Reklāma

Ford vadītājs drīzumā prognozē elektroauto cenu karus

Jaunākie raksti

Krievija 2024. gadā plāno ieviest digitālo rubli

Paralēli uzsāktajam karam Ukrainā Krievija nepalaiž garām arī jaunākās tendences, kas attiecas uz norēķinu nākotni. Krievijas Banka šogad uzsāka...

Īlons Masks dod mājienu, ka varētu izveidot pats savu sociālo mediju platformu

Ievērojamu uzmanību šajā vasarā bija piesaistījis Īlona Maska lēmums iegādāties "Twitter". Diemžēl nekas dižs no šī darījuma nesanāca, jo...

ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Pro būs spēļu entuziastiem paredzēts maršrutētājs

ASUS Republic of Gamers (ROG) izziņojuši jaunu bezvadu maršrutētāju ROG Rapture GT-AX11000 Pro, kas paredzēts spēļu entuziastiem. ROG Rapture...

Klerb ir kā Tinder tiem, kuri ļoti mīl lasīt grāmatas

Lietotne Klerb varētu būt lieliska ļoti lieliem grāmatu mīļiem, lai tuvējā apkārtnē atrastu cilvēkus, ar kuriem dalīties savā grāmatu...

Miris ikoniskās Stīva Džobsa bītlenes dizaina autors

Gan Stīva Džobsa karstākie fani, gan cilvēki, kas nedaudz seko līdzi tehnoloģiju pasaule, atceras bijušā Apple izpilddirektora ikonisko stilu,...

Ford vadītājs Džims Farlijs prognozē, ka jau tuvāko gadu laikā gaidāms elektroauto cenu karš, ražotājiem mēģinot pārspēt vienam otru ar maksimāli zemāku cenu. Viņš šādu apgalvojumu pamato ar daudziem tuvākajos gados gaidāmajiem modeļiem, kas maksās ap 25 tūkstošiem eiro.

Šobrīd nekas tāds nav iedomājams – pieprasījums ir milzīgs, savukārt ražošana dažādu faktoru ietekmē nespēj turēt līdzi pieprasījumam, tāpēc cenas kāpj. Farlijs prognozē, ka,  situācijai normalizējoties, kritīsies arī auto ražošanas izmaksas, līdz ar to šādi lētie elektroauto kļūs arvien izdevīgāki pašiem autoražotājiem.

Viņš norāda, ka elektriskā Mustang Mach-E cena ASV sākas no aptuveni 45 tūkstošiem dolāru, taču bateriju ražošana vien Ford šobrīd izmaksā 18 tūkstošus dolāru gabalā. Tas īsti neatstāj lielas izvēles iespējas cenu samazināšanā. Farlijs gan ir pārliecināts, ka sagaidāms ievērojams bateriju izmaksu samazinājums. Tāpat izstrādes stadijā ir jaunā Ford elektroauto platforma, kam vajadzētu samazināt izmaksas par aptuveni 20%.

Farlijs pagaidām neko neteica par Ford plāniem ražot lētākus elektroauto, taču zināms, ka to grasās darīt Volkswagen koncerns – ap 2025. gadu Volkswagen, Škoda un Cupra ražošanā laidīs šādus lētā gala elektroauto modeļus, kas tehniski, visticamāk, būs identiski viens otram, atšķiroties tikai virsbūvei un salonam. Arī Tesla ik pa brīdim runā par šādu auto, bet šis projekts šobrīd esot iepauzēts, Tesla koncentrējoties citām lietām.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
05.06.2022 23:48

Bez jūtami lētākām baterijām elektroauto pa 25 k$ un zemāk fiziski nesanāks. Un arī kamēr saruks pieprasījums zināmiem elektroauto modeļiem, kas tagad izēd arī visu saražoto bateriju tirgu. Tur šobrīd rindas ir pusgadu uz priekšu un vairāk ar visu augsto cenu.

Reklāma