Web Analytics
More
    Reklāma

    Gaidāmais Bentley elektroauto attīstīs 1400 zirgspēkus, līdz simtam ieskriesies 1.5 sekundēs

    Jaunākie raksti

    Luksusklases autoražotāja Bentley vadītājs Adrians Holmarks intervijā izziņojis ļoti iespaidīgus parametrus Bentley pirmajam elektroauto – mašīna ieradīsies 2025. gadā, attīstot 1400 zirgspēkus, bet 100 km/h sasniedzot 1,5 sekundēs. Ja Bentley kaut ko tādu uztaisīs, tas pats par sevi būs ļoti iespaidīgi, taču parametri nebūs galvenais, ar ko ražotājs centīsies pārdot šo mašīnu.

    Holmarks uzsver, ka galvenais punkts brošūrā būs tas, cik daudz griezes momenta pieejams jebkurā brīdī, paātrinājumu un apdzīšanu padarot līdz šim nepieredzēti vieglu. “Lielākā daļa cilvēku izbauda paātrinājumu gaitā, piemēram, no 50 līdz 110km/h. Šobrīd Continental GT Speed attīsta 650 zirgspēkus, bet elektriskais modelis būs ar divreiz lielāku jaudu. Uzrāviens no 0-100km/h 2,4 sekundēs – tas ir forši pirmās desmit reizes. Pēc tam no tā metas slikti,” saka Holmarks. Viņš gan norāda, ka klienti savā īpaši jaudīgajā elektroauto varēs braukt arī krietni mierīgāk.

    Autoražotāja vadītājs norādīja, ka gaidāmā elektroauto dizains turpinās “Continental GT” kupejas, “Flying Spur” un “Bentayga” aizsākto līniju. Viņš īpaši uzsvēra, ka Bentley necentīsies elektroauto dizainu veidot ar domu, lai tas izskatītos pēc elektroauto – tas izskatīsies pēc Bentley. Sekojot pirmajam modelim, arī šā brīža modeļi pamazām tiks pārveidoti par elektroauto.

    Tehniski šis auto tiks būvēts uz jaunās “PPE” platformas, kuru šobrīd izstrādā Porsche un Audi. Tas nozīmē, ka Bentley būs pieejamas visas jaunākās un labākās bateriju tehnoloģijas, kā arī elektromotori. Lai arī cenas oficiāli nav izziņotas, Halmarks atklāj, ka vismaz viena no versijām maksās aptuveni ceturtdaļmiljonu eiro.

    Viņš norāda, ka augstā cena nav radusies elektroauto bateriju dēļ. “12 cilindru dzinējs vidēji ir 10 reizes dārgāks nekā parastas premium mašīnas dzinējs. Baterijas ir lētākas nekā mūsu 12 cilindru dzinējs, tāpēc nevaru sagaidīt baterijas, jo tās ir relatīvi lētākas,” saka Bentley vadītājs. Par cenu galvenokārt atbildīgi īpaši augstas kvalitātes materiāli, kurus plānots izmantot šajā mašīnā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Budzis
    21.05.2022 10:07

    Kādai saķerei tur jābūt, lai to kluči tā paātrinātu?

    Biteme
    21.05.2022 11:04
    Reply to  Budzis

    EV ir smagāks uz baterijas rēķina – kas arī palielina saķeri. Nu un elektronika, kas raugās lai nespolētu pa tukšo, svilinot aplam dārgās riepas un zaudējot paātrinājumu.

    Valdis
    21.05.2022 21:07
    Reply to  Biteme

    Ikdienas satiksmē nav tādu riepu, kas nodrošina saķeres koeficentu >1. Praktiski ir uz sausa tīra asfalta 0.8.
    Lai 1.5 sek dabūtu 27,7 m/s (=100 km/h) vajag paātrinājumu 18.46 m/s2. Zemes pievilkšana nodrošina 9.81, kas nozīmē ka vajag saķeres koeficientu 1.88. Tādu dabū Formula-1 ar karstām sporta riepām, kuras iztur mazāk kā 1000 km un nav atļautas publiskos ceļos.

    Biteme
    22.05.2022 00:29
    Reply to  Valdis

    Klau, es ne pārāk orientējos saķeres koeficientos. Ko es zinu diezgan droši – ka šie auto ātrāk nonāks lūžņos kā nobrauks 1000km. Cilvēki nejēdz novaldīt krietni mazāk jaudīgus auto, bet šeit pamirkšķini acis un jau gatavs)

    Reklāma