Karš Ukrainā rit nu jau vairāk kā mēnesi, un mūzikas straumēšanas gigants “Spotify” beidzot paziņojis, ka aiziet no Krievijas tirgus. Marta sākumā jau rakstījām, ka uzņēmums aizver savus birojus Krievijā, tomēr uzsvēra, ka pakalpojumus netaisās pārtraukt, jo šīs valsts lietotājiem vēlas nodrošināt globālas, uzticamas un neatkarīgas informācijas pieejamību, kas ir svarīgi brīdī, kad dominējošais ir Kremļa propagandas saturs. Tomēr, baidoties par savu darbinieku un klausītāju drošību, “Spotify” nolēmis apturēt savu servisu Krievijā.
Uzņēmums martā apturēja “Premium” maksas abonementa plāna darbību Krievijā, kā arī izņēma valsts atbalstīto mediju “Russia Today” un “Sputnik” saturu. Savukārt ar šo jaunāko soli “Spotify” aptur bezmaksas abonementa pieejamību un kopumā šis pakalpojums Krievijā “uz nenoteiktu laiku” ir atslēgts.
Aiziešana no Krievijas tirgus, visticamāk, būtiski neietekmēs “Spotify” finansiālo situāciju, taču varētu ierobežot uzņēmuma ietekmi Krievijā. Lai gan šī valsts veido tikai 1% no “Spotify” kopējiem ieņēmumiem, uzņēmums “Deloitte” lēš, ka tas bija otrs lielākais mūzikas straumēšanas serviss Krievijā, paņemot 36% no tirgus pērnajā gadā. Attiecīgi pirmajā vietā kā iecienītākais mūzikas straumēšanas serviss Krievijā ir “Yandex Music”.