Katrs sevi cienošs autoražotājs šodien cenšas piedāvāt dažādas braukšanas palīgsistēmas, lai atvieglotu vadītāja dzīvi uz ceļa. Daži autoražotāji iet tālāk un apgalvo, ka viņu mašīnas spēj braukt pašas vai ar minimālu cilvēka iesaisti. Amerikas automobiļu asociācijas (AAA) veiktajos drošības testos pierādījies, ka šīs sistēmas nestrādā nemaz tik spīdoši.
Neskatoties uz brangiem ražotāju solījumiem, AAA testos šo sistēmu darbība bija “nestabila”, kā rezultātā mašīnas ietriecās ceļmalā stāvošos transportlīdzekļos vai arī riteņbraucēju manekenos. Kā norāda AAA, sadursme notika visos 15 testa mēģinājumos ar pretimbraucošām mašīnām, bet tikai Tesla Model 3 spēja ievērojami samazināt ātrumu, tiesa, neizvairoties no sadursmes. Trešdaļā gadījumu mašīnas ietriecās riteņbraucēju manekenos, kas šķērsoja ceļu.
Asociācijas pārstāvji uzsver, ka šādi rezultāti liecina tikai par vienu – vadītājiem jāpievērš uzmanība ceļam, neskatoties uz to, cik labas un šķietami drošas ir mašīnu piedāvātās palīgsistēmas. Testu laikā šīs sistēmas bez kļūdām darbojās normālas braukšanas apstākļos, taču tās apjuka nestandarta vai bīstamās situācijās. Nevienam nav noslēpums, ka šādas situācijas uz ceļiem atgadās regulāri. “Lai arī ir labi, ka šīs sistēmas atpazina lēni braucošu auto vai riteņbraucēju tajā pašā joslā, bažīgu dara fakts, ka tās nepamana cilvēku, kas šķērso ceļu vai auto, kas brauc tieši pretī,” stāsta AAA pārstāvis. Testu laikā tika izmēģināti Model 2, Hyundai Santa Fe un Subaru Forester. Organizācija oficiālā paziņojumā jau aicinājusi autoražotājus savest kārtībā pašreizējās tehnoloģijas, bet tikai pēc tam pievērsties sarežģītākām tehnoloģijām.
Tas nevar būt! Da ko jūs! Vēl pāris gadiņi un mašīnas brauks pašas, jo tas esot drošāk!
Nebūs pāris gadiņi. Straujā (piespiedu) pāreja uz elektro-auto lika auto ražotājiem “nomest” šos te automatizācijas plānus, jo pārāk dārgas ir investīcijas elektro auto izstrādē un ražošanas uzsākšanā.
Pie tam arī tīri tehniski tas izrādījās sarežģītāk un dārgāk nekā sākumā šķita. Un arī joprojām ne visā pasaulē, un pat ne visā USV, tā pati Tesla drīkst pati braukāt. Pasaule tam vēl nav gatava. un tehnoloģija arī vēl nav gatava.
Bet nākamos 10 gadus industrija veltīs pārejai uz elektro-auto, un pa 10 gadiem datori, sensori, kameras u.c. arī būs attīstījušās soli tālāk.
Ik pa laikam redzu YouTube video, kur tiek testētas TESLAS sarežģītos apstākļos (neapzīmēti ceļi, līkumi, neskaidri krustojumi, citi autovadītāji vai gājēji kas dara neprognozējamas lietas), un apbrīnoju ka plus mīnus Tesla ar to tiek galā.
No savas pieredzes, esošo auto drošās braukšanas palīgi (kameras, joslu noturēšanas un stūrēšanas sistēma, zīmju atpazīšana, radari/ sensori) darbojas tīri ok (varu teikt par jaunākajiem Opel un Ford). Jā, tie apjūk (ierauga cilvēku otrā ielas pusē, un signalizē ka gājējs “priekšā”), bet lielāko toes tie ir pat pārāk piesardzīgi un uzmanīgi …
Protams, līdz pilnīgai autonomijai, un uzticībai “robotam” ir milzum tāls ceļš priekšā.
Jā, šim te piekrītu. Dzīvē Tesla apbrīnojami labi turās uz ceļa, pat bez līnijām, tomēr visu sabojā nepamatotās bremzēšanas. Nevar atļauties uzlikt un sēdekļa kūku un vest ar nodomu ka brauksi plūdeni, Tesla var pieņemt savu lēmumu.
sarežģītos apstākļos (neapzīmēti ceļi, līkumi, neskaidri krustojumi, citi autovadītāji vai gājēji kas dara neprognozējamas lietas)
Absolūti ikdienišķa situācija jebkurā pasaules valstī, par kuru ”nedrošais” cilvēks pat neiespringst. Ja tas ir sarežģīti, tad autonomā braukšana ir ne tikai zīdaiņu autiņos, bet nav vēl dzimusi.
Tad jau tramvajs ir sasniedzis augstāko līmeni joslas noturībā.
Spānijā ir gadījies, ka auto ceļa zīmju atpazīšanas sistēma nolasa gar ceļa malu ejošā dzelzceļa ātruma zīmi un pilsētā ļauj braukt ar 110km/h. :)
Tad pēc pāris pārkāpumiem auto jāved uz drošas braukšanas skolu kur vadības blokam ir jānoklausās drošas braukšanas seminārs