Reklāma

ASV izziņo 3 miljardus dolāru vērtu atbalsta programmu elektroauto bateriju ražošanai

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

ASV Enerģētikas departaments izziņojis 3 miljardus dolāru vērtu atbalsta programmu, kas paredzēta elektroauto bateriju ražošanas un piegādes ķēžu atbalstīšanai, tādējādi cenšoties stiprināt pāreju uz elektroauto.

Finansējums ir daļa no plašākas atbalsta paketes infrastruktūras attīstībai, kas tika izziņota pagājušajā gadā. Tajā bija iekļauts 7,5 miljardu atbalsts elektroauto uzlādes infrastruktūras izbūvei un arī citiem pasākumiem, kas veicinātu ASV iedzīvotāju vēlmi pāriet no parastajām benzīna mašīnām, to vietā izvēloties elektroauto.

ASV valdība šādā veidā vēlas uzlabot bateriju ražošanas kapacitāti ASV, nostiprinot pēdējā laikā vārīgās piegādes ķēdes un veidojot jaunas darbavietas ar augstu pievienoto vērtību. Palielinot bateriju ražošanas jaudu, samazināsies bateriju cenas, kas elektriskās mašīnas padarīs pieejamākas dažādiem sabiedrības slāņiem. ASV paredzēts 60 miljonu dolāru atbalsts bateriju atkārtotai lietošanai, piemēram, vecās elektroauto baterijas izmantot enerģijas uzglabāšanai.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
davix
05.05.2022 11:26

“Zaļā politika” ar ražotāju lobiju tik rullē uz priekšu. Kur vēl rožaināks tirgus segments kā auto industrija, kur tuvākajā desmitgadē piespiedu/brīvprātīgi būs iespēja nomainīt tik lielu autoparku attīstītajās valstīs pie tam vēl ar dāsnu valstu atbalstu. Štrunts par to “zaļumu” un vidi, kas paliek pēc akumulatoru ražošanas. Kas ir mazāks kaitējums videi – viens benzīnauto, kas jau ir uzražots vai arī tagad viena auto vietā būs divi auto – tiks uzražots jauns elektro auto un benzīnauto turpinās savu dzīvi kādā no 3.pasaules valstīm. Sausais atlikums kā vien turīgo valstu izlikšanās un karmas uzlabošana. Gribat pasargāt vidi – pārsēdies uz velo… Read more »

Krotow
05.05.2022 16:29
Reply to  davix

Nomierinies, tavu benzīnauto tev neviens nost neņem. Raksts bija par jauno auto razošanu.

Akumulatoru pārstrādes tehnoloģijas uzlabojas. Pēc pēdējam ziņām litija bateriju pārstrādē var atgūt starp 75-90% no baterijā izlietotajiem materiāliem.

Slapjais Bebrs
05.05.2022 18:22
Reply to  Krotow

Vēl pagājušā gada nogalē tika minēti 5% . Nez kurš uzņēmums , pēkšņi , guvis tik labus rezultātus ? Kādā veidā un no kāda apjoma ? :D

Elektriķis
05.05.2022 20:23
Reply to  Slapjais Bebrs

Pašlaik tiekot pārstrādāti 5% Li akumulatoru. Nejaukt ar iespējamo ieguvumu, pārstrādājot tos. Jautājums ir par šiem 5%: vai tas ir svars vai skaits?

REALAIS
05.05.2022 17:27
Reply to  davix

Drāmas karaliene. Iesaki labāk neko nedarīt? Nokurināt naftu līdz pēdējai pilei un tad skatīties ko darīt tālāk?

davix
06.05.2022 10:48
Reply to  REALAIS

Risks pastāv tajā, ka tiek ieguldīti lieli resursi arī valsts finansējumi dažādos atbalsta rīkos, lai pārietu uz elektroauto, kas praktiski neliels privātais/turīgo sektors – bet rezultātā no tā vides ieguvumi ir visai apšaubāmi – kamēr piemēram sabiedriskā transporta un kravas pārvadājuma joma paliek ar fosilo kurināmo. Lai gan tiešu uz to būtu jāliek lielākais uzsvars un ar ko būtu jāsāk.

Rezultātā viss uz papīra būs smuki un dažiem privātajiem uzlabosies “karma”, bet reāls ieguvums praktiski nekāds.

Krotow
05.05.2022 16:27

Cerams ka būvējot auto bateriju rūpnīcas ņems vērā arī izejmateriālu pieejamību. Niķelis sankciju Krievijai dēļ kļuvis grūtāk pieejams un ar kobaltu ir citas zināmas problēmas. Attiecīgi lai ražo pēc tehnoloģijām, kur par izejmateriāliem nav jauztraucas.

Reklāma