Web Analytics
More
    Reklāma

    “Bolt” ar mākslīgā intelekta palīdzību centīsies veicināt skrejriteņu pareizu novietošanu

    Jaunākie raksti

    “Bolt Latvijā ievieš mākslīgā intelekta (AI) palīgu elektrisko skrejriteņu pareizai novietošanai. “Bolt” ieviesto drošības pasākumu kopums ir veicinājis drošības standartu uzlabošanu, 2021. gadā samazinot negadījumu skaitu uz 1 miljonu kilometru par 12 % globāli, salīdzinot ar situāciju pirms gada, liecina tikko publicētais jaunākais “Bolt” “Skrejriteņu drošības ziņojums 2022.”

    AI palīgs analizēs klientu uzņemtos fotoattēlus ar skrejriteņa novietojumu, un sniegs lietotājam padomus pareizai skrejriteņa novietošanai pilsētvidē. Šīs inovācijas mērķis ir veicināt drošus lietotāju paradumus braucienu noslēdzot.AI risinājums šobrīd tiek ieviests visā Eiropā.

    Reklāma

    “Pareizi novietots skrejritenis nozīmē drošākas ielas gan skrejriteņu lietotājiem, gan citiem satiksmes dalībniekiem. Mūsu galvenais uzdevums ir veicināt elektrisko skrejriteņu standartus un drošus, un patīkamus braucienus. Esam gandarīti redzēt, ka “Skrejriteņu drošības ziņojuma” rādītāji paliek labāki, tajā pašā laikā, mēs turpinām strādāt un ieviest arvien jaunas funkcijas, uzlabotai klientu braucienu pieredzei, un sekmīgai iekļaušanai pilsētvidē. Šobrīd ieviešam AI palīgu, lai veicinātu skrejriteņu pareizu novietošanu. Jāatzīst, ka programmatūras un datortehnikas risinājumi vieni paši nav tik efektīvi, ir jāsadarbojas ar iedzīvotājiem un pilsētu pašvaldībām ilgtspējīgu paradumu veidošanai. Ziņojumā iekļautas galvenās darbības jomas drošības uzlabošanai pēdējā gada laikā, kas rosinās mūs domāt tālāk par to, kā mēs varam mainīt pilsētas transporta sistēmas drošākai un ilgtspējīgākai videi ikvienam,” saka Eimantas Balta, “Bolt” reģionālais skrejriteņu pakalpojuma vadītājs.

    Vadošais mikromobilitātes pakalpojumu sniedzējs 2021. gadā reģistrēja vairāk nekā piecas reizes lielāku braucienu skaitu globāli, salīdzinot ar 2020. gadu, vienlaikus novērojot tendenci samazināties traumu skaitam par 26%, liecina “Bolt” “Skrejriteņu drošības ziņojums 2022.” Salīdzinājumā ar 2020. gadu, kad uz vienu miljonu kilometru tika reģistrēti 10,92 negadījumi, 2021. gadā uz vienu miljonu kilometru tika reģistrēti 12,45 negadījumi. Negadījuma skaita samazinājums, nozīmē mazāk traumu. Reģistrēto traumu skaits uz 1 miljonu kilometru 2021. gadā samazinājās par 26 % – līdz 5,95 traumām, salīdzinot ar 8,07 traumām 2020. gadā.

    “Bolt” skrejriteņu drošība ir uzlabojusies, pateicoties uz programmatūras un datortehnikas balstītu sistēmu ieviešanai, kas palīdz aizsargāt skrejriteņu lietotājus un gājējus. Nesen “Bolt” ieviesa braucēju skaita ierobežošanas sistēmu, lai novērstu divu lietotāju vienlaicīgu braukšanu ar vienu skrejriteni. Starp daudzajām drošības funkcijām, kas pašlaik ir izstrādē, “Bolt” inženieri strādā pie pretslīdēšanas-bremzēšanas sistēmas, kas atturēs lietotājus no neapdomīgas braukšanas vai straujas bremzēšanas, braucot ar skrejriteni.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    14.06.2022 09:28

    Ar soda naudām vajag veicināt to novietošanu, uzreiz būs kārtība, kad liks maksāt visiem tiem pūt un palaid tirliņiem.

    Biteme
    14.06.2022 09:35
    Reply to  Skābene

    Tas vairāk gan pašvaldības rokās. Ja darbības licenci izsniedz, pieprasot ikmēneša atskaites par nepareizi novietoto braucamo skaitu un vietām, vienlaicīgi uzliekot policijaio par pienākumu sodīt īpašnieku – juridisko personu, tad visi tie boltveidīgie naski vien sekotu novietošanai un sodītu lempjus, kas tos pamet kur pagadās.

    Tur vajag nevis AI, bet tupu algoritmu, kas izrēķina ka skūteris novietots nepareizi, pabrīdina nomnieku un ja nav reakcijas – uzreiz pievieno rēķinam soda naudu.

    Krotow
    14.06.2022 13:46
    Reply to  Biteme

    Starp novietošanas un soda sankciju laikiem starpā tomēr vajadzēs pāris minūtes. Citādi paredzu labticīgo braucēju čakarēšanu industriālā apjomā. Vismaz līdz brīdim kamēr garlaicības māktajiem vai pašu nomātāju slepus nolīgtajiem skūteru gāzējiem organizējies uzņēmīgu braucēju bariņš piefiksēs pierādījumus video un pašus aizstieps uz policiju, pa ceļam legāli salaužot rokas.

    Skābene
    14.06.2022 13:55
    Reply to  Krotow

    Nu skūterus apgāž arī vējš. Ir redzēts ka tiek smuki nolikta strīpa ar skūteriem uz sāniem, kad uzpūš spēcīgāka brīzīte.

    Biteme
    14.06.2022 13:56
    Reply to  Krotow

    ” pašu nomātāju slepus nolīgtajiem skūteru gāzējiem” – kas tie tādi? kur izdevīgums?

    Krotow
    14.06.2022 15:17
    Reply to  Biteme

    Sodi.

    grh
    14.06.2022 10:40

    Šis nekādi nepalīdzēs. Tie jaunieši apzināti novieto tos sūdus šķērsām, lai tie traucētu un provocētu citus izdarīt ko sliktu tiem skūteriem (iemest krūmos, apgāzt un taml). Nu nemainīs neko nekāds intelekts. Noliks pareizi, nofočēs, pabeigs transakcijas un pēc minūtes sagriezīs viņu šķērsām pa visu veloceliņu, lai pēc tam ar pārlaimīgu seju ietu prom un sajustos kā alpha male savos 13 gados. Goda vārds, manos laikos par tādiem izgājieniem pa muti varēja dabūt, neatkarīgi no tā vai tev ir 10 gadi un neviens nesūdzējās, jo zināja par ko dabūja krāvienu :D

    Biteme
    14.06.2022 11:14
    Reply to  grh

    Tāpēc Parīzē ir Sēna, bet Rīgā – Daugava. Kad beigsies skūteri, tad tos arī nenovietos nepareizi.

    Flare
    14.06.2022 12:32
    Reply to  Biteme

    No attālāka Centra vai mikrorajona stiepsi nepareizi novietotu skrejriteni uz Daugavu, es pareizi sapratu? :D Bet jā, gribētos piekrist, ka daļa nepareizi novietoto skrejriteņu tā ir novietoti speciāli. Tikai sodi te līdzēs, vai iespēja novietot tikai īpašās novietnēs. Tāpat, lai arī Bolt lielās, ka ierobežo braukšanu 2atā, dzīvē nekas nav mainījies – tāpat brauc pa 2.

    Biteme
    14.06.2022 12:40
    Reply to  Flare

    Tāpēc ka Bolt ir dirsēji, ne darītāji. Nav nekrietnību, ko kapitālists nepaveiktu peļņas vārdā. To apliecina ne tik šie āži, bet arī visa vecā Eiropa, kas bailēs no neērtībām ir gatavi turpināt biznis az jūžel ar nacistisko Krieviju.

    Biteme
    14.06.2022 14:37
    Reply to  Flare

    Tā kā bērns, atvaino. Daugava – tas ir figurāls jēdziens. Iemet skūteri aiz žoga, blakus kuram tas ir novietots šķērsām ietvei un rezultāts ir līzīgs – bolta jampampiņiem ir jābrauc skaidroties, atdodiet mūsu braucamo utt. Ja visi tā konsekventi rīkotos, viņiem pamazām sāktu aiziet ka vajag stingrākus novietošanas noteikumus. Tā braukāšana naudu maksā un n audu skaitīt māk visi.

    Krotow
    14.06.2022 13:52
    Reply to  grh

    Nevajag jau par visiem spriest pēc sevis :)

    Sākums skūteru novietošanai pareizi tomēr ir rudimentāra cieņa pret apkārtējiem. Sākot jau ar skolu, kur vismaz nesen vēl valdīja visatļautība skolēniem. Tas, kuram nav viss vienalga, diez vai atstās braucamo citiem pa kājām. Novietnes velo un skūteriem pie mājam arī ir laba ideja. Pilsētu centros gan grūtāk realizējama, taču pašvaldībām par to būs jādomā. Par tiem, kas uz nomas skūteriem brauc pa 2-3, lai “rūpējas” policija.

    Skābene
    14.06.2022 13:58
    Reply to  Krotow

    Vai ne, būvē vienu velo celiņu pēc otra, bet velo novietnes nejēdz uztaisīt, tāpēc jau arī mētājas visi tie braucamie kur pagadās. Dānijā pamanīju, ka velosipēdu koplietošanas serviss Donkey Republic ļauj koplietošanas velo atstāt tikai velo novietnēs, kamēr skūterus var nomest kur pagadās. Tad nu arī var redzēt, ka ričuki visi smuki rindiņā, kamēr skūteri mētājas pat uz ceļa braucamās daļas.

    Last edited 1 year ago by Skābene
    Sergejs
    17.07.2023 15:31
    Reply to  Skābene

    Mētājās (vai arī stāv kur nevajag) – komunālais dienests savāc un Boltam rēķins par utilizāciju. Vai nu noparkošana nedēļas laikā pēkšņi atrisināties vai nu krāmi pa nedēļu visi būs izgāztuvē, jebkurš variants ir OK, vajag tik gribēt un izdarīt.

    Reklāma