Web Analytics
More
    Reklāma

    Aptauja: 73% Latvijas autovadītāju izmanto mobilo tālruni, būdami pie stūres

    Jaunākie raksti

    Lai gan visi zina, ka pie automašīnas stūres uzmanība jāpievērš tikai vadībai, lielākā daļa Latvijas autovadītāju joprojām nevar no rokām izlaist tālruni, arī atrodoties satiksmes plūsmā. Kā norāda If Apdrošināšana veiktās aptaujas dati, tad teju pie katra septītā auto stūres tā vadītājs izmanto mobilo tālruni.

    Tikai 27% aptaujāto autovadītāju paziņoja, ka neizmanto mobilos tālruņus, atrodoties pie stūres. Tālrunis bieži tiek izmantots sarunām, izmantojot “brīvroku” funkciju vai kā navigators. 10% Latvijas vadītāju atzinušies, ka veic sazvanīšanos arī esot pie stūres, neizmantojot “brīvroku” funkciju, savukārt 7% respondentu atzinuši, ka braukšanas laikā raksta SMS, čato un pārskata interneta portālus.

    Reklāma

    If Apdrošināšana gadījumu izskatīšanā nereti atklāj, ka braukšanas laikā vadītāji cenšas turpināt komunikāciju, izmantojot tālruņus, tādēļ tiek izraisītas avārijas, jo uzmanība bijusi pievērsta mobilajam telefonam, nevis satiksmes kustībai.

    “Jebkādas ar braukšanu tieši nesaistītas nodarbes novērš uzmanību no braukšanas. Piemēram, šobrīd ļoti populāri ir izmantot tālruni kā navigācijas ierīci, tāpēc ir viegli sevi maldināt, ka navigācija palīdz izvēlēties ne tikai maršrutu, bet arī pamanīt visas briesmas un šķēršļus. Tajā pašā laikā šoferiem jāskatās uz ceļu, nevis jāpaļaujas uz to, ka par visiem bīstamajiem punktiem informēs navigācijas ierīces ekrāns. Gluži pretēji, nereti navigācija iesaka tādus ceļus, kuri braukšanai īsti nav piemēroti, piemēram, daudzdzīvokļu namu pagalmus, tādējādi radot papildu avārijas iespējas,” akcentē uzņēmuma If Apdrošināšana Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

    Vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem bieži izmanto telefonu kā navigācijas ierīci – tā rīkojas 65% Latvijas autovadītāju. Savukārt jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem biežāk nekā citi, automašīnas vadīšanas laikā, izmanto mūzikas aplikācijas un apmeklētu tīmekļa vietnes.

    Ģ.Kubliņš uzsver: “Vadīšanas procesā tiek iesaistīti arvien vairāk interaktīvu ekrānu, kuru izmantošanai vadītājs ir spiests novērst uzmanību no ceļa, tāpēc, lai veiktu darbības, kas prasa paaugstinātu uzmanību, sevis un citu drošībai apstājieties ceļmalā vai citā piemērotā vietā. Teju katru dienu konstatējam, ka, novēršot uzmanību no ceļa, tiek izraisīti satiksmes negadījumi. Ar novēršanos nav jāsaprot tikai tālruņa izmantošana pie stūres, bet arī cita veida darbības, kā, piemēram, dzērienu un ēdienu lietošana, kosmētikas uzklāšana braukšanas laikā u.tml. Par laimi, lielākoties gadījumi ir nelieli un skāde tiek nodarīta tikai pašiem transportlīdzekļiem, tomēr paviršas ceļa kontroles dēļ sastopamies arī ar nopietnāka rakstura gadījumiem, kad tiek notriekti velobraucēji, gājēji, elektriskie skrejriteņi u.c. satiksmes dalībnieki – diemžēl arī uz gājēju pārejām.”

    Citās Baltijas valstīs vērojama līdzīga situācija. Lietuvā telefonus pie stūres izmanto 69% respondentu, kamēr Latvijā un Igaunijā 73%, tomēr kopumā šī problēma ir raksturīga ceļu satiksmei visās Baltijas valstīs.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    07.04.2022 08:33

    Jāsaka kā ir, pīpēt pie stūres ir bīstamāk, jo sevišķi tad, kad oglīte nokrīt kaut kur uz biksēm, vai krēsla, jo tad sāc meklēt, kur palika, lai neizdeg caurums biksēs vai krēslā. Tajā brīdī vispār neinteresē, kas uz ceļa notiek! :D

    Čiekurs
    07.04.2022 08:53
    Reply to  Skābene

    Nu pag, tev bieži tā oglīte nokrīt?
    Agrāk arī cītīgi dzinu naglas, bet oglīte uz biksēm nekrita. Tu to dari nepareizi.

    Skābene
    07.04.2022 09:53
    Reply to  Čiekurs

    Nu jau sen kā atmetu to netikumu, bet pāris reizes bija gadījies. :)
    Godīgi sakot dēļ telefona nekad nav bijušas problēmas uz ceļa, bet satiksmē ļoti bieži var manīt indivīdus, kam telefons tiešām traucē braukt. Pirmā pazīme, ka priekšā braucošais runā pa telefonu – ievērojami samazinās braukšanas ātrums.

    Last edited 2 years ago by Skābene
    KKTK
    07.04.2022 08:37

    Likumsakarīgi CSN cietušo un bojā gājušo skaits ir Rumānijas un dalbajobu iecienītās Ungārijas līmenī. Apsveicu!

    Falks
    07.04.2022 08:38

    Atzīstu ka esmu starp šiem 73%, bet nevar apgalvot: lieto mob. pie stūres = bīstami. Manā gadījumā telefonu ieliekot statīvā tas pats atbloķējas, palaiž Waze, parasti arī galamērķis ir iestādīts iepriekš vai arī uzliekas automātiski, atkarībā no laika un vietas. Sociālos tīklus braucot nekad neizmantoju.

    digitalk
    07.04.2022 12:25

    if apdrošināšanas slēptais reklāmraksts par… neko. jebkurā luksusauto ir iebūvēts GPS navigators, vadītājam tagad to nelietot? vai tādu kā reizi drīkst, jo tas nav uz mobilā? ne argumentācijas, ne loģikas, galvenais apdrošinieties pie mums.

    Reklāma