Britu sporta auto ražotājs Lotus beidzot oficiāli izrādījis savu pirmo elektroauto, par kuru ražotājs ilgāku laiku runāja un centās raisīt ažiotāžu. Ražotājs izziņojis savu “Eletre” elektrisko krosoveru, kuru pats Lotus dēvē par pasaulē pirmo “hyper-SUV”. Jā, arī Lotus ir atteicies no maza svara un pārgājis uz lieliem krosoveriem…
Ražotāja apgalvojumiem par “hyper-SUV” ir zināms pamats tehniskajā dokumentācijā – mašīna izmanto pilnīgi jaunu 800V bateriju sistēmu, savukārt pašas bateriju pakas ietilpība pārsniedz 100kWh. Svarīgākie cipari gan ir šie – 600 zirgspēki un 0-100km/h nepilnās trīs sekundēs.
Lotus ziņo, ka uzņēmuma mērķis ir sasniegt 600km sniedzamību ar vienu uzlādi WLTP ciklā, tāpēc reālajā pasaulē šis modelis, visticamāk, varēs nobraukt kaut kur ap 450 kilometriem. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka 20 minūšu laikā iespējams ielādēt enerģiju 400 kilometru veikšanai, lietojot 350kW lādētāju.
Lotus pacenties, lai mašīna būtu aprīkota ar dažādām jaunajām tehnoloģijām – vējstikla augšējā daļā un arī mašīnas sānos novietoti LIDAR sensori. Sānu spoguļos aizvietojuši ekrāni. Lotus apgalvo, ka ap mašīnu izvietotās kameras kopā ar LIDAR sensoriem mašīnai sniegs autonomās braukšanas spējas, taču nav zināms, cik tālu Lotus ir ticis šajā jautājumā.
Lai mašīnas svaru censtos noturēt saprātīgās robežās, virsbūvē izmantots tikai alumīnijs un oglekļa šķiedra. “Eletre” būs pieejama ar četrām un piecām sēdvietām. Salonā izmantoti mikrošķiedras audumi, savukārt cietās detaļas veidotas no oglekļa šķiedras. Gan priekšā, gan aizmugurē atrodami skārienjutīgi OLED ekrāni, kā arī bezvadu viedtālruņa uzlādes vietas. Lotus pagaidām nav izziņojis mašīnas cenu – tā tiks atklāta tuvāk brīdim, kad mašīna gada otrajā daļā nonāks ražošanā.
“Eletre” ir pirmais no gaidāmajiem Lotus elektroauto – uzņēmums apņēmies līdz 2028. gadam pilnībā pāriet tikai elektroauto. Nākamgad gaidāms vēl viens elektrisks auto, iespējams, “Eletre” kupejas versija. 2025. gadā pie klientiem vajadzētu nonākt izmēros mazākam krosoveram, bet tikai 2026. gadā sagaidīsim kārtīgu Lotus sporta auto bez paaugstināta klīrensa.
Made in China!
Lotus orientējas uz masām! Kaut gan Cayenne izvilka Porshe no finansiālās bedres. Redzēs kā būs ar Lotus.
He, man priekša ļoti Lambo atgādina.
Šī cik saprotu ir primā serijveida, nevis pirmais Lotus Elektro auto, jo šo godu laikam patur Lotus Evija