Amerikāņu autoražotājs Ford sava elektriskā pikapa “F-150 Lightning” komplektācijā iekļaus īpašu adapteri, lai Ford īpašnieks, rīkojoties cēlsirdīgi, varētu palīdzēt ceļmalā stāvošai Tesla automašīnai, to uzlādējot pietiekami nokļūšanai līdz uzlādes punktam.
“F-150 Lightning” veidots tā, lai mašīnā varētu uzkrāt enerģiju, bet nepieciešamības gadījumā to var izmantot kā mobilo ģeneratoru, kas darbina citas lietas, piemēram, ar elektrību apgādā māju vai citu elektroauto. Komplektācijā iekļautais adapteris tehniski ļaus lādēt ne tikai Tesla, bet arī jebkuru citu mašīnu ar atbilstošu spraudni.
Lai arī ideja, protams, ir apsveicama un noderīga, lādēšanās no cita elektroauto pagaidām nav ne efektīva, ne ātra. Lai arī palikšana ceļmalā ar tukšu bateriju vienmēr ir iespējamība, tā kopumā atgadās diezgan reti, tāpēc šī funkcija, visticamāk, netiks pielietota bieži.
V2V manuprāt ir gana jēdzīga funkcija.
Piekrītu V2V 22kW nav katram auto (tas laikam tiešām salīdzinošs retums) F150 un Sono Sion tie ir “tikai” 11 kW.
Bet vai tas nav vairāk, nekā daudziem auto komplektā esošā mājas uzlādes ierīce? Sanāk ka būs ātrāk nekā uzlādēties tuvējā privātmājā (ja saimnieks būs laipns un to atļaus).
Ja man būtu jāizvēlas starp 30 minūtēm auto vilkšanas vai 20-30 minūtēm uzlādes, es izvēlos V2V uzlādi…
Doma par adaptera iekļaušanu komplektā ir apsveicama, jo ja mašīnai nav atsevišķa ligzda (tāda kā uzlādes ierīcēm) tad vajag speciālu type2 vadu, kuram abi gali ir vienādi (abi der auto type 2 ligzdā) un izskatās, ka tādu nav tik vienkārši atrast. Piemēram man šī iemesla dēļ pat nav sanācis šo funkciju notestēt…
Kā praksē būtu idearbināma ‘auto uz māju’ plūsma?
Vienkārši jāpieslēdz auto akumulatoram invertors, kurš pārveido 400 vai 800V līdzspriegumu par 230V maiņspriegumu. Pa starpu kāda drošības automātika, kura komandē auto akumulatora pieslēgšanas releju.