Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācijā pēta sēra elektroauto baterijas, kas sola vairākas reizes lielāku sniedzamību

    Jaunākie raksti

    Vācijā bāzētais bateriju ražošanas start-up uzņēmums “Theion” strādā pie sēra elektroauto bateriju tehnoloģijas, kas, kā raksta pats uzņēmums, ar vienu uzlādi elektroauto ļautu nobraukt krietni virs 1000 kilometriem.

    Kā zināms, šobrīd elektroauto baterijas izmanto litiju un citus metālus, kuru cenas ir strauji augušas, savukārt ieguve ir sarežģīta, vidi piesārņojoša un pašu materiālu pieejamība ierobežota. Kā norāda “Theion” vadītājs doktors Ulrihs Emess, šajās baterijās tiek aizvietoti tādi metāli kā alumīnijs, mangāns, kobalts un citi, bet tiek izmantots sērs, ogleklis un litija folijs.

    Līdzīgus pētījumus ar baterijām, kuru pamatā ir sērs, veic arī citviet, izpētei notiekot vairākās universitātēs Ziemeļamerikā. “Theion” savu izstrādāto bateriju risinājumu vispirms izmēģinās citos sektoros, kuros nepieciešamas baterijas, apgādājot viedtālruņus, klēpjdatorus un tamlīdzīgas ierīces, bet pāreja uz elektroauto baterijām plānota 2024. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    05.04.2022 11:53

    Mērķa parametri baterijām theion.de lapā ir žilbinoši. Taču ne vārda par reāli panākto enerģijas blīvumu, ne testos noskaidroto reālajiem uzlādes-izlādes ciklu skaitu, voltiem u.tml. kas parādītu ka viņi reāli ir kaut ko sasnieguši. Kamēr šie rādītāji pēc praksē veiktām pārbaudēm nav noskaidroti, tas viss ir kārtējais pūku mākonis.

    Citādi, protams, bateriju tehnoloģijas tas būtu labs izrāviens. Sēra dabā ir papilnam. Un tas ir viens no naftas pārstrādes blakusproduktiem, kas tur rodas lielā daudzumā un ķīmiski tīrā veidā veseliem kalniem uzkrājas apkārt lielajām naftas pārstrādes rūpnīcām.

    Sergejs
    05.04.2022 12:45
    Reply to  Krotow

    Startapu ar baterijām netrūkst. Un 1000 km var nobraukt arī uz vecās labās svina/skābes baterijas, jautājums tik par tās lielumu. Ir vairāki puslīdz uzņēmumi kas guvuši zināmus panākumus jauna tipa bateriju izstrādē un kuriem aizmugurē stāv pasaulē zināmi zimoli:
    BMW un Ford atbalsta Solidpower
    VW atbalsta Quantumscape
    Un viens no interesantākiem variantiem ir grafēna/alumīnija bateriju tehnoloģija ko izstrādāja Kvinslendas universitāte priekš austrālijas kompānijas Graphene Manufacturing Group (2032 tipa baterijas nodotas kādu laiku testiem)

    Lauris
    05.04.2022 14:11

    Laikam nepaiet mēnesis,kad kāds nepaziņo par jaunu revolucionāru bateriju tehnoloģiju. Un tā jau gadus 10. Kur tās visas ir?

    REALAIS
    05.04.2022 15:01
    Reply to  Lauris

    Iestrēgst iedomu pasaulē, kur viss ir perfekti strādājošs.

    Rudolfs
    05.04.2022 16:31
    Reply to  Lauris

    Visticamāk jebkurai jaunai šāda veida tehnoloģijai būs jāiziet pamatīgs testēšanas periods. Chervolet Bolt atsaukums visticamāk daudziem ražotājiem būs parādījis kāds risks ir netrāpīt pareizajā bateriju tehnoloģijā.

    Krotow
    05.04.2022 17:04
    Reply to  Rudolfs

    Ja baterija salikta pareizi, tehnoloģijai nav ne vainas. Bolt gadījums bija LG brāķis baterijas konstrukcijā. Tāpat Samsung Note 7 gadījumā.

    Aigars Axx
    06.04.2022 01:56

    Kas ir sēra elektroauto? Līdz šim nebiju par tādiem neko dzirdējis…

    Krotow
    06.04.2022 14:47
    Reply to  Aigars Axx

    Jā, virsraksts spārda. Tur bija domātas sērīgās baterijas (Li-S) elektroauto vajadzībām.

    Reklāma