Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar ūdeņradi darbināms “BMW iX5” gandrīz gatavs maza apjoma ražošanai

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW ir viens no tiem, kas joprojām attīsta ūdeņraža degvielas šūnas izmantošanai vieglajos pasažieru auto. BMW testos Zviedrijā, netālu no polārā loka, izmēģināja prototipu ar nosaukumu “iX5”, kas ir gandrīz gatavs ražošanai. BMW norāda, ka mazos apjomos šo ar ūdeņradi darbināmo modeli plānots sākt ražot līdz gada beigām.

    BMW jau iepriekš testējuši ūdeņraža risinājumus, to izmēģinot no 2005. līdz 2007. gadam 7. sērijas modelī. Toreiz ūdeņradi dedzināja iekšdedzes dzinējs, tagad tiek izmantotas degvielas šūnas, kas ūdeņradi izmanto elektrības radīšanai. Izmēģinātā prototipa jauda ir gana nopietni 374 zirgspēki.

    Reklāma

    Testi Zviedrijā, arktiskos apstākļos, inženieriem ļauj saprast, kā sistēma strādā reālā dzīvē un īpaši zemās gaisa temperatūrās. Rezultāti bijuši pozitīvi – temperatūrai noslīdot līdz -20 grādu atzīmei un zemāk, mašīna joprojām nodrošina maksimālo sniegumu un arī sniedzamība netiek ietekmēta. Kā zinām, elektroauto ziemā ievērojami samazinās sniedzamība ar vienu uzlādi.

    Ražotāja pārstāvji arī uzsvēruši, ka prototips sver mazāk nekā līdzvērtīgs elektriskais krosovers. Plašākas detaļas par šo modeli parādīsies tuvākajos mēnešos, bet uz ražošanas līnijas tam būtu jānonāk līdz šā gada beigām. Sākotnēji nelielos apjomos, bet autoražotājs sagaida, ka pieprasījums pēc šādām mašīnām pieaugs tuvāko gadu laikā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma