Web Analytics
More
    Reklāma

    Rivian vadītājs: Pusvadītāju deficīts ir sīkums, salīdzinot ar iespējamo bateriju šūnu deficītu

    Jaunākie raksti

    Jau ilgāku laiku autobūvi nomāc pamatīgs pusvadītāju deficīts, kas piespiež ražotājus samazināt apjomus, savukārt mašīnu piegādes termiņi var ievilkties līdz pat gadam vai ilgāk. Elektroauto ražotāja Rivian vadītājs RJ Skarindžs (RJ Scaringe) uzskata, ka pašreizējais bateriju deficīts ir sīkums, ja salīdzina ar gaidāmo elektroauto bateriju šūnu deficītu.

    Viņš norāda, ka relatīvi neliels pieprasījuma-piedāvājuma disbalanss pusvadītāju sektorā izjauca ierasto darbības praksi, kas izraisīja deficītu. Rivian vadītājs prognozē, ka ar baterijām būs līdzīgi, jo reti kurš spēja prognozēt, cik strauji pieaugs pieprasījums pēc elektroauto.

    Intervijā biznesa medijam CNBC Skarindžs norāda, ka laiks, kad tiks pārtraukta benzīna mašīnu ražošana strauji tuvojas. Viņš nenosauc precīzu laiku, kad tas notiks, taču tam būtu jānotiek drīzāk nekā vēlāk – uzņēmumi pāries uz elektroauto, jo to noteiks ekonomiskie apsvērumi, kā arī spiediens no dažādām institūcijām un regulatoriem. Skarindžs uzsver, ka pasaules autoparka elektrifikācija ir milzīgs un sarežģīts uzdevums, kura mērogus pilnībā aptvert ir ļoti grūti.

    Lai novērstu iespējamo bateriju deficītu, daudzi autoražotāji šobrīd plāno miljardiem vērtas investīcijas elektroauto bateriju rūpnīcās, lai spētu nodrošināt nepieciešamo bateriju daudzumu un saglabātu mašīnu ražošanas apjomu. Tāpat tiek slēgti sadarbības līgumi ar uzņēmumiem, kas specializējas bateriju izstrādē un ražošanā – līderi šajā jomā ir LG, Panasonic, CATL. Rivian tikmēr jādomā, ka pašiem kāpināt ražošanas apjomu un klientiem piegādāt jau pasūtītās mašīnas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elvis
    22.04.2022 10:49

    Tagad bez jokiem – baterijas taču nebūs auto nākotne ne? Ja jau tagad ir tik lielas problēmas saražot, tiek veidotas milzīgas raktuves, darbināti aizvien vairāk un lielāki dīzeļtraktori lai to izdarītu un cik % ir pasaulē elektro auto? Ja nets nemelo, 4.6%. Tad iedomājamies kādai elektrības un bateriju infrastruktūrai ir jābūt lai sasniegtu kautvai tos pašus 30%.

    Manuprāt elektrība ir tikai pagaidu posmiņš “zaļo” auto pasaulē, ja vien netiks attīstīta atom elektrības ražošana katrā valstī. Pagaidām tāds wannabe zaļo prieciņš no kura liela jēga nav (smoga samazināšana ir lielākais pluss, bet tur kur ir smogs ar elektroauto nebraukā)

    Krotow
    22.04.2022 12:36
    Reply to  Elvis

    Joprojām ceri uz no asiņainās dabasgāzes ražoto ūdeņradi?

    Elvis
    22.04.2022 12:40
    Reply to  Krotow

    Es neceru pagaidām uz neko, tik sajūta, ka elektro auto ir tāds starpposms uz normālu tehnoloģiju. Neesmu tik zinošs lai spriestu kas ir labāks un kas varētu aizvietot.

    spriidiic
    22.04.2022 15:51

    Lielo pilsētu gaisa kvalitātes uzlabošanas lozunga ēnā ,,zaļais,, cirks turpinās.

    Cirkulis
    23.04.2022 09:45
    Reply to  spriidiic

    Ražot zaļo ūdeņradi (jo tikai tā var uzglabāt sezonāli zaļo elektrību) lai pec tam no tā ražotu elektrību un lādētu elektroauto protams ka ir neprats, jo ūdeņradi var pildīt uzreiz mašīnā un braukt ar to:)

    https://amp.dw.com/en/when-will-ukraine-benefit-from-its-green-hydrogen-potential/a-60415263

    comment image

    Reklāma