Web Analytics
More
    Reklāma

    Liels kuģniecības uzņēmums atsakās pārvadāt lietotus elektroauto

    Jaunākie raksti

    Gada sākumā uz auto transportēšanas kuģa “Felicity Ace” izcēlās pamatīgs ugunsgrēks, kas beidzās ar to, ka kuģis ar visu savu kravu nonāca okeāna dzelmē. Uz šī kuģa bija pēdējie saražotie Lamborghini Aventador, virkne dažādu elektroauto un citu automašīnu, kopējiem zaudējumiem sasniedzot ap pusmiljardu dolāru.

    Šis kuģis piederēja japāņu kuģniecības kompānijai MOL, kas tagad paziņojusi, ka uz saviem kuģiem neuzņems lietotus elektroauto. Lai arī kuģa īstais aizdegšanās iemesls, ļoti iespējams, paliks noslēpumā tīts, tieši elektroauto tiek vainoti pie tik nopietna un ilga ugunsgrēka. Kompānijas pārstāvji uzsver, ka pagaidām aizliegti lietoti elektroauto, savukārt hibrīdus joprojām atļauts pārvadāt.

    Uzņēmuma pārstāvji gan skaidro, ka tam neesot nekāda sakara ar nogrimušo kuģi – tas tiekot darīts, jo nepieciešams atjaunot drošības instruktāžas, palielinoties lietotu elektroauto pārvadājumu skaitam. MOL pārstāvji skaidro, ka mašīnām ar iekšdedzes dzinēju relatīvi vienkāršāk iespējams noteikt ugunsdrošības riskus, piemēram, pamanot eļļas vai degvielas noplūdi. Elektroauto tas nav tik vienkārši.

    Citi kuģniecības uzņēmumi turpina pārvadāt elektroauto, nešķirojot, vai tā ir jauna, vai lietota mašīna. Starptautiskā Jūrniecības organizācija (IMO) norādījusi, ka jāmaina ugunsdrošības standarti uz kuģiem, kas pārvadā mašīnas, ņemot vērā riskus, ko rada elektroauto. Lai arī pierādījumi liecina, ka elektroauto aizdegšanās risks ir mazāks nekā auto ar iekšdedzes dzinēju, tomēr, ja aizdegšanās notikusi, bateriju dēļ degšana būs ilgāka, nekontrolējamāka un grūtāk nodzēšama. Simtiem mašīnu atrodoties cieši blakus citai no citas, pastāv pastiprināti ugunsdrošības riski un kompānijām attiecīgi jāpielāgo drošības protokoli, lai mazinātu riskus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma