Reklāma

Renault Scenic atgriežas kā konceptauto SUV ar elektrisko un ūdeņraža jaudas agregātu

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Renault 2024. gadā apritē atgriezīs Scenic modeli – autoražotājs iepazīstinājis ar drosmīgu un interesantu konceptu. Scenic nākotnē būs SUV, kas aprīkots ar elektrisko un ūdeņraža jaudas agregātu. Līdz šim vismaz sērijveida ražošanā kaut kas tāds nav redzēts.

Gaidāmais modelis piedāvājumā atradīsies virs jaunās un elektriskās Megane. Sākotnēji mašīna tiks piedāvāta ar pierastu un zināmu elektrisko jaudas agregātu, kas sastāv no baterijām un elektromotora. Savā konceptā Renault piedāvā apvienot elektrisko un ūdeņraža jaudas agregātu, francūžu ražotājam uzskatot, ka ūdeņradis vieglajā transportā būs laba alternatīva pēc 2030. gada.

Ja iepriekšējās paaudzēs Scenic bija minivens, tad savā reinkarnācijā modelis izveidots par SUV. Renault norāda, ka konceptā apvienots moderns dizains ar ilgtspējīgām tehnoloģijām. Priekšējās daļas dizains veidots līdzīgā stilā kā elektriskajai Megane, savukārt auto apakšdaļa veidota stūraini agresīvākā stilā. Renault galvenais dizaineris Žils Vidals apgalvo, ka dizains vēl tiks attīstīts, bet tas par 90% ir gatavs nonākšanai ražošanā.

Interesantākā daļa ir jaudas agregāts – Scenic koncepts aprīkots ar 215Zs jaudīgu, uz priekšējās ass novietotu elektromotoru, kuru darbina 40kWh baterija. Zem auto grīdas novietotas arī 15kW jaudīgas ūdeņraža degvielas šūnas, kas paredzētas baterijas lādēšanai, kamēr auto brauc. Ļoti līdzīgs princips izmantots ar iekšdedzes dzinēju – mašīnu uz priekšu kustina elektriskais motors, kas enerģiju smeļas no baterijām, savukārt baterijas nepārtraukti lādē neliels iekšdedzes motors, kas atbildīgs tikai par lādēšanu.

Renault uzskata, ka 2030. gadā ūdeņraža uzpildes tīkls būs attīstījies krietni tālāk un būs iespējams nobraukt 800-900 kilometrus bez uzlādes, tā vietā piestājot uz pāris minūtēm tikai ūdeņraža uzpildei. Renault inženieri izstrādā pilnīgi jaunu platformu, lai mašīnā varētu apvienot gan elektrisko jaudas agregātu, gan ūdeņraža degvielas šūnas. Šobrīd šādas formas Scenic ir prototipu attīstības fāzē, autoražotājam cenšoties attīstīt alternatīvus jaudas agregātus. Šis konkrētais auto ir speciāli izstrādāts tā, lai tajā atrastos vieta baterijām, elektromotoram, ūdeņraža degvielas šūnām un arī ūdeņraža tvertnei.

Tika apsvērta iespēja izmantot kādu no esošajām un gatavajām platformām, taču beigu beigās autoražotājs izšķīrās par labu eksperimentālai platformai, lai visus nepieciešamos mezglus varētu izvietot optimāli. Sagaidāms, ka ražošanā nonāks versija, kas tapusi uz CMF-EV platformas, bet speciāli ūdeņradim radīta platforma tiks lietota ap 2030. gadu. Ar šo auto Renault cenšas parādīt, ka tiek strādāts visos virzienos, bet mazticams, ka vismaz tuvāko pāris gadu laikā šāds risinājums uzreiz nonāks pie klientiem.

AvotsAutocar
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma