Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācijas Ekonomikas ministrija vēlas samazināt subsīdijas elektroauto iegādei

    Jaunākie raksti

    Kā ziņo Bloomberg, Vācijas Ekonomikas ministrija vēlas pakāpeniski samazināt valsts subsīdijas elektroauto iegādei, tās pilnībā apturot 2025. gadā, savukārt jau līdz šā gada beigām plānots pārtraukt atbalstu tiem, kas izvēlas pirkt plug-in hibrīdus. Vācijas Auto industrijas asociācija gan ir pret šādu plānu, uzsverot, ka plug-in hibrīdiem ir svarīga loma pārejā uz elektrificētu transportu.

    Kā vēsta Frankfurter Allgemeine Zeitung, Vācijas Ekonomikas ministrija finansējumu vēlas pārvirzīt klimata aizsardzības pasākumiem. Elektroauto subsīdijas samazināsies jau no nākamā gada – šobrīd subsīdijas ir 6000 eiro, no nākamā gada to plānots samazināt līdz 4000 eiro, 2024. un 2025. gadā līdz 3000 eiro, bet pēc tam pārtraukt sniegt šāda veida atbalstu.

    Vācijas Auto industrijas asociācija, kuru veido vairāk nekā 600 ar šo nozari saistīti uzņēmumi, ir kategoriski pret šādām izmaiņām. Asociācijas pārstāvji uzsver, ka šādā veidā nopietni tiktu iedragāta pāreja uz elektrificētiem transportlīdzekļiem, ministrijai ignorējot Vācijas pircēju reālās iespējas nopirkt šādas mašīnas bez valsts atbalsta. Arī Zaļās partijas pārstāvji valsts parlamentā ir pret šādu lēmumu, jo plug-in hibrīdi tik un tā palīdz soļot pretī izvirzītajiem klimata mērķiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    myself
    19.04.2022 23:00

    viens vienīgs lobijs… bet beigās tāpat visi atteiksies no subsīdijām, uzliks milzu nodokli, tāpat kā sadzīves tehnikai, un sakraus milzu nodokļus arī elektrībai, jo kaut kā būs jākompensē zaudētā nauda no pārdotās degvielas nodokļiem.

    REALAIS
    20.04.2022 01:35
    Reply to  myself

    Ne tikai tas vien. Kādam būs arī jāsponsorē visa infrastruktūras uzlabošana, kas būtu astronomiski dārga. Iegādes atbalsts uz tā fona ir kā piliens jūrā.

    Kā piemērs, dzīvoju Londonā un šeit cilvēkiem ir problēmas pie mājām uzstādīt normālus lādētājus, jo reāli nav kapacitātes tik lielas, ko var dot. Pat darba vietā, kur šobrīd ir ierīkoti pirmie 20x 50kW lādētāji autovusiem bija ar lielām mocībām. Nācās rakt kabeļus līdz nākošajam krustojumam, lai atrastu kaut cik pietiekošu jaudu. Elektrificēt nav peļama doma, bet padsmit gadu laikā pāriet tikai uz elektro auto? Sāk izskatīties pēc neiespējamās misijas

    LAN
    20.04.2022 23:22
    Reply to  REALAIS

    Nav tik traki. Ja vidējais nobraukums ir 14 000 km gadā, 200 Wh/km, tad vidēji nepieciešamas 14000*200/8760=320 W jeb nepilni 10% no 16A 220V rozetes jaudas.

    20.04.2022 08:32

    Zīmīgi, ka mūsu valstī tikai šogad sāk supsidēt, kur citur sāk skatīties uz atbalsta beigām. Iepaliekam tikai gadus 5. Bet jā, drīz samazināsies ieņēmumi no akcīzes. Visreālākais- apliks ar nodokļiem akumulatorus, jo tos ir dārgi utilizēt, vai pat liks maksāt par utilizācijas procesu. Kaut kas līdzīgs, kas tagad ir kravu pārvadātājiem, kuriem, pērkot riepias, cenā iekļauj uztilizācijas maksu 10 eur par riepu.

    Reinis Rozitis
    21.04.2022 08:59
    Reply to  Usinss

    > Kaut kas līdzīgs, kas tagad ir kravu pārvadātājiem, kuriem, pērkot riepias

    Nav tā, ka faktiski dabas resursu nodokli maksā(-jam) par jebkuru riepu?

    Reklāma