Web Analytics
More
    Reklāma

    Norvēģijā darbu uzsāk Eiropā lielākā elektroauto bateriju pārstrādes rūpnīca

    Jaunākie raksti

    Norvēģijas pilsētā Fredrikstadā darbu uzsākusi Eiropā lielākā elektroauto bateriju pārstrādes rūpnīca “Hydrovolt”. Tieši jautājums, ko iesākt ar vecajām baterijām, ir viens no galvenajiem problēmjautājumiem, kas elektroauto kontekstā ir jārisina.

    Šī rūpnīca ir divu uzņēmumu sadarbības rezultātā radīts projekts – tajā iesaistījās viens no pasaulē lielākajiem alumīnija ražotājiem “Hydro” un elektroauto bateriju ražotājs “Northvolt”. Rūpnīcā gada laikā iespējams pārstrādāt 12 000 tonnas bateriju, kas ir aptuveni 25 tūkstošus elektroauto bateriju. Tas nozīmē, ka ar to pietiek, lai pārstrādātu visu šā brīža Norvēģijas elektroauto baterijas.

    Rūpnīcas pārstāvji norāda, ka procesā iespējams atgūt 95 procentus no izmantotajiem materiāliem, tostarp plastmasu, varu, alumīniju, kā arī tā saucamo “melno masu”, kas satur mangānu, litiju, kobaltu un niķeli. Arī abiem projekta veidotājiem no tā ir savs labums – “Hydro” iegūst pieeju pārstrādātam alumīnijam, savukārt “Northvolt” var iegūt materiālus jaunu bateriju ražošanai. Uzņēmuma mērķis ir panākt, ka 2030. gadā puse no jaunās baterijās izmantotiem materiāliem būs iegūti pārstrādes procesā. “Hydrovolt” plāno paplašināšanos arī citviet Eiropā, lai palielinātu bateriju pārstrādes jaudu – mērķis ir 70 tūkstoši tonnu 2025. gadā un 300 tūkstoši tonnu pārstrādātu bateriju 2030. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    17.05.2022 12:23

    Tas ir tikai sākums. Par prieku tiem, kuri raud ka “auto bateriju kalni piesārņos pasauli”.

    Skābene
    17.05.2022 15:43
    Reply to  Krotow

    Ja savas vecās bačas varēs nodot kā auto katalizatorus un izcelt piķi, tad jau forši. Ja būs jāpērk baterijas pa lielu naudu un jāatdod par brīvu, tad gan nebūs forši, jo izejvielas maksā naudu!

    17.05.2022 18:23
    Reply to  Skābene

    ja neutilizēsi oficiāli, tad uzliks pamatīgu sodu. skriesi palēkdamies un par brīvu.

    Skābene
    18.05.2022 09:20
    Reply to  digitalk

    Sods ir mazākais, kas satrauc cilvēkus. Arī šobrīd savu miskasti nedrīkst mežā izmest, bet tak met. Depozīta sistēma, lai arī cik štruntīga, tomēr motivē atkritumus nodot, nevis mest mežā!

    18.05.2022 13:38
    Reply to  Skābene

    ja EV akumulatora nomaiņas varēs kontrolēt ar tehnisko apskati, tad neviens neko līki neizmetīs bez pamatīgas viltošanas shēmas, atšķirībā no izgāztuves mežā.

    Krotow
    17.05.2022 20:45
    Reply to  Skābene

    Pēc ta ka tiek būvētas šādas rūpnīcas, izskatas ka nodot varēs.

    Par katalizatoriem – biju nedaudz pārsteigts, atklājot katalizatora eksistenci nesen nopirktajā motorzāģī. Eiro normas aizsniegušās arī līdz dārza tehniikai :)

    Čiekurs
    18.05.2022 08:52
    Reply to  Krotow

    Negribu izklausīties par baigo prātvēderu, bet motorzāģi ar katiņu tiek ražoti jau vismaz 12 gadus.

    Savā laikā man bija Stihl ms170 ar katalizatoru. Aparāts lēts, pasūdīgs un varēja nereāli bieži apdedzināt rokas pie izpūtēja, jo relatīvi ilgu laiku pēc darba tas vēl bija karsts.

    Skābene
    18.05.2022 09:15
    Reply to  Čiekurs

    No zāģiem neko nesaprotu, bet daži paziņas, kas būvē guļbūves un tos zāģus lieto ikdienā, stāsta, ka cieņā esot 25 gadus veci zāģu modeļi, kam grūti dabūt detaļas, bet visi jaunie esot mēsli! :D

    Biteme
    18.05.2022 09:38
    Reply to  Skābene

    Tāpat kā jaunās guļbūves? )

    Skābene
    18.05.2022 11:44
    Reply to  Biteme

    Ko tu domā ar jaunajām? Tām, kuras taisa rūpnieciski, vai tām, kuras amatnieki arī šodien būvē pēc tradicionālajiem principiem? Man kaut kā guļbūve vairāk asociējas ar pirti un negribētu dzīvot “pirtī”! :)

    Last edited 2 years ago by Skābene
    Krotow
    18.05.2022 14:07
    Reply to  Skābene

    Ir kontingents kam viss kas nav tēsts ar cirvi un pirms 50 gadiem suņa apčurāts, ir slikts un fui. Viņiem arī žigulis parastais ir krutuma kalngals. Kas gan ir tiesa, mūsdienās ir iemanījušies izrēķināt, cik daudz materiāla vajadzēs konkrēta tipa iekārtai ar zināmu lietošanas ilgumu. Tāpēc tagad ir atsevišķi pērkami salīdzinoši lēti rīki mājas lietošanai un Pro klases rīki, kas iztur 10-20… gadus, taču maksā kosmosu. Par ko gan jākāpj ražotajiem uz olām – ka daudz kas no mūsdienās nopērkamā principā nav remontējams. Un ja vēl runa būtu par lētučiem kas maksā pārdesmit eiro…. bet ja 50€ vērtas plates nomaiņai prasa nomainīt visu datoru pa 1500€…. par to idejas autorus publiski jāpakar.

    Krotow
    18.05.2022 14:09
    Reply to  Čiekurs

    Man katalizators tur bija pārsteigums. Jo sev rīkus ar iekšdedzes motoru pēdējo reizi pirku 2006. gadā :)

    Reklāma