Krievijas valdība sagatavojusi likumu, kas paredz, ka no šā gada aprīļa līdz vismaz 31. decembrim valstī atļaus ražot visu ekoloģisko klašu automobiļus, tostarp tā saucamo “Euro0” klases automašīnas. Šādu informāciju izplatījis krievu medijs “Kommersant”. Līdz šim Krievijā pastāvēja prasība ražot mašīnas, kas atbilst vismaz “Euro5” standartiem, taču šobrīd tādus auto nav iespējams saražot ieviesto sankciju dēļ.
Šobrīd Krievijas autoražotājiem akūti pietrūkst visdažādāko komponentu, lai ražotu kaut puslīdz mūsdienīgas mašīnas. Jau iepriekš tika atcelta prasība pēc ESP un ABS sistēmām, jo arī tās nav iespējams nodrošināt bez ārzemēs ražotām daļām. Vietējiem autoražotājiem pietrūkst motoru vadības bloku, kas regulē auto atgāzes. Pārsvarā šādus vadības blokus piegādāja vācu ražotājs “Bosch”.
“Euro” izplūdes standarti tika ieviesti 1992. gada vasarā ar “Euro1” standartu. Šobrīd spēkā esošais ir “Euro6d” standarts, bet arvien vairāk tiek diskutēts par “Euro7” izmešu standartu, kas iekšdedzes dzinēju izmantošanu mašīnās pēc dažu autoražotāju sacītā padara neiespējamu. BMW un vēl vairāki ražotāji gan attīsta dzinējus, kas atbilst šiem jaunajiem, gaidāmajiem standartiem. Atgriežoties pie Krievijas, šis lēmums paredz, ka Krievijas autobūve faktiski atgriežas vēl padomju ērā, kad nevienu īpaši nesatrauca tādas lietas kā auto atgāzes.
“Kommersant” vēsta, ka “Kamaz” jau saražojis publiski nezināmu skaitu mašīnu, kas atbilst “Euro2” standartiem, taču līdz šim šos auto pārdot nedrīkstēja. “Euro2” standarts Eiropā bija aktuāls deviņdesmito gadu beigās, bet no 2000. gada mašīnām jau bija jāatbilst “Euro3” standartiem. Šis, protams, ir acīmredzams izmisuma solis – Krievija cenšas saglabāt jebkādas autobūves paliekas un vienkārši ļauj ražot to, ko var saražot, nesatraucoties ne par drošību, ne ekoloģiju, ne jebkādiem mūsdienu standartiem.
Mēs atgriežamies pie malkas apkures tas ir 19 gadsimts!!!
Kas tie par “Mēs” ?
“Viņi” jeb “Tie” būtu pareizāk.
Gaiss jau tàkà nav tikai virs krievijas… elposim tos dùmus visi… hehe… priekà!
Es vēl elpoju gaisu tas ir Lielā Sprādziena gadmirklis!!1
Ja runājam par Latviju, tad mums te nāk modē kurināšana ar šķeldu, kas tā pat malka vien ir.
Toties tagad Kamaz un Lada analogu pasaulē nav! ;)
nē tieži Kamaz un Lada tagad ir analogi
Ladu jau neražo krievi. Rūpnīcas pieder ārzemniekiem.
Nez, viņi tur pie benzīna ar svina piedevu arī atgriezīsies? Vispār ko tur pērties – lai atgriežas PSRS 1937. gada versijā, atslēdz internetu, izšauj pusi valsts un pārējiem noņem visu privāto transportu. Auto vairs nebūs problēma nemaz. Elektrību uz ciemiem arī varēs nevilkt – lai sēž pie skalu gaismas. Vectēvi cieta un mums lika ciest.
Manējais vecvectēvs lìdz pat 1974. gadam dzīvoja sveču gaismā… Un tikai tāpēc, ka “uzbrauca” kolhoza priekšsēdētājam.
Kā teica opis – vēsture mēdz atkārtoties, tikai šoreiz mums par labu.
Vispār tieši ir ko cepties, jo tie CO2 jau nepaliek tikai virs Krievijas… Varbūt arī pa taisno okeānā lai atkritumus ber? Viengalga par tiem krieviem, bet tie mēsli jau būs pa visurieni…
ko par Ķīnu necepies, kad Krievijai ir zem 5%?
Kas par komisku valsts veidojumu. Žēļ ka kaimiņos.
Nu bet, ko tad “Jūs” gribējāt … :|
Dikti virspusējs raksts. Krievijā ir daudz citu auto ražotāju, liela daļa no kurām pieder ārzemju kapitālam. Rodas jautājums vai tie arī tagad ražos Krievijas tirgum Euro0 – Euro2 ?
TVNetā troļļot vairs nevar, atradi citu vietu?
Netroļļo pats. Es par tēmu rakstu, bet tu piesienies citiem.
Kā tavam čomam Oļģertam Pallo klājas?
Nu bet forši Instagram maukas pozēs čaika mašīnās
Ja kāds ir skatījies kādus krievu auto blogeru kanālus, tad viņi tur katalizātorus tāpat grieza laukā līdz šim un neviens (skatē) neko nesaka..
Par airbagiem gan “jautri”.