Vācijā bāzētais bateriju ražošanas start-up uzņēmums “Theion” strādā pie sēra elektroauto bateriju tehnoloģijas, kas, kā raksta pats uzņēmums, ar vienu uzlādi elektroauto ļautu nobraukt krietni virs 1000 kilometriem.
Kā zināms, šobrīd elektroauto baterijas izmanto litiju un citus metālus, kuru cenas ir strauji augušas, savukārt ieguve ir sarežģīta, vidi piesārņojoša un pašu materiālu pieejamība ierobežota. Kā norāda “Theion” vadītājs doktors Ulrihs Emess, šajās baterijās tiek aizvietoti tādi metāli kā alumīnijs, mangāns, kobalts un citi, bet tiek izmantots sērs, ogleklis un litija folijs.
Līdzīgus pētījumus ar baterijām, kuru pamatā ir sērs, veic arī citviet, izpētei notiekot vairākās universitātēs Ziemeļamerikā. “Theion” savu izstrādāto bateriju risinājumu vispirms izmēģinās citos sektoros, kuros nepieciešamas baterijas, apgādājot viedtālruņus, klēpjdatorus un tamlīdzīgas ierīces, bet pāreja uz elektroauto baterijām plānota 2024. gadā.
Mērķa parametri baterijām theion.de lapā ir žilbinoši. Taču ne vārda par reāli panākto enerģijas blīvumu, ne testos noskaidroto reālajiem uzlādes-izlādes ciklu skaitu, voltiem u.tml. kas parādītu ka viņi reāli ir kaut ko sasnieguši. Kamēr šie rādītāji pēc praksē veiktām pārbaudēm nav noskaidroti, tas viss ir kārtējais pūku mākonis.
Citādi, protams, bateriju tehnoloģijas tas būtu labs izrāviens. Sēra dabā ir papilnam. Un tas ir viens no naftas pārstrādes blakusproduktiem, kas tur rodas lielā daudzumā un ķīmiski tīrā veidā veseliem kalniem uzkrājas apkārt lielajām naftas pārstrādes rūpnīcām.
Startapu ar baterijām netrūkst. Un 1000 km var nobraukt arī uz vecās labās svina/skābes baterijas, jautājums tik par tās lielumu. Ir vairāki puslīdz uzņēmumi kas guvuši zināmus panākumus jauna tipa bateriju izstrādē un kuriem aizmugurē stāv pasaulē zināmi zimoli:
BMW un Ford atbalsta Solidpower
VW atbalsta Quantumscape
Un viens no interesantākiem variantiem ir grafēna/alumīnija bateriju tehnoloģija ko izstrādāja Kvinslendas universitāte priekš austrālijas kompānijas Graphene Manufacturing Group (2032 tipa baterijas nodotas kādu laiku testiem)
Laikam nepaiet mēnesis,kad kāds nepaziņo par jaunu revolucionāru bateriju tehnoloģiju. Un tā jau gadus 10. Kur tās visas ir?
Iestrēgst iedomu pasaulē, kur viss ir perfekti strādājošs.
Visticamāk jebkurai jaunai šāda veida tehnoloģijai būs jāiziet pamatīgs testēšanas periods. Chervolet Bolt atsaukums visticamāk daudziem ražotājiem būs parādījis kāds risks ir netrāpīt pareizajā bateriju tehnoloģijā.
Ja baterija salikta pareizi, tehnoloģijai nav ne vainas. Bolt gadījums bija LG brāķis baterijas konstrukcijā. Tāpat Samsung Note 7 gadījumā.
Kas ir sēra elektroauto? Līdz šim nebiju par tādiem neko dzirdējis…
Jā, virsraksts spārda. Tur bija domātas sērīgās baterijas (Li-S) elektroauto vajadzībām.