Reklāma

Norvēģijā darbu uzsāk Eiropā lielākā elektroauto bateriju pārstrādes rūpnīca

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Norvēģijas pilsētā Fredrikstadā darbu uzsākusi Eiropā lielākā elektroauto bateriju pārstrādes rūpnīca “Hydrovolt”. Tieši jautājums, ko iesākt ar vecajām baterijām, ir viens no galvenajiem problēmjautājumiem, kas elektroauto kontekstā ir jārisina.

Šī rūpnīca ir divu uzņēmumu sadarbības rezultātā radīts projekts – tajā iesaistījās viens no pasaulē lielākajiem alumīnija ražotājiem “Hydro” un elektroauto bateriju ražotājs “Northvolt”. Rūpnīcā gada laikā iespējams pārstrādāt 12 000 tonnas bateriju, kas ir aptuveni 25 tūkstošus elektroauto bateriju. Tas nozīmē, ka ar to pietiek, lai pārstrādātu visu šā brīža Norvēģijas elektroauto baterijas.

Rūpnīcas pārstāvji norāda, ka procesā iespējams atgūt 95 procentus no izmantotajiem materiāliem, tostarp plastmasu, varu, alumīniju, kā arī tā saucamo “melno masu”, kas satur mangānu, litiju, kobaltu un niķeli. Arī abiem projekta veidotājiem no tā ir savs labums – “Hydro” iegūst pieeju pārstrādātam alumīnijam, savukārt “Northvolt” var iegūt materiālus jaunu bateriju ražošanai. Uzņēmuma mērķis ir panākt, ka 2030. gadā puse no jaunās baterijās izmantotiem materiāliem būs iegūti pārstrādes procesā. “Hydrovolt” plāno paplašināšanos arī citviet Eiropā, lai palielinātu bateriju pārstrādes jaudu – mērķis ir 70 tūkstoši tonnu 2025. gadā un 300 tūkstoši tonnu pārstrādātu bateriju 2030. gadā.

Reklāma

12 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
12 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
17.05.2022 12:23

Tas ir tikai sākums. Par prieku tiem, kuri raud ka “auto bateriju kalni piesārņos pasauli”.

Skābene
17.05.2022 15:43
Reply to  Krotow

Ja savas vecās bačas varēs nodot kā auto katalizatorus un izcelt piķi, tad jau forši. Ja būs jāpērk baterijas pa lielu naudu un jāatdod par brīvu, tad gan nebūs forši, jo izejvielas maksā naudu!

digitalk
17.05.2022 18:23
Reply to  Skābene

ja neutilizēsi oficiāli, tad uzliks pamatīgu sodu. skriesi palēkdamies un par brīvu.

Skābene
18.05.2022 09:20
Reply to  digitalk

Sods ir mazākais, kas satrauc cilvēkus. Arī šobrīd savu miskasti nedrīkst mežā izmest, bet tak met. Depozīta sistēma, lai arī cik štruntīga, tomēr motivē atkritumus nodot, nevis mest mežā!

digitalk
18.05.2022 13:38
Reply to  Skābene

ja EV akumulatora nomaiņas varēs kontrolēt ar tehnisko apskati, tad neviens neko līki neizmetīs bez pamatīgas viltošanas shēmas, atšķirībā no izgāztuves mežā.

Krotow
17.05.2022 20:45
Reply to  Skābene

Pēc ta ka tiek būvētas šādas rūpnīcas, izskatas ka nodot varēs.

Par katalizatoriem – biju nedaudz pārsteigts, atklājot katalizatora eksistenci nesen nopirktajā motorzāģī. Eiro normas aizsniegušās arī līdz dārza tehniikai :)

Čiekurs
18.05.2022 08:52
Reply to  Krotow

Negribu izklausīties par baigo prātvēderu, bet motorzāģi ar katiņu tiek ražoti jau vismaz 12 gadus.

Savā laikā man bija Stihl ms170 ar katalizatoru. Aparāts lēts, pasūdīgs un varēja nereāli bieži apdedzināt rokas pie izpūtēja, jo relatīvi ilgu laiku pēc darba tas vēl bija karsts.

Skābene
18.05.2022 09:15
Reply to  Čiekurs

No zāģiem neko nesaprotu, bet daži paziņas, kas būvē guļbūves un tos zāģus lieto ikdienā, stāsta, ka cieņā esot 25 gadus veci zāģu modeļi, kam grūti dabūt detaļas, bet visi jaunie esot mēsli! :D

Biteme
18.05.2022 09:38
Reply to  Skābene

Tāpat kā jaunās guļbūves? )

Skābene
18.05.2022 11:44
Reply to  Biteme

Ko tu domā ar jaunajām? Tām, kuras taisa rūpnieciski, vai tām, kuras amatnieki arī šodien būvē pēc tradicionālajiem principiem? Man kaut kā guļbūve vairāk asociējas ar pirti un negribētu dzīvot “pirtī”! :)

Krotow
18.05.2022 14:07
Reply to  Skābene

Ir kontingents kam viss kas nav tēsts ar cirvi un pirms 50 gadiem suņa apčurāts, ir slikts un fui. Viņiem arī žigulis parastais ir krutuma kalngals. Kas gan ir tiesa, mūsdienās ir iemanījušies izrēķināt, cik daudz materiāla vajadzēs konkrēta tipa iekārtai ar zināmu lietošanas ilgumu. Tāpēc tagad ir atsevišķi pērkami salīdzinoši lēti rīki mājas lietošanai un Pro klases rīki, kas iztur 10-20… gadus, taču maksā kosmosu. Par ko gan jākāpj ražotajiem uz olām – ka daudz kas no mūsdienās nopērkamā principā nav remontējams. Un ja vēl runa būtu par lētučiem kas maksā pārdesmit eiro…. bet ja 50€ vērtas plates nomaiņai… Read more »

Krotow
18.05.2022 14:09
Reply to  Čiekurs

Man katalizators tur bija pārsteigums. Jo sev rīkus ar iekšdedzes motoru pēdējo reizi pirku 2006. gadā :)

Reklāma