiem, gan lieluma un formas un derēs gan izklaidei, gan darbam.

Zakerbergs un Abrashs norādīja, ka ideālām VR brillēm jāietver četri galvenie nosacījumi. Pirmkārt, augsta izšķirtspēja. Otrkārt, mainīgs fokusa dziļums un acu zīlīšu izsekošana, lai lietotājs varētu viegli fokusēties uz tuvu un tālu esošiem objektiem, kā arī spēja novērst optiskos kropļojumus, kas raksturīgi pašreizējām VR brillēm. Treškārt, HDR kvalitāte, kas nodrošina reālistiskāku spilgtumu, ēnas un krāsu dziļumu. Ceturtkārt, brillēm jābūt vieglām un vienkārši lietojamām. Šos visus kritērijus “Meta” vēlas ienest savās jaunās paaudzes VR brillēs.

“Mirror Lake” VR briļļu prototips

2020. gadā “Facebook Reality Labs” demonstrēja konceptuālas VR brilles ar hologrāfiskām lēcām, kas izskatījās kā liela izmēra saulesbrilles. Pamatojoties uz šo oriģinālo koncepciju, uzņēmums nupat prezentēja “Holocake 2”, kas plānotas kā līdz šim plānākās brilles, taču tikpat funkcionālas. Vienlaikus šis prototips neietver visas tehnoloģijas, ko “Meta” pašlaik testē. Tas, savukārt, ir “Mirror Lake” koncepcijas mērķis, kas piedāvās hologrāfiskas lēcas, HDR kvalitāti, acu zīlīšu izsekošanu un citas iespējas.

Savukārt “Butterscotch” VR briļļu prototips piedāvās retina izšķirtspēju, taču šī ierīce izskatās diezgan pasmaga. Tikmēr “Starburst” ir vadu, ventilatoru un citas elektronikas kopums, kas spēj radīt līdz pat 20 000 nitu spilgtumu. Tās ir vēl apjomīgākas un smagnējākas par “Butterscotch” prototipu un nav nemaz domātas piestiprināšanai pie galvas.

No visiem šiem četriem prototipiem šobrīd gan neviens reāli nedarbojas, un paies vēl vairāki gadi, līdz parastais pircējs tiks pie kādas no šīm ierīcēm.

“Meta” VR briļļu dizaini

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
bobis
23.06.2022 16:05

Virtualas brilles, lai talak paliek iespejamas tikai anime un manga.

Reklāma