ASV Enerģētikas departaments izziņojis 3 miljardus dolāru vērtu atbalsta programmu, kas paredzēta elektroauto bateriju ražošanas un piegādes ķēžu atbalstīšanai, tādējādi cenšoties stiprināt pāreju uz elektroauto.
Finansējums ir daļa no plašākas atbalsta paketes infrastruktūras attīstībai, kas tika izziņota pagājušajā gadā. Tajā bija iekļauts 7,5 miljardu atbalsts elektroauto uzlādes infrastruktūras izbūvei un arī citiem pasākumiem, kas veicinātu ASV iedzīvotāju vēlmi pāriet no parastajām benzīna mašīnām, to vietā izvēloties elektroauto.
ASV valdība šādā veidā vēlas uzlabot bateriju ražošanas kapacitāti ASV, nostiprinot pēdējā laikā vārīgās piegādes ķēdes un veidojot jaunas darbavietas ar augstu pievienoto vērtību. Palielinot bateriju ražošanas jaudu, samazināsies bateriju cenas, kas elektriskās mašīnas padarīs pieejamākas dažādiem sabiedrības slāņiem. ASV paredzēts 60 miljonu dolāru atbalsts bateriju atkārtotai lietošanai, piemēram, vecās elektroauto baterijas izmantot enerģijas uzglabāšanai.
“Zaļā politika” ar ražotāju lobiju tik rullē uz priekšu. Kur vēl rožaināks tirgus segments kā auto industrija, kur tuvākajā desmitgadē piespiedu/brīvprātīgi būs iespēja nomainīt tik lielu autoparku attīstītajās valstīs pie tam vēl ar dāsnu valstu atbalstu. Štrunts par to “zaļumu” un vidi, kas paliek pēc akumulatoru ražošanas. Kas ir mazāks kaitējums videi – viens benzīnauto, kas jau ir uzražots vai arī tagad viena auto vietā būs divi auto – tiks uzražots jauns elektro auto un benzīnauto turpinās savu dzīvi kādā no 3.pasaules valstīm. Sausais atlikums kā vien turīgo valstu izlikšanās un karmas uzlabošana. Gribat pasargāt vidi – pārsēdies uz velo… Read more »
Nomierinies, tavu benzīnauto tev neviens nost neņem. Raksts bija par jauno auto razošanu.
Akumulatoru pārstrādes tehnoloģijas uzlabojas. Pēc pēdējam ziņām litija bateriju pārstrādē var atgūt starp 75-90% no baterijā izlietotajiem materiāliem.
Vēl pagājušā gada nogalē tika minēti 5% . Nez kurš uzņēmums , pēkšņi , guvis tik labus rezultātus ? Kādā veidā un no kāda apjoma ? :D
Pašlaik tiekot pārstrādāti 5% Li akumulatoru. Nejaukt ar iespējamo ieguvumu, pārstrādājot tos. Jautājums ir par šiem 5%: vai tas ir svars vai skaits?
Drāmas karaliene. Iesaki labāk neko nedarīt? Nokurināt naftu līdz pēdējai pilei un tad skatīties ko darīt tālāk?
Risks pastāv tajā, ka tiek ieguldīti lieli resursi arī valsts finansējumi dažādos atbalsta rīkos, lai pārietu uz elektroauto, kas praktiski neliels privātais/turīgo sektors – bet rezultātā no tā vides ieguvumi ir visai apšaubāmi – kamēr piemēram sabiedriskā transporta un kravas pārvadājuma joma paliek ar fosilo kurināmo. Lai gan tiešu uz to būtu jāliek lielākais uzsvars un ar ko būtu jāsāk.
Rezultātā viss uz papīra būs smuki un dažiem privātajiem uzlabosies “karma”, bet reāls ieguvums praktiski nekāds.
Cerams ka būvējot auto bateriju rūpnīcas ņems vērā arī izejmateriālu pieejamību. Niķelis sankciju Krievijai dēļ kļuvis grūtāk pieejams un ar kobaltu ir citas zināmas problēmas. Attiecīgi lai ražo pēc tehnoloģijām, kur par izejmateriāliem nav jauztraucas.