Šodien, 12. maijā, liela diena auto koplietošanas jomā Latvijā. Pirmais Latvijas auto koplietošanas pakalpojumu sniedzējs “Carguru” svin savu piecu gadu jubileju. Tas vienlaikus kalpo kā atskaites punkts auto koplietošanas jeb īstermiņa auto nomas pakalpojumu ienākšanai Latvijā, kad 2017. gada 12. maijā Rīgas ielās parādījās pirmās 12 “Carguru” automašīnas.
Šajā laikā ievērojami audzis un attīstījies gan pats “Carguru”, gan visa auto koplietošanas nozare Rīgā un Latvijā, tai kļūstot par nozīmīgu mobilitātes sastāvdaļu. Teju uz katra stūra redzami šie auto, ko piedāvā nu jau vairāki koplietošanas pakalpojumu sniedzēji.
Piecos gados “Carguru” savu autoparku izaudzējis līdz 200 spēkratiem, no kuriem lielāko daļu sastāda klientu iecienītās un populārās “Toyota”, “Nissan”, “Volkswagen” markas automašīnas. Pieaugot klientu skaitam, arī pašiem jāaug līdzi, tāpēc uzņēmums līdz gada beigām plāno dubultot savu autoparku, piedāvājot vēl plašāku transportlīdzekļu klāstu gan privātiem klientiem, gan uzņēmumiem.
Par “Carguru” straujo izaugsmi norāda arī tas, ka uzņēmuma lietotnē šobrīd reģistrējušies ap 80 000 lietotāju. Jaunākie dati liecina, ka šī gada 1. ceturksnī braucienu skaits pieaudzis par 38%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Taču kopumā šo piecu gadu pastāvēšanas laikā veikti 15 miljoni braucienu ar “Carguru” koplietošanas auto. Savukārt vidēji mēnesī Rīgā tiek reģistrēti ap 25 000 braucienu.
“Carguru” dibinātājs Vladimirs Reskājs uzsver, ka dalīšanās ekonomika ir populāra visā Eiropā un ārpus tās, un pārvietošanās brīvība, brīvība no saistībām esot galvenais automobiļu koplietošanā.
Labprāt atbalstītu vietējos uzņēmējus, bet neesmu ar mieru viņus avansēt un iesaldēt savus līdzekļus. Šo pakalpojumu kopumā izmantoju reti. Šīs firmas auto tuvumā reti kad ir pieejami, un brīdī, kad man tas bija visvairāk vajadzīgs, tas ‘aizgāja gar degunu’, jo bija jāčakarējas ar priekšapmaksas darījumu, kā rezultātā pēc tam jāizmanto pārcenotie taksometru pakalpojumi. Paldies un uz redzēšanos! Konkurentu piedāvājums ir pievilcīgāks un pieejamāks. Vienkārši viedoklis.
Par to priekšapmaksu es piekrītu, ka varētu būt ne pārak forši. Bet mani tas personīgi neskar.
Par konkurentu piedavājumu- kuru tieši :) Elektriskās Zojas, kas ir tik maz, ka principā viņu nav un šobrīd jau jūk ārā braucot? Vai bites, kas sūc naudu no tevis par katru sīkumu, attiecīgi vienādi braucieni ir jūtami dārgāki nekā ar carguru?
Kā jau minēju, šo pakalpojumu izmantoju samērā reti, līdz ar to man svarīgāks ir serviss (auto tuvumā un lietojams uzreiz), nevis cena, kas savukārt svarīgāka ir bieži braucošajiem. Kādreiz bites bija lētākas, tagad laikam vairs tā nav, neesmu pat pētījis.
Kāda priekšapmaksa? Kaut kā neesmu pamanījis darbības principu atšķirību no CityBee. Cenas gan Carguru ir labākas kā CityBee, bet CityBee ir lielāka flote un vairāk apdzīvotu vietu, kur pieejams pakalpojums. Carguru tik pa Rīgu un Jūrmalu lietojams.
Es ar nesaprotu par kādu priekšapmaksu ir runa..
Ņem – brauc, pēc tam novelk no kartes vajadzīgo summu
Ja esi iesācējs, tad jābūt 10 gurukoniem kontā. Ja ir vismaz otrais bonusu līmenis, tad neko nevajag. Tas vairāk attiecas uz jaunajiem lieotājiem.