Web Analytics
More
    Reklāma

    Jaunā BMW 7. sērija un elektriskais “i7” ierodas ar pretrunīgu dizainu un jaunām tehnoloģijām

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW iepazīstinājis pasauli ar jaunās paaudzes 7. sēriju, kā arī elektrisko versiju “i7”. Absolūti pamanāmākās pārmaiņas, protams, ir auto ārienē un dizains daudzos jau izsaucis riebumu, savukārt vārdu salikums “pretrunīgs dizains” ir maigs apzīmējums tam, ko BMW izdarījis ar savu luksusklases flagmani un tā elektrisko versiju.

    Galvenā uzmanība, protams, pievērsta elektriskajai 7. sērijai ar nosaukumu “i7”, kuras uzdevums būs konkurēt ar Porsche Taycan, Mercedes EQS un tamlīdzīgiem auto. Uzreiz pamanāms BMW jaunais dizaina virziens, ko vispirms ieraudzījām modernizētajā “X7”. Mašīnas priekšpusē ir dalītie lukturi – augstāk novietoti ļoti šauri dienasgaismas lukturi (par papildus samaksu ar Swarovski kristāliem), savukārt zem tiem ir tuvie un tālie lukturi. Nu jau BMW tipiskā stilā radiatora reste šim auto ir milzīga, turklāt restes rāmi iespējams izgaismot. Pirms mēs visi histērijā sākam kliegt, ko sašņaukušies BMW dizaineri, pievērsīsimies faktiem – 7. sērijas lielākais noieta tirgus ir Ķīna, bet tai seko Ziemeļamerika. Klienti šajos tirgos, īpaši Ķīnā, pieprasa šādu dizainu – hromēti akcenti, lielas radiatora restes un vienkārši agresīvs dizains.

    “i7” piedāvājums sākas ar “xDrive60” versiju – tā izmanto divus elektriskos motorus, pa vienam uz katras ass, kas kopā attīsta 540 zirgspēku jaudu un 745Nm griezes momentu. BMW sola 4,7 sekundes līdz 100km/h. Mašīnā izmantoti BMW 5. paaudzes elektriskie jaudas agregāti, kas nesatur retzemju metālus. Auto aprīkots ar 101,7kWh bateriju, savukārt ražotāja piedāvātais enerģijas patēriņš ir pat ļoti optimistisks tik lielam un jaudīgam auto – 18,4-19,6kWh/100km. BMW ar vienu uzlādi sola aptuveni 600 kilometrus. Ražotājs norāda, ka viņi darījuši visu iespējamo, lai minimālā un maksimālā sniedzamība ar vienu uzlādi atšķirtos pēc iespējas mazāk – BMW norāda, ka atšķirība starp minimālo un maksimālo nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi esot 75 kilometri, kas elektroauto pasaulē nav daudz.

    Ātrās uzlādes stacijās mašīnu iespējams lādēt ar 195kW jaudu, bet 10 minūtes pie atbilstošas jaudas lādētāja sniegs enerģiju, kas nepieciešama 170 kilometru nobraukšanai. BMW skaidro, ka tehniskās nianses uzlabotas, lai “i7” uzlāde būtu ātrāka nekā “i4” un “iX” modeļiem. Ražotājs skaidro, ka šajā modelī bateriju temperatūru iespējams kontrolēt precīzāk. Baterijām ir jauna dzesēšanas sistēma, domājot par to ilgmūžību, savukārt vadītājiem ir iespēja nepieciešamības gadījumā manuāli ieslēgt bateriju sildīšanu, lai tās sagatavotu uzlādei. Tāpat uzlabota navigācija, kas izveido labāko iespējamo maršrutu, ņemot vērā uzlādes iespējas pa ceļam. Mainīta arī reģeneratīvo bremžu sistēma, kas tagad ņem vērā posmus, kur jābrauc lejup no kalna vai priekšā esošus luksoforus, sistēmai tādējādi pielāgojot reģeneratīvās bremzēšanas darbību, lai braukšanas laikā atgūtu maksimāli daudz enerģijas.

    “i7” aprīkots ar adaptīvo, pneimatisko balstiekārtu, kas automātiski samazina auto augstumu par 10 milimetriem sporta režīmā, kā arī situācijās, kad auto brauc ātrumā virs 120km/h, lai nodrošinātu papildus stabilitāti. Mašīnu iespējams pacelt par 20 milimetriem, lai pārbrauktu šķēršļiem. BMW pagaidām nav izplatījis parametrus jaudīgākajai “i7 xDrive70” versijai, bet zināms, ka tajā izmantoti agresīvāki jaudas agregātu regulējumi un šis modelis attīsta ievērojami lielāku griezes momentu.

    Ja joprojām dodat priekšroku mašīnai ar benzīna dzinēju, tad ir arī 7. sērija jums – piedāvājums sākas ar 740i. Šī versija aprīkota ar uzlabotu 3.0 litru sešcilindru benzīna motoru ar divām turbīnām, tam attīstot 375 zirgspēkus. Tam piepalīdz mild-hybrid sistēma, kas īslaicīgi var palielināt griezes momentu. Tāpat pieejama jauna 8-pakāpju automātiskā pārnesumkārba, kas nodrošinot gludāku pārslēgšanos un asāku, tūlītēju reakciju gāzes pedāļa nospiešanai.

    Ja ar to ir par maz un nepieciešama maksimālā jauda, tad pieejama 760i xDrive versija, kas izmanto 4,4 litru V8 motoru ar divām turbīnām. Tas attīsta 536 zirgspēkus un līdz 100km/h ieskrienas 4,2 sekundēs. BMW sola, ka jaunās paaudzes 7. sērija ir dinamiskāka nekā jebkad agrāk, sniedzot labāku braukšanas baudījumu un arī komfortu. Vadāmību uzlabo palielināta virsbūves stingrība, kā arī platākas riepas.

    No ārpuses 7. sērija pagaidām nav patīkama acīm, taču salons izskatās krietni elegantāks un saprotamāks – auto priekšdaļā galveno lomu ieņem ieliektais displejs. Tajā atrodas vadītāja instrumentu panelis un arī multimediju sistēma, kuru darbina jaunākās paaudzes iDrive 8 versija. Vadītāja ekrāns ir 12,3 collas liels, savukārt multimediju sistēmai atvēlētas 14,9 collas. Viduskonsolē joprojām atradīsim fiziskas pogas mašīnas iedarbināšanai/izslēgšanai, ātrumpārslēgu un multimediju sistēmas vadības pogas.

    Luksuss, protams, pilnā apjomā pieejams mašīnas aizmugurē – no griestiem nolaižas 31,3 collas liels 8K ekrāns, uz kura iespējams skatīties jebko. Visticamāk, filmas un seriālus. Ja gadījumā nevēlaties skatīties ekrānos, tad panorāmas jumtā iestrādātas LED gaismas, kas parūpēsies par pasažiera izklaidi. Visas nepieciešamās pogas aizmugurējos sēdekļos atrodamas skārienjutīgajos ekrānos, kas iestrādāti durvju rokturos. Jā, BMW atrada jaunu vietu, kur mašīnā ielikt vēl vienu ekrānu. Izmantojot šo sistēmu, iespējams atliekt sēdekļa atzveltni līdz pat 42,5 grādu leņķim.

    BMW īpaši izceļ Bowers & Wilkins Diamond Surround audio sistēmu – tajā izmantoti 36 skaļruņi, daži no tiem ievietoti galvas balstos. Par papildus samaksu iespējams iegūt durvis, kas automātiski atveras, kad tuvojaties mašīnai, bet pēc tam aizveras, kad esat iekāpis. Protams, BMW iepazīstina ar daudzām jaunām braukšanas palīgsistēmām – par papildus samaksu pieejama “Highway Assistant” sistēma, kas ļauj braukt brīvroku režīmā ar ātrumu līdz pat 140km/h. Līdzīgi kā citām šīm sistēmām, mašīna seko līdzi vai vadītājs pievērš uzmanību ceļam. Vadītājam fiziski nav jābrauc, taču uz ceļu jāskatās gan. Lētāko versiju sākumcenas būs ap 100 tūkstošiem eiro, bet mašīna pie klientiem nonāks gada otrajā daļā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Edgars
    21.04.2022 09:38

    Kas te riebīgs? Tieši otrādi! Mazliet atgādina ASV 60s gadu auto!

    Flare
    21.04.2022 12:21

    Riebīgi ir priekšējie lukturi.

    Basics
    21.04.2022 12:50
    Reply to  Flare

    Tie slikti izgaismo ceļu? To mēs nezinām. Sēžot auto, man pie irsas kā izskatās lukturi – galvenais, lai labi redzu ceļu. Izskata nianses lai paliek instagrama meitenēm.

    Itanium
    21.04.2022 12:23

    Katram savs. Manuprāt, ļoti neglīts, bet gan jau kādam patīk.

    Elvis
    21.04.2022 13:14

    Manuprāt skaists auto. Skatos, ka arī šoferim svarīgās pogas ir fiziskas un nav aizgājuši ķēpekrānu ceļu kā visi mūsdienās. Forši!

    Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    21.04.2022 17:04

    Šis neder, nepirkšu tādu

    Last edited 2 years ago by Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
    Basics
    21.04.2022 19:31

    Nuja, ar to nevar rakt koinus – štrunts!

    Reklāma