Reklāma

Norvēģijas pasts Svalbārā pilnībā pāriet uz elektroauto izmantošanu

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Norvēģijai piederošais Svalbāras salu arhipelāgs ir tālākā vieta ziemeļos, kur uz pastāvīgu dzīvi apmetušies cilvēki, savukārt Norvēģija zināma kā valsts, kur visstraujāk notiek pāreja uz elektroauto – vairāk nekā 80% pārdoto jauno automašīnu Norvēģijā šobrīd ir pilnībā elektriskas. Norvēģijas pasts arī Arktikā esošajā Svalbārā pārgājis uz elektroauto – pasta sūtījumus tur turpmāk piegādās tikai elektriski transportlīdzekļi.

Salu lielākajā pilsētā Longjierbjenā dzīvo vairāk nekā 1000 cilvēki un klimats tur ir skarbs – siltākā jebkad reģistrētā temperatūra ir +21,7 grādi, savukārt līdz pat maijam mēneša vidējā gaisa temperatūra ir zem nulles. Ziemā temperatūras regulāri nokrīt zem -20 grādu atzīmes, tiesa, atrašanās vieta šo reģionu padara kaut nedaudz siltāku nekā aukstākos reģionus Ziemeļu puslodē. Tieši spējas zemā gaisa temperatūrā tiek minēts kā viens no galvenajiem elektroauto trūkumiem šobrīd.

Norvēģi šos transportlīdzekļus vispirms testēja Oslo apkaimē, kur klimats ir maigāks un arī reljefs nav tik kalnains kā citviet valstī. Pēc tam testi pārvirzījās uz valsts ziemeļu lielāko pilsētu Trumsi, bet pēc tam elektriskie pasta auto bija gatavi arī Svalbārai. Norvēģijas pasta pārstāvis Kenets Petersens norāda, ka, ja transportlīdzeklis tiek galā ar Svalbāru, tad tas var tikt galā gandrīz jebkur.

Tomēr ir neliela problēma – Longjierbjenā gandrīz visa elektrība tiek saražota, dedzinot ogles vai naftu, kas nav diez ko ekoloģiski. Pretstatam, kontinentālajā Norvēģijā gandrīz visu valsts elektropatēriņu nodrošina hidroelektrostacijas. Svalbārā savulaik bija lielas ogļu raktuves un tās uz salām nogādāt jebkurā gadījumā ir ērti. Tiesa, jau nākamgad arī tur vairs netiks lietotas ogles.

Arī pārējā Norvēģijas teritorijā norit pāreja uz elektrisko pasta transportu – šobrīd 37% Norvēģijas pasta izmantoto auto ir elektriski. Ekspluatācijā ir arī pieci kravas auto, savukārt vēl 65 elektriskie kravinieki ir pasūtīti.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma