Reklāma

Rivian vadītājs: Pusvadītāju deficīts ir sīkums, salīdzinot ar iespējamo bateriju šūnu deficītu

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Jau ilgāku laiku autobūvi nomāc pamatīgs pusvadītāju deficīts, kas piespiež ražotājus samazināt apjomus, savukārt mašīnu piegādes termiņi var ievilkties līdz pat gadam vai ilgāk. Elektroauto ražotāja Rivian vadītājs RJ Skarindžs (RJ Scaringe) uzskata, ka pašreizējais bateriju deficīts ir sīkums, ja salīdzina ar gaidāmo elektroauto bateriju šūnu deficītu.

Viņš norāda, ka relatīvi neliels pieprasījuma-piedāvājuma disbalanss pusvadītāju sektorā izjauca ierasto darbības praksi, kas izraisīja deficītu. Rivian vadītājs prognozē, ka ar baterijām būs līdzīgi, jo reti kurš spēja prognozēt, cik strauji pieaugs pieprasījums pēc elektroauto.

Intervijā biznesa medijam CNBC Skarindžs norāda, ka laiks, kad tiks pārtraukta benzīna mašīnu ražošana strauji tuvojas. Viņš nenosauc precīzu laiku, kad tas notiks, taču tam būtu jānotiek drīzāk nekā vēlāk – uzņēmumi pāries uz elektroauto, jo to noteiks ekonomiskie apsvērumi, kā arī spiediens no dažādām institūcijām un regulatoriem. Skarindžs uzsver, ka pasaules autoparka elektrifikācija ir milzīgs un sarežģīts uzdevums, kura mērogus pilnībā aptvert ir ļoti grūti.

Lai novērstu iespējamo bateriju deficītu, daudzi autoražotāji šobrīd plāno miljardiem vērtas investīcijas elektroauto bateriju rūpnīcās, lai spētu nodrošināt nepieciešamo bateriju daudzumu un saglabātu mašīnu ražošanas apjomu. Tāpat tiek slēgti sadarbības līgumi ar uzņēmumiem, kas specializējas bateriju izstrādē un ražošanā – līderi šajā jomā ir LG, Panasonic, CATL. Rivian tikmēr jādomā, ka pašiem kāpināt ražošanas apjomu un klientiem piegādāt jau pasūtītās mašīnas.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elvis
22.04.2022 10:49

Tagad bez jokiem – baterijas taču nebūs auto nākotne ne? Ja jau tagad ir tik lielas problēmas saražot, tiek veidotas milzīgas raktuves, darbināti aizvien vairāk un lielāki dīzeļtraktori lai to izdarītu un cik % ir pasaulē elektro auto? Ja nets nemelo, 4.6%. Tad iedomājamies kādai elektrības un bateriju infrastruktūrai ir jābūt lai sasniegtu kautvai tos pašus 30%.

Manuprāt elektrība ir tikai pagaidu posmiņš “zaļo” auto pasaulē, ja vien netiks attīstīta atom elektrības ražošana katrā valstī. Pagaidām tāds wannabe zaļo prieciņš no kura liela jēga nav (smoga samazināšana ir lielākais pluss, bet tur kur ir smogs ar elektroauto nebraukā)

Krotow
22.04.2022 12:36
Reply to  Elvis

Joprojām ceri uz no asiņainās dabasgāzes ražoto ūdeņradi?

Elvis
22.04.2022 12:40
Reply to  Krotow

Es neceru pagaidām uz neko, tik sajūta, ka elektro auto ir tāds starpposms uz normālu tehnoloģiju. Neesmu tik zinošs lai spriestu kas ir labāks un kas varētu aizvietot.

spriidiic
22.04.2022 15:51

Lielo pilsētu gaisa kvalitātes uzlabošanas lozunga ēnā ,,zaļais,, cirks turpinās.

Cirkulis
23.04.2022 09:45
Reply to  spriidiic

Ražot zaļo ūdeņradi (jo tikai tā var uzglabāt sezonāli zaļo elektrību) lai pec tam no tā ražotu elektrību un lādētu elektroauto protams ka ir neprats, jo ūdeņradi var pildīt uzreiz mašīnā un braukt ar to:)

https://amp.dw.com/en/when-will-ukraine-benefit-from-its-green-hydrogen-potential/a-60415263

comment image

Reklāma