Web Analytics
More
    Reklāma

    E-komercijas zvaigznes “slepenā pircēja” eksperiments

    Jaunākie raksti

    Šodien noslēdzas konkurss E-komercijas zvaigzne 2022, kas jau otro gadu meklē Latvijas labākos e-veikalus. Konkursa gaitā profesionāla žūrija nosaka labākos e-komercijas uzņēmumus un šogad īpaša uzmanība pievērsta tādiem kritērijiem kā ilgtspēja un pieejamība, lietotāju pieredze, kā arī efektīva komunikācija. Konkursa ietvaros tiek izcelti veiksmes stāsti, parādot labo praksi un iedvesmojot attīstīt pārdošanu digitālajā vidē. Tāpat arī tiek rīkots izglītojošu diskusiju cikls par e-komercijā aktuālā tēmām, veicinot nozares dalībnieku izpratni un prasmes, veidojot un attīstot savas e-komercijas vietnes.

    Šogad konkursā bija tas gods piedalīties arī Kursors.lv, kas veica “slepenā pircēja” eksperimentu. Šī eksperimentā gaitā tika atlasīti pieci konkursa finālisti un to e-veikalos tika veikti dažādu produktu pirkumi, lai novērtētu komersanta sniegto pakalpojuma kvalitāti un pamanītu uzlabojumu iespējas.

    Reklāma

    Kā tika veikts šis eksperiments?

    Konkursa organizatori padalījās ar finālistu sarakstu un kopskaitā tie bija ap 50 e-veikaliem. Tā kā šoreiz laika bija maz, izlēmu notestēt piecus komersantus. Tos izvēlējos atkarībā no tā, kādus produktus man pašam šobrīd vajag, tāpēc pirkumi bija reāli un manā ikdienā noderīgi. Bet šī arī ir diezgan subjektīva eksperimenta daļa, jo kas man šķiet noderīgs, citam būs mazāk aktuāls. Jāpiezīmē gan, ka es raudzījos, lai šie produkti ir no dažādu kategoriju veikaliem.

    Tālāk tika veikti pieci pirkumi piecos dažādos veikalos un skatījos, kādu iepirkšanās pieredzi spēj piedāvāt komersanti. Te jau radās iespēja izvērtēt e-veikalus pēc konkrētiem aspektiem:

    • Mājaslapa: Viss sākas ar produkta meklēšanu un iepazīšanos ar tā aprakstu. Pie reizes arī novērtēju mājaslapas dizainu, struktūru un kopējo sajūtu – vai šis veikals man rada uzticību. Papildus skatījos vai mājaslapā atrodu komersanta kontaktinformāciju, piegādes, apmaksas un problēmu risināšanas informāciju.
    • Piegāde: Kad pirkums tika ielikts groziņā, nākamā pirkuma fāze ir piegādes informācijas norādīšana. Man primāri svarīga ir piegāde uz pakomātiem (jo tas ir ērti un lēti), taču skatījos, kādus vēl piegādes veidus e-veikals nodrošina. Protams, svarīgs ir arī piegādes laiks. Proti, cik dienās pirkums atceļoja pie manis. Vēl viens svarīgs aspekts – iepakojums. Es skatījos, kā komersants ir iepakojis savu sūtījumu un vai tas palīdz pirkumam pie manis atceļot nesabojātam.
    • Apmaksa: Pirkumus vēlējos apmaksāt pa taisno no mana bankas konta vai ar maksājumu karti. Šeit skatījos, kādus vēl apmaksas veidus nodrošina komersants.
    • Komunikācija: Viena lieta ir saņemt saprotamu informāciju par mūsu pirkuma statusu, lai varam saprast, ka tas ir veiksmīgi apmaksāts un izsūtīts. Tomēr ar to nav pietiekami. Es papildus vēl arī uzrunāju katru e-veikalu ar individuālu jautājumu un varēju novērtēt atbilžu ātrumu un to saturu.

    Šoreiz eksperimenta būtība bija iepazīties ar iepirkšanās pieredzi nevis to novērtēt. To atstāju konkursa profesionālās žūrijas pārziņā. Tāpat es nekoncentrējos uz nopirktajiem produktiem, jo šoreiz būtiskais ir tas, kā es pie šiem produktiem tiku. Ķeramies pie darba!

    SILMACHY

    Eksperimentu sāku ar iepirkšanos SILMACHY e-veikalā, jo sievai vienmēr prieks par jauku un dabīgu kosmētiku. Un kad sieva priecīga, tad ģimenē visiem labs prāts. Plus, gribēju izmēģināt kādu man iepriekš neredzēta zīmola produktu. SILMACHY ir tieši tas, ko meklēju. Kā viņi paši raksta mājaslapā – ģimenes uzņēmums no Baldones “Silmaču” mājām. Viņi ražo videi draudzīgas šampūnziepes, cietos kondicionierus, ķermeņa-roku ziepes, balzamus, skūšanās kosmētiku un citus kosmētikas produktus, kas iepakoti viegli pārstrādājamos iepakojumos.

    • Mājaslapa: Var redzēt, ka mājaslapa ir pašu veidota izmantojot populārās WordPress+WooCommerce risinājumus un uzņēmums vēl nav atvēzējies noalgot dizainerus un krāšņas mājaslapas izstrādātājus. Un šajā konkrētajā gadījumā tas der, jo ļoti labi iet kopā ar “Par mums” ģimenes uzņēmuma stāstu un arī izmantotie tehniskie risinājumi ir atbilstoši uzdevumam. Tomēr reizē šī mājaslapa arī neatbaida un nerada sajūtu, ka mēs tiksim apkrāpti. Tas vienmēr ir risks pašu veidotām lapām. Vienīgi, šur tur cauri spīd no angļu valodas neiztulkotas frāzes. Mājaslapā ir kvalitatīvas produktu fotogrāfijas un man prieks, ka komersants ir ieguldījies šajā svarīgajā aspektā. Tāpat mājaslapā ļoti viegli varam atrast informāciju par uzņēmumu, kā arī piegādes un maksājumu veidiem, preces atgriešanas nosacījumus un kontaktinformāciju. Arī produktu apraksti ir pietiekami informatīvi un visai drīz manā iepirkumu groziņā bija jauks ziepju komplekts.

    • Piegāde: SILMACHY piedāvā vairākus piegādes veidus – Omniva un DPD pakomātus, DPD kurjeru, kā arī nosūtīs produktus uz Latvijas Pasta filiāli vai ļaus tos savākt ražotnē Baldonē. Manā gadījumā mani interesē Omniva pakomāts un cena par sūtījumu ir 2.20 eiro. Der! Pasūtījumu veicu 25. maija vēlā vakarā un jau 27. maijā tas bija manā pakomātā. Sūtījums atceļoja aploksnē. Pirmais iespaids par šādu iepakojumu nav pārlieku pozitīvs, tomēr ar sūtījumu nekas slikts nebija noticis un ziepes tāpat ir iepakotas kartona kastītē, kā norādīts produkta fotogrāfijās.

    • Apmaksa: Apmaksu par produktiem varam veikt ar PayPal vai no Swedbank, SEB, Citadele, Luminor internetbankām. Es pats apmaksu veicu izmantojot Swedbank un procesā neradās absolūti nekādas problēmas. Dāvanu karšu atprečošana tiek veikta ar Kniks servisa starpniecību un es tādu redzu pirmo reizi.
    • Komunikācija: No e-veikala saņēmu automatizētu pasūtījumu brīdī, kad biju veicis produkta aprakstu un nākamais e-pasts atlidoja nākamajā dienā, kad pasūtījums tika atzīmēts kā izpildīts. Praksē tas laikam nozīmēja to, ka tas ir nosūtīts man. Viss vienkārši un saprotami. Vēlāk vakarā es uz mājaslapā atrodamo info epastu nosūtīju jautājumu par kāda konkrēta produkta sastāvdaļu izcelsmi. Nākamajā dienā no paša rīta  plašu un cilvēcīgu atbildi man atsūtīja zīmola radītāja. Paldies! Kaut visi uzņēmumi šādi komunicētu!

    Kopumā esmu pilnībā apmierināts ar šī pirkuma veikšanas procesu un varu zīmolam novēlēt turpināt labi iesākto darbu un iekarot arvien jaunu klientu sirdis!

    ZELT

    OK, kosmētika sagādāta un tagad gribas arī kaut ko garšīgu. Tā kā populāros saldumus varu nopirkt piemājas lielveikalā, starp finālistiem meklēju kaut ko interesantāku. Manu uzmanību piesaistīja spilgti oranžā ZELT mājaslapa un daudzie produkti, ko viņi ražo no smiltsērkšķiem. Tā kā sen nebiju dzēris smiltsērkšķu sulu, steidzu to pasūtīt.

    • Mājaslapa: Arī šajā gadījumā redzam, ka tas ir ģimenes uzņēmums, taču šoreiz ir piestrādāts pie tā, lai ZELT mājaslapa būtu ar košu un unikālu dizainu. Ir piestrādāts pie tā, lai visi produkti būtu ar kvalitatīvām fotogrāfijām un no mājaslapas apskates varam secināt, ka uzņēmums patiešām pamatīgi fokusējas uz savu darbu ar šo augu – piedāvā receptes dažādiem ēdieniem un arī rīko pasākumus un ekskursijas. Īpaši interesants man šķita mēģinājums ielekt abonēšanas vilcienā, jo ZELT piedāvā arī savu produktu abonementu. Praksē tas nozīmē, ka samaksājam vienreiz un uzņēmums mums vairākas reizes gadā atsūtīs savus produktus. Forša doma! Visādi citādi mājaslapā ir uzskatāmi redzama uzņēmuma kontaktinformācija, kā arī piegādes un pirkuma noteikumu informācija. Tāpat pietiekami informatīvi ir arī produktu apraksti – tā vien motivē veikt pasūtījumu!

    • Piegāde: ZELT nodrošina savu produktu piegādi ar kurjeru, uz Omniva pakomātu, kā arī iespēju saņemt tos pašā uzņēmumā. Pasūtījumu veicu 25. maija pašā vakarā un par sūtījumu uz Omniva pakomātu samaksāju 3.88 eiro. Sūtījumu saņēmu 30. maijā. Priecīgs atnesu mājās aploksnē iepakoto sūtījumu un biju pārsteigts, kad izpakoju laukā diezgan saņurcītu kartona kasti. Izskatās, ka tā ir sulas pakas kartona kaste. Bet es taču pasūtīju mazu pudelīti. Pakojam vaļā tālāk un saņurcītajā kastē atrodam dūšīgi burbuļplēvē ietītu stikla pudelīti. ZELT ir parūpējušies, lai mana sulas pudelīte maksimāli drošā veidā nonāktu pie adresāta. Paldies!

    • Apmaksa: ZELT piedāvā iespēju mūsu sūtījumu apmaksāt ar Swedbank, SEB, Citadele un Luminor internetbankām, VISA un Mastercard maksājumu kartēm, kā arī saņemt e-pastā rēķinu, ja veicam pasūtījumu kā juridiska persona. Tāpat ir pieejama integrācija ar nu jau man pazīstamo Kniks dāvanu karšu servisu. Tā kā arī šoreiz maksājumu nodrošina ārējs maksājumu serviss (makecommerce by maksekeskus), tad ar to nebija nekādas aizķeršanās.
    • Komunikācija: Automatizētā veidā ZELT uz e-pastu mani painfomēja par to, ka pasūtījums ir saņemts un tad pēc dažām dienām bija vēl viens e-pasta ziņojums, kas informēja par to, ka mans sūtījums ir nokomplektēts un nodots piegādei. Viss skaidri un saprotami! Uz uzņēmuma info e-pastu 26. maijā nosūtīju pāris jautājumus par smiltsērkšķu vīnu – kas to tieši ražo un kādas ir tā piegādes iespējas, jo saprotamu iemeslu dēļ to nevar nosūtīt uz pakomātu. Atbildi uz saviem jautājumiem tā arī joprojām neesmu saņēmis.

    ZELT gadījumā man ļoti patika redzēt to vērienu ar kādu uzņēmējs ir izveidojis biznesu ap vienu pašu augu. Bija interesanti uzzināt, cik daudz dažādus produktus no tā var sagatavot un kādas papildus aktivitātes var izveidot biznesa veicināšanai. Mazliet sanāca pabrīnīties par iepakojumu, bet šajā gadījumā labāk tas ir pamatīgs nekā saplēsts. Ne līdz galam laba pēcgarša palika neatbildētā e-pasta dēļ. Protams, nevaram izslēgt iespējamību, ka tas tīri tehniski nenonāca līdz uzņēmumam. Jebkurā gadījumā pozitīva pieredze un labprāt veikšu pirkumus no ZELT arī turpmāk!

    Es mīlu kafiju

    Tā nu tas ir. Es mīlu kafiju! Mājās kāreiz bija beigusies kafija un izlēmu papildināt tās krājumus ar Latvijā grauzdēto Rocket Bean Roastery kafiju. Piezīmēšu, ka šajā e-veikalā esmu iepircies arī iepriekš un uzņēmums mani ne reizi nav pievīlis! Cerēsim, ka tas tā būs arī šoreiz.

    • Mājaslapa: Nonākot mājaslapā, uzreiz tiekam nobombardēti ar veselu gūzmu informācijas. Uzņēmums pārdod kafiju, tēju, kafijas automātus, kā arī piedāvā pakalpojumus citiem uzņēmumiem. Tam pa virsu akcijas, izpārdošanas kampaņas un bloga raksti ar produktu integrācijām. Huh, visa tik daudz! Es saprotu, ka te aizmugurē ir nopietns ambiciozs uzņēmums ar vēlmi pārdot maksimāli daudz produktus, tomēr vēl daži soļi un mājaslapa kļūs pārlieku smagnēja un var pat atbaidīt kaut kādu daļu klientu. Uzņēmuma kontaktinformācija gan ir ļoti uzskatāma, tāpat viegli varam noskaidrot iepirkšanās noteikumus un piegādes veidus. Nav ne vainas arī produktu aprakstiem. Pat neskatoties uz lielo produktu klāstu, tiem tiek veltīta pienācīga informācija aprakstos un fotogrāfiju izvēlē.

    • Piegāde: Tā kā uzņēmumam ir arī fiziski veikali Rīgā, tad tas ir ātrākais veids, kā tikt pie mūsu pasūtījuma. Ja paši nekur negribam doties, tad veikals mūsu kafiju atgādās ar DPD kurjeru vai uz DPD pakomātu. Piegādes lapā uzņēmums informē, ka lielā pasūtījumu apjoma dēļ var par dažām dienām kavēties mūsu pasūtījuma piegāde. Pirkumu veicu 25. maija vēlā vakarā un jau 27. maijā tas bija pakomātā, tāpēc secinu, ka tas paziņojums gan jau ir aizķēries no COVID-19 trakuma laikiem. Sūtījums ir kvalitatīvi iepakots kartona kastē un atceros, ka iepriekšējās reizēs, kad sūtīju kafiju bundžās, kastē tās arī bija nofiksētas, lai neripo apkārt. Kvalitatīvs darbs!

    • Apmaksa: E-veikals piedāvā ļoti plašas apmaksas iespējas – ar Swedbank, Citadele, SEB, Luminor internetbankām, ar PayPal, ar VISA vai Mastercard maksājumu kartēm un pat priekšapmaksas rēķinu. Par dāvanu kartēm šajā gadījumā atbild FromMe serviss. Interesanti, ka mums tiek piedāvāts arī Apple Pay maksājumu veids un tas ļauj no Apple ierīcēm pirkumu paveikt par pāris soļiem ātrāk. Notestēju, tiešām darbojas!
    • Komunikācija: Jau pēc mājaslapas redzam, ka te par visu ir padomāts. Pēc pasūtījuma veikšanas, saņemam e-pastu par pasūtījuma apstiprināšanu. Tajā redzamā vietā ir saite uz pasūtījuma statusu un varēsim ērti sekot tā izpildei. Nākamais e-pasts atnāk, kad pasūtījums ir sagatavots. Un visbeidzot, sagaidām arī e-pastu no DPD par to, ka tiek veikta pasūtījuma piegāde. Šis viss atstāj profesionāla uzņēmuma iespaidu. Tagad kārta manam vēlā vakara jautājumam par to, kad tieši ir grauzdēta konkrētā manis izvēlētā Rocket Bean Roastery kafijas partija. Liels bija mans pārsteigums, kad jau nākamajā rītā no paša rīta saņēmu īsu, bet informatīvu atbildi uz manu jautājumu. Biju gaidījis, ka atbilde var pienākt arī krietni vēlāk. Te tomēr daudz dažādu produktu un gan jau arī pasūtījumu, ko apstrādāt. Malači!

    Kad ir veikts pirmais pirkums šajā veikalā, saprotam, ka te darbiņš tiek paveikts kvalitatīvi. Principā varam piereģistrēties un tad e-veikalā profilā redzēsim visus mūsu pasūtījumus un varēsim ērti tos atkārtot. Jo visdrīzāk mums garšo kāda konkrēta kafija un kāpēc to vēlreiz meklēt, ja varam pasūtījumu atkārtot.

    Trodo

    Vasaras sākums mums padevies kaut kāds lietains un pēdējās nedēļās jau dažas reizes biju aizdomājies, ka ir laiks nomainīt mana auto vējstikla tīrīšanas slotiņas. Biju jau gatavs veikt testa pirkumu kādā no labi zināmajiem plaša profila internetveikaliem, taču pamanīju man pavisam svešo Trodo veikalu. Pirmais iespaids likās pozitīvs un devos tur veikt manu testa pirkumu.

    • Mājaslapa: Es ikdienā baigi bieži auto rezerves daļas un aksesuārus pats nepērku, taču mazliet tomēr ir bijusi pieredze ar šāda veida specializētajiem auto rezerves daļu interneta veikaliem. Tie parasti izmanto kaut kādas gatavas e-komercijas sistēmas, kas ir speciāli veidotas šai jomai un nereti savas mājaslapas neuztur pienācīgā kvalitātē. Rezultātā produktiem pietrūkst fotogrāfijas, nav aktuāla informācija par detaļu saderību ar auto un tas nevieš nekādu dižo uzticamību komersantam. Trodo gadījumā es sāku ar skepsi, jo tomēr šādu uzņēmumu redzu pirmo reizi. Lapa izskatās zolīda, kvalitatīvi lokalizēta un auto meklētājā ātri atradu savu auto. Pēc tam diezgan ātri atradu manas iecienītās Bosch Aerotwin slotiņas un liku tās pirkumu grozā. Detaļas varam meklēt ne tikai pēc nosaukumiem, bet arī kodiem un tās ir sagrupētas vairākās cenu kategorijās. Trodo mājaslapā ir ļoti uzskatāmi norādīta visa būtiskākā informācija par piegādi, preču atgriešanu, apmaksas veidiem, kā arī saziņas iespējām ar veikalu.

    Tā kā nepieredzējušiem auto rezerves daļu pircējiem ir liela baža par to vai izvēlētā detaļa derēs, e-veikalā pirkuma noformēšanas posmā ir ļoti forša atbilstības pārbaudes sadaļa. Mēs varam pieteikt, lai e-veikala pārstāvji pārliecinās, ka mūsu auto izvēlētā detaļa derēs. Par šīs pārbaudes rezultātu tiek atsūtīts e-pasts un mēs būsim droši, ka viss būs kārtībā.

    • Piegāde: Uzņēmums nodrošina vairākus piegādes veidus – preces saņemšanu birojā, uz DPD un Omniva pakomātiem vai Latviajs Pasta filiālēm, kā arī DPD kurjerservisu. Veicot savu pasūtījumu, pamanīju, ka nevaru savu sūtījumu nosūtīt uz pakomātiem. Tomēr ideja par beidzot tīru vējstiklu bija tik kārdinoša, ka piekritu 5 eiro dārgajai sūtījuma piegādei ar DPD kurjeru. Kad kurjers atnesa milzīgo kasti, sapratu, kāpēc šim sūtījumam nebija pieejama piegāde uz pakomātiem – tas gluži vienkārši neielīstu. Kvalitatīvi un pat gaumīgi iepakots sūtījums. Pasūtījumu veicu 25. maijā un kurjers to uz mājām piegādāja 30. maijā.

    • Apmaksa: Pieņemu, ka daļa Trodo klientu ir dažādi autoservisi un citi uzņēmumi, kam ir pavisam citi apmaksas nosacījumi. Tomēr no privātpersonas skatu punkta raugoties, varu apmaksai izmantot maksājumu kartes, Swedbank internetbanku, PayPal vai uz e-pastu saņemt priekšapmaksas rēķinu. Sūtījumu bez aizķeršanās apmaksāju Swedbank internetbankā.
    • Komunikācija: Arī šajā gadījumā automatizētā sistēma sasūtīs gana daudz paziņojumu par dažādām pasūtījuma fāzēm. Pirmais e-pasts informēs, ka ir saņemts un apmaksāts pasūtījums. Tad ir vēl viens paziņojums, ka Trodo ir saņēmis apmaksu. Nākamajā e-pastā uzzinu, ka izvēlētā detaļa ir saderīga ar manu auto (šī ir tā foršā fīča par kuru rakstīju augstāk). Vēl viens paziņojums informē, ka pasūtījums ir apstiprināts un prece pasūtīta no noliktavas. Piektais e-pasts man atgādā pavadzīmi. Pēc tam nākamais e-pasts informē, ka pasūtījums ir nodots piegādei un ziņojumā ir arī izsekošanas saite. Un visbeidzot bija arī pateicības e-pasts, kad es saņēmu sūtījumu. Es teiktu, ka ir par daudz paziņojumu un tos noteikti var kaut kā apvienot. Mans individuālais jautājums bija par to, kāpēc sūtījumu nesūta uz pakomātiem un uz to zibenīgi saņēmu atbildi, ka iepakojums ir pārāk liels un nelien iekšā pakomātos.

    Iepirkšanās process Trodo e-veikalā radīja sajūtu, ka te cilvēki profesionāli nodarbojas ar savu lietu un process patīk. Pat ja man no sākuma bija skepse par mājaslapas darbību, testa gaitā noskaidroju, ka tur viss darbojas godam un ļoti iespējams, ka nākamos auto sīkumus pirkšu šajā veikalā. Tikai to e-pastu kaudzi gan kaut kā gribētos samazināt.

    Kesko Senukai

    Tuvojos eksperimenta noslēgumam un secināju, ka šis projekts nebūs pilnīgi paveikts, ja neveikšu pirkumu kādā no visiem labi zināmajiem un lielajiem internetveikaliem. Tikai, ko lai nopērk? Pirmā doma – kārtējo gadžetu lādētāju vai power banku. Paskatījos atvilknē, tā ir pilna ar šiem gadžetiem. Ā, paga, man mājās taču ir uzradies kaķis un būtu labi kaut ko nopirkt viņam. Ēdiens ir sarežģīta tēma un sieva to sūta no man nezināmiem ārzemju veikaliem, bet smiltiņas taču varu nopirkt. Vismaz pašam nebūtu jānes no veikala. Domāts, darīts!

    • Mājaslapa: Pret lielajiem internetveikaliem es neizjūtu īpaši siltas jūtas, jo tās parasti ir bezkaislīgas automatizētas sistēmas, kam bieži vien pieklibo klientu atbalsts. Jā, es runāju par visiem tiem daudzajiem gadījumiem, kad cilvēki sūdzās par pasūtījumiem, kuru piegādes termiņi atliekas un no veikala puses atbalsts ir praktiski neeksistējošs. Kesko Senukai lapa izskatās pēc šāda milzeņa – tajā ir neskaitāmas produktu kategorijas, tā grib, lai pievienojamies kaut kādai viņu lojalitātes programmai un neskaitāmos veidos centīsies mums piepārdot papildus lietas. Tāds nu ir šis bizness. Nesagaidu, ka šādās lapās būs pārlieku detalizēti produktu apraksti, precīzi filtri un jēgpilni produktu ieteikumu. Arī piegādes laikiem es ne pārāk ticu. Te drīzāk darbojas pieeja, ka es dodos pirkt ļoti konkrētu produktu un apzinos, ka to varu gaidīt krietni ilgāk par norādīto. Arī e-veikala informatīvās lapas par piegādes, apmaksas utt. lietām ir pieejamas izteikti kuplā skaitā un gana detalizēti uzrakstītas. Acīmredzot, lai maksimāli samazinātu klientu jautājumus klientu atbalsta pārstāvjiem.

    Tas kas ar to kaķi? Kaķu smiltiņu kategorijā bija padaudz produktu, taču neviens mani tā īpaši neuzrunāja un izlēmu paeksperimentēt ar koka pakaišiem. No produkta apraksta grūti saprast, kas tas īsti ir, taču pēc bildes šie pakaiši atgādina mazas granulas. Ne mazākās nojausmas, kā un vai tas vispār darbosies. Bet nu sūtam!

    • Piegāde: E-veikalam ir sagaidāmi garš piegādes veidu apraksts. Mums tiek piedāvāti standarta un nestandarta kurjera pakalpojumi (cenu nosaka sūtījuma svars), preces varam saņemt K Senukai veikalos, kā arī uz Omniva un DPD pakomātiem. Atceroties, ka vieglas un mazas logu slotiņas nevarēju nosūtīt uz pakomātu, sportiska azarta vadīts norādīju manus pakaišus sūtīt uz Omniva pakomātu. Un tu zini, e-veikals to solījās izdarīt. Arī tempi bija patīkams pārsteigums, jo pasūtījumu veicu 25. maija vēlā vakarā un pakomātā tas bija jau 27. maijā. Produkts bija iepakots lielā kartona kastē un virs pakaišu iepakojuma vēl bija iebāzts papīra pikucis, lai to nofiksētu kastē. Forši, tagad zināšu, ka arī šādus produktus var pasūtīt un nav jāstaipa no veikala rokās.

    • Apmaksa: Ar apmaksas veidiem te arī viss kārtībā – tie būs katrai gaumei un tie ir pamatīgi aprakstīti attiecīgajā mājaslapas sadaļā. Īpaši gribu izcelt mēģinājumu vizuāli izskaidrot apmaksas veidus. Manuprāt, sanācis labi. Kā ierasts, savu pirkumu apmaksāju ar Swedbank internetbanku. Kā ierasts, tas notika bez problēmām.

    • Komunikācija: Es biju gatavs automatizēto e-pastu kaudzei, taču šeit nebija nekā lieka. Pirmais e-pasts informē, ka pasūtījums ir apstiprināts. Tajā ir pievienoti vairāki noderīgi dokumentu, tostarp atteikuma veidlapa. Nākamais e-pasts informē par to, ka pasūtījums ir izsūtīts. Visbeidzot ir e-pasts par to, ka pasūtājums ir piegādāts un atsevišķā e-pastā tiek atsūtīts pirkuma dokuments (pavadzīme). Biju skeptisks arī par iespēju pakomunicēt ar atbalsta dienestu. Vakarā vēlā nosūtīju jautājumu par to, kāpēc Sony PlayStation 5 konsoli nevar saņemt pakomātā. Uzreiz pretī atlidoja automātisks paziņojums par to, ka mans jautājums ir saņemts un uzņēmums solās sniegt atbildi “ne vēlāk kā 3 darba dienu laikā”. Es aptuveni tā arī rēķinājos, ka, ja atbilde būs, tā būs pēc vairākām dienām. Tāpēc liels bija mans pārsteigums, kad K Senukai klientu servisa pārstāvis man atbildēja nākamās dienas rītā. Jā, produkts ir pārāk liels pakomātiem. Tik ātra atbilde man bija pārsteigums.

    Kopumā vērtēju, ka man šoreiz sanāca ļoti veiksmīgs pirkums K Senukai interneta veikalā. Tas tika piegādāts ātri un bez liekām klapatām. Pati mājaslapa gan ir tāda, kurā aiz neko darīt diez vai gribēsies iegriezties. Par ātro atbildi gan žetons un ļoti ceru, ka arī citu klientu jautājumi saņemt tik ātras un jēdzīgas atbildes.

    Un pats galvenais jautājums – vai šie koka pakaiši ir labi? Pirmajā dienā uz tiem skeptiski raudzījos es un mans kaķis, taču jāsaka, ka nav ne vainas. Lieliski uzsūc visu, ko kaķis sastrādā, nesmird, un, ja pareizi saprotu, var skalot podā.

    Secinājumi

    Nu, ko, mūsu “slepenā pircēja” eksperiments ir noslēdzies un tas bija veiksmīgs – visi pirkumi atceļoja pie manis bez liekas aizķeršanās. Arī visu iepirkšanās pieredzi es kopumā vērtēju pozitīvi, jo visi testētie e-veikali piedāvā man ērtus apmaksas un piegādes veidus. Ja tā rezumējam galvenās atziņas, tad es tās gribētu paust ieteikumu formā:

    • Mums var būt vienkāršāks vai unikālāks dizains, tomēr mājaslapai ir jābūt funkcionālai un saprotamai. Tās galvenais uzdevums ir pārdot! Ir uzskatāmi jānorāda kontaktinformācija, piegādes/apmaksas, pirkuma noteikumu un preču atgriešanas informācija. Tāpat ļoti svarīgas ir kvalitatīvas produktu fotogrāfijas un informatīvs to apraksts. Jāmēģina ar mājaslapu un produktu aprakstiem atbildēt uz galvenajiem potenciālajiem klientu jautājumiem. Mājaslapa arī ļauj izvērsties ar dažādiem interesantiem satura vai funkciju risinājumiem, kas ļauj pārdot vairāk. Te gan svarīgi neparspīlēt, jo smagnēja un informatīvi pārbāzta lapa drīzāk atbaidīs klientu.
    • Ja runājam par piegādi, tad skaidrs, ka iespēju robežās ir jāpiedāvā sūtījumu piegāde uz pakomātiem. Tie, kas ir pamēģinājuši tos, vairs nekad negribēs doties uz Latvijas Pasta filiālēm vai paši braukt uz veikalu. Pakomāti ir pēdējo gadu labākais jaunieviesums Latvijā! Tāpat uzņēmējam ir jāparūpējas par to, lai sūtījumi būtu gaumīgi un droši iepakoti un nevajadzētu kavēties ar piegādi. Latvijā vēl nav izplatīta prakse nodrošināt “tās pašas dienas” piegādes, taču mazāka izmēra/svara sūtījumus klienti sagaida 1-2 dienu laikā. Ļoti daudz sūdzību par e-veikaliem varam dzirdēt tieši par ilgu piegādes laiku.
    • Maksāt esmu pieradis caur internetbanku un arvien retāk gribu rakstīt mājaslapās savas maksājumu kartes datus. Tas ir arī drošības jautājums, jo krietni drošāk es jūtos internetbankas vidē nevis maksājumu kartes datu ievades formā, ko redzu pirmo (un visdrīzāk arī pēdējo) reizi. Foršus bonusa punktus var nopelnīt, ja klientiem piedāvā pavisam modernus un ērtus apmaksas veidus, kā, piemēram, Apple Pay.
    • Komunikācija ir svarīga. Automatizētā veidā ir klientam jāpastāsta par galvenajiem pasūtījuma posmiem – pasūtījums pieņemts/apstiprināts, pasūtījums nodots piegādei un tad var vēl vienu paldies paziņojumu, kad sūtījums ir piegādāts. Es diezgan skeptiski raugos uz to, ka uzņēmumi var ātri atbildēt uz klientu jautājumiem, tāpēc pēc katras ātras un jēgpilnas atbildes esmu patīkami pārsteigts. Laba komunikācija ir lielisks veids kā uzlabot reputāciju.

    Novēlu visiem komersantiem panākumus “E-komercijas zvaigzne 2022” konkursā un turpiniet darīt savu darbu! Tiekamies jaunos pasūtījumos!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    15 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Jānis
    01.06.2022 10:50

    Tā bija reklāma, vai analīze?!
    Bet par senukai gan gribas kādu gruzīti iemest. Pirmkārt jau nekāda saistība ar “KESKO”, bet nosaukumā ir. Otrkārt leiši nopirka labāko mūsu e-tirgoni 1A.lv . Ksenukai ir tā klons. Diemžēl pēc uzņēmuma pārņemšanas klientu nepmierinātība strauji pieauga. Skumji.

    Nelabojams
    01.06.2022 11:20

    Eksperiments ta eksperiments, bet ar pāris reižu klātienes piedzīvojumiem un arī iestādes iepirkuma pieredzi kaut kā negribas iet arī šī kantora e-veikalā.

    Jānis
    02.06.2022 09:40

    Es saprotu, ka nosaukums ir eksperiments. BET! Šā raksta rezutltātā palēcās Silmachi un ZELT pirmreizējie apmeklējumi. Kas cits tad sanāk, ja ne reklāma? Ir jāsaprot, ka jebkuri šajā lapā nosauktie īsceļi tiek automātiski klikšķināti!

    Skābene
    02.06.2022 08:34
    Reply to  Jānis

    Man Senukajā nesanāca nokomplektēt pasūtījumu. Piemēram, pirku bērna velosipēdam rezerves daļas un nevarēju noformēt pasūtījumu. Riepu varēja pasūtīt uz pakomātu, bet kameru nē. Nācās kameru izmest no pasūtījuma un braukt uz veikalu paņemt no plaukta. Kaut kā debīli viņiem tā sistēma uztaisīta.

    Last edited 1 year ago by Skābene
    Muah
    01.06.2022 11:41

    Es negribu maksāt caur internetbanku! Lietotājam kartes dati jau sen glabājas vai iCloud keychain, vai Google un pie maksāšanas ir tikai jāievada CVC un apstiprinājums ar smart ID. Ja maksā caur internetbanku, tad vispirms ir garā login procedūra, kurā nu jau bieži prasa personas kodu, un tikai pēc tam maksājuma apstiprināšana. Un swedbanks man nez kāpēc automātiski izveido maksājumu no konta, kurā ir tikai pusotrs eiro. vēl tas ir manuāli jāatceras nomainīt.

    Jānis
    01.06.2022 11:57
    Reply to  Muah

    Jā, bet savukārt man nepatīk savus kredītkartes datus glabāt 3x puses pakalpojumā. Man patīk 2x vai pat 3x aizsardzība maksājumiem.

    karlis
    01.06.2022 12:17
    Reply to  Muah

    visi neglabā savu bankas karti iCloudā, vai GooglePay, vai kur citur fig viņu zin kādā datorā.
    neesi slinks, un ievadi datus katru reizi.

    Kārlis Ozols
    02.06.2022 07:57

    Izlasīju ar interesi – paldies par plašo aprakstu.
    PS – man vienīgajam nesanāk šo rakstu normāli nošērot Linkedinā (neļauj ģenerēt preview)?

    Kvasss
    02.06.2022 08:36

    Par šo tēmu runājot, nesen saskāros ar itkā vietējā ražotāja eveikalu, bet izskatās tas tā, it kā kādi krāpnieki to būtu sataisījuši līdzīgu īstamjam. Viss process caur kādu neredzētu sistēmu, sākot checkout procesu uz norādīto telefonu zvana nezināms ne LV numurs un eveikalā jāievada pēdējie 4 zvanītāja cipari… daļēji tapēc pasūtījumu neveicu, shady.

    Krotow
    05.06.2022 23:40

    Pašam ar Ksenukai e-veikalu problēmu nav bijis. Gan ar apmaksu gan abi pasūtījumi atnāca bez problēmām. Uz Omniva pakomātu un otru lielāko kurjers atveda. Varbūt tie, kam bija problēmas, trāpīja nelabā brīdī.

    Maza atkāpe par minētajiem WordPress / WooCommerce no atbalstītāja viedokļa. Viss ir labi, kamēr saturs un preču skaits ir mazi un vienkārši. Pieliekot WPML vairāku valodu atbalstam un “vietējos” tiešsaistes maksājumu spraudņus (Kevin., tas par jums), iestājas brīdis, kad vai nu pēkšņi neiet pasūtījumu apmaksa vai arī randomā nokrīt visa lapa, jo .htaccess norādītajā sākumlapas linkā ieklīst tur nevajadzīgs valodas kods. Beigās no minētās kombinācijas nācās atteikties par labu OpenCart.

    Last edited 1 year ago by Krotow
    Andrejs
    10.07.2022 16:58

    Vairākas reizes esmu sūtījis no trodo un tā arī ir, ka pat mazas lietas liek daudz lielākā kastē un tukšumu aizpilda ar papīru. Bet tā viss ok līdz šim.

    Reklāma