Web Analytics
More
    Reklāma

    Lielbritānija pārtrauc sniegt valsts atbalstu elektroauto un plug-in hibrīdu iegādei

    Jaunākie raksti

    Kamēr Latvijā nupat sākusi darboties valsts atbalsta programma elektroauto un plug-in hibrīdu iegādei, Lielbritānija no tādas atteikusies pēc programmas darbības 11 gadu garumā. Valsts transporta departaments norādījis, ka galvenais uzsvars turpmāk tiks likts uz labākas uzlādes infrastruktūras veidošanu Lielbritānijas teritorijā.

    Lielbritānijā šāda valsts atbalsta sistēma ārēji lādējama auto iegādei tika ieviesta pirms 11 gadiem – sākotnēji tika paredzēts līdz 5000 mārciņu liels atbalsts, pērkot elektroauto vai plug-in hibrīdu. Laikam ejot, valsts atbalsts mazinājās, līdz savā pēdējā formā tas paredzēja 1500 mārciņu atbalstu, pērkot elektroauto cenā līdz 32 tūkstošiem.

    Tagad valsts valdība no šīs programmas lēmusi atteikties pilnībā, to pamatojot ar veiksmīgo “britu salu elektrisko transportlīdzekļu revolūciju”. Programmā, kas nosaukta par pagaidu atbalsta pasākumu, kopumā iztērēti 1,4 miljardi mārciņu, valstij tādējādi atbalstot aptuveni pusmiljonu videi draudzīgāku mašīnu iegādi. Atbalsts vēl būs pieejams tiem klientiem, kas savus transportlīdzekļus pasūtījuši neilgi pirms oficiālā paziņojuma, tam atvēlot 300 miljonus mārciņu.

    Turpmāk vērā ņemamas investīcijas paredzētas uzlādes infrastruktūrā, lai to padarītu daudz plašāk pieejamu un uzticamāku, tādējādi veicinot arī citu transporta sektoru pāreju uz elektriskajiem transportlīdzekļiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Moiše
    21.06.2022 16:34

    Tad jau LV politiskie profāni, vietējiem autodileriem alkatigi berzējot rokeles, nereali dāsnu pabalstu ieviesuši – 60K euro griestus un 4500 euro par jaunu EV – absoluti izskerdigi, ja salidzina LV cikādes pirdiena ekonomiku un iespējas ar UK triljona ekonomiku un tās iespējām.

    Krišs
    22.06.2022 08:46

    Nu nu.. pērciet pērciet… Drīz visas elektro autiņu privilēģijas nogriezīs jo uz ceļa būs pietiekami daudz lai čakarētu piemeram satiksmi autobusiem, busu joslās u.t.t. un Rīgas korķos varēs stavēt kopā ar pārējiem. Tad vēl bačas emobīļiem bieži nosēdīsies(jo iepriekšējā dienā aizmirsa pielikt pie vada un elektro NEVAR ātri ”uzpildīt” tādējādi nav laika un gan jau saies… aha…) čakarēs dzīvi pārejiem, veidojot vēl lielākus korķus ceļa vidū Esprāgoņi gaidot evakuātoru…
    Ja vel tomātu var nostumt malā neitrālajā, tad e-mobīlim viss ir elektronisks un kā bača sausa gribot nepastumsi jo pirmkārt eutiņiem ir 100un1 aizsardzības sistēmas lai nečakarētu smalkās e-piedziņas sistēmas, otrs ja kaut kā piedabūsi ripot neitralajā, autiņi deļ bačam sver gandrīz tonnu vairāk ne kā ekvilalenti fosīlijas un skuju tādu pastumsi kaut kur.

    Piemeram ID4 pašmasa 2221kg, Tiguan 1565kg. ;)

    Ka var cilvekiem patikt pašiem radīt sev problēmas un galvassāpes, pērkot eauto?

    Viesulis
    22.06.2022 09:02
    Reply to  Krišs

    Laikam, jo sanāk lētāka pārvietošanās, kaut kur tepat man liekas bija sarēķināts, ka ar elektromobili sanāk ~2.50EUR/100km, pie pašreizējām degvielas cenām tā ir laba ekonomija. Protams, daudz kas atkarīgs no braukšanas paradumiem un ikdienā veicamajām distancēm, ne visiem tas būs piemērots

    Krišs
    22.06.2022 11:13
    Reply to  Viesulis

    Nu nez.. Elektrība lētaka ar nepaliek. Ka tikko parādijās pirmās uzlādes stacijas,ja nemaldos 2018 gadā, tajās dažās ‘pirmajās’ uzlādes stacijās 22kw bija ~0.09c/kwh… pašreizejais tarifs 22kw AC tīklam ir 0.2299/kwh, nerunajot par lielākām jaudām.(un uz kāda pamata 50kw štepselis ir dāgāks par 22kw?? ‘elektrībai’ nu nekādi nevari pievienot kaut kādas super piedevas ar kurām mālēt acis kā to dara dus… ;) Tad jau DUS arī vajadzēja, jo lēnāk lej bākā, jo mazāk maksā par litru… Dažu gadu laikā cena aug aumaļām. Un pie patreizejā štepseļu koncepta – jo vairāk emobīļi, jo vairāk štepseļus jātaisa, vairāk jārok un biezākus vadus jāliek/jāmaina esošā vecā infrastruktūra… Fiziski elektrības cena biržā arī iet ar augsupejošu tendenci un nepaliek lētāka, kas beigās gala patēretāja cenu uzšauj debesīs. Un vai tiešām nopērkot e-mobīli un investējot privāti e-lietās(piem savu mājas 3 fāžu infrastruktūru ar saules paneļiem lai vari pieštepselēt un uzlādet efektīgi u.t.t.) Rezervējot arī tomēr ‘nolietojumu’ pēc 5…10 gadi(ka skaistajās reklāmas reklamē) atmaksājas? …Muļķības! Ieguldi demistu tūkstošus un to aizmirst jo visi sapriecājas, ka ikmeneša reiķins ir samazinājies uz pusi pēksņi. (Bet cik vajadzēs gadus lai atsistu sākuma investīciju, neviens baigi nerunā?) Man jau liekas, ka šis viss patlaban ir tāds vairāk komerciālisms uz kā var… Read more »

    Last edited 1 year ago by Krišs
    Tītars
    22.06.2022 16:21
    Reply to  Viesulis

    Ziemā vidēji ir uz 2.5Eur/100km, vasarā ir tuvāk 1.5Eur/100km ja lādē mājās. (Ar siltumsūkni aprīkots)
    Dažādas rekuperācijas/saules paneļi etc to var nosist vēl zemāk.
    Ja brauc 90% pa pilsētu, tad viss ir mērāms centos, jo Tava 500km baterija, pēkšņi kļūst par 900km bateriju.

    Tītars
    22.06.2022 16:18
    Reply to  Krišs

    Cik Tev skaists “strawmens” sanāca. E-transports ir dzīves veida maiņa, divas dažādas uzturēšanas infrastruktūras kuras vieno tikai tas ka abas spēj privāti pārvietot cilvēku no A uz B pa braucamo daļu.

    Vēl aizmirsi pasūdzēties ka e-auto ir tikai viens ātrums, cik neekanomiski.

    Elektriķis
    22.06.2022 09:39

    Šis atkal ir viens detonatorrakstiņš bļāvējiem “Atlajst sajmu”. Lai taču birokrāti drusku paspēlējas ar CO2 kvotu naudu, kopējā summa nemaz nav tik liela. Čakars ar birokrātiju, lai dabūtu piešprici, ir gana liels, lai atfiltrētu tos, kuram naudas ir gana un negribās ķēpāties.
    Piekrītu britu politikai pārvirzīt naudu uzlādes infrastruktūrai. Pie mums tas projekts jau ir pabeigts, bet varētu taisīt otro kārtu, kura būtu veltīta Rīgai.

    Skābene
    22.06.2022 11:47
    Reply to  Elektriķis

    Tā kā straujiem soļiem tuvojas nospraustie termiņi obligātajai pārejai uz EV, nav jēgas dotēt EV iegādi, jo tāpat nekur neliksies! :)
    Turklāt, lai kompensētu budžetā ienākumu kritumu no akcīzes, nāksies izdomāt kādu jaunu zaļo nodokli, piemēram, dabas resursu nodoklis EV akumulatoriem! :D

    Elektriķis
    22.06.2022 12:03
    Reply to  Skābene

    Varētu būt nodoklis N EUR gadā par akumulatora 1 kWh, bet tas sekmēs mazāk ietilpīgu akumulatoru lietošanu, kas, no otras puses, prasīs vairāk investīciju uzlādes vietās.
    Gan ja ka nodokļa principus nošpikos no kādas citas valsts.

    Skābene
    22.06.2022 14:52
    Reply to  Elektriķis

    Vsiticamāk, ka izdarīs to pašu ko veco ICE auto gadījumā. Rēķinās pēc mašīnas svara un jaudas! Svars EV kā reiz pateicīgs nodokļu aprēķinam! :)

    Krotow
    22.06.2022 12:31

    Tā vietā lai pabalstītu jau tā turīgos, labāk būtu būvējuši publisko uzlādes infrastruktūru. Lai pēc 4-5 gadiem nav pa puspilsētu lādēšanas štepseli jāmeklē.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Elektriķis
    22.06.2022 14:14
    Reply to  Krotow

    Izlasi rakstu, tieši to arī briti darīs.

    bobis
    23.06.2022 17:29

    Lielbritanija nav visa eiropa.

    Reklāma