Elektroauto ražotāja Tesla mašīnas uz Latvijas ceļiem ieraugāmas ik pa brīdim un tās paliek tikai vairāk. Līdz šim Tesla mašīnas Latvijā oficiāli pasūtīt nevarēja – tie, kas Latvijā vēlējās tikt pie Tesla, mašīnu paši importēja no ārzemēm vai arī izmantoja starpnieku pakalpojumus. Šobrīd tas, visticamāk, mainījies – izvēloties pasūtīt “Model 3” un “Model Y”, Tesla mājaslapā piedāvā arī Latviju. Iepriekš tas tā nebija.
Šādas izmaiņas, visticamāk, saistāmas ar faktu, ka Tesla beidzot uzsāks ražošanu tepat uz vietas Eiropā, proti, visas nepieciešamās atļaujas beidzot saņēmusi Tesla rūpnīca Berlīnē. Vācijas galvaspilsētas pievārtē tiks ražoti tieši “Model Y” un “Model 3” modeļi, tāpēc iespēja pasūtīt Vācijā ražotās mašīnas arī Latvijā šķiet likumsakarīga. Šajā Tesla valstu sarakstā ir arī Lietuva un Igaunija.
Ja paraugāmies uz “Model S” un “Model X”, tad šos modeļus oficiāli pasūtīt Latvijā nevar. Igaunijā gan tas ir iespējams. Lai nu kā, ja Latvijā tagad oficiāli varēs nopirkt Tesla mašīnas, tad paliek jautājums par oficiālo pārstāvniecību un servisu. Latvijā ir vairāki uzņēmīgi entuziasti, kas remontē Tesla tepat Latvijā. Šie cilvēki, protams, ir lieliski zināmi elektroauto īpašnieku vidū. Iespējams kāds no šiem servisiem varētu veikt sertifikāciju un kļūt par Tesla sadarbības partneri Latvijā. Iespējams ražotājs pats atvērs savu servisa centru, lai nodrošinātu garantijas remontu. Tās no manas puses gan ir spekulācijas. Oficiālās Tesla pārstāvniecības šobrīd vistuvāk pieejamas Polijā un Somijā.
Lai saņemtu valsts atbalstu elektromobīļa iegādē nepieciešams oficiālais dīleris Latvijā. Cerēsim, ka kāds vietējais drīz par tādu kļūs.
pieļauju, ka arī KASKO cenu ietekmē apstāklis, ka nav offic.servisa :/
Nekļūs! Teslām nav dīleru tīkls – tikai pašu servisa centri un šovrūmi. Visi pārējie ir vienkārši starpnieki.
Kā masu auto pie mums Tesla ražotie auto nebūs vēl ļoti ilgi. Tās cenas vienkāršajiem mirstīgajiem te nav paceļamas. Taču tendence, protams, priecē.
Nez kāpēc pilna Rīga ar dārgiem bembjiem, meršiem un poršiem, bet Tesla pēkšņi kaut kas nesasniedzams…
Tā publika, kas pirka jaunus poršus un meršus, arī turpinās pirkt poršus un meršus. Vienīgie Tesla klienti, ko Latvijā redzu, ir 30-40 gadīgi IT/komunikāciju uzņēmumu vadītāji. Cik tad viņu te ir? Dārgo marku auto, ar ko pie mums brauc piezemētāka publika, jau sen vairs nav dārgi ne pēc vecuma ne nobraukuma.
Tie kas var nopirkt dārgos bembjus, meršus un poršus, nepirks kkādu nekvalitatīvu , nekomfortablu Teslu :)
KIA EV6 ir dārgāks par Model3
https://kia.forumauto.lv/models/show/ev6/index.html
https://www.tesla.com/model3/design#overview
Ja pieņemam, ka auto nāks no Vācijas rūpnīcas, tad prātīgi būtu pagaidīt kādu gadiņu, lai izķer vēl nezināmos defektiņus, kurus nevar salāpīt ar “softu”.
p.s. Teslai “softa” atjauninājumi nāk apmēram tik pat bieži kā telefonam.
Ļoti bagātu cilvēku modīga rotaļlieta. Cena, lietošanas vērtība, resurss- viss garām.
Ļoti bagātie jau sapirkušies Porsche un Bentley. Teslas piemērotas turīgiem programmētājiem, tajās viņi jūtās kā savā darba vietā :)
Izkatās pēc cenas bez pvn. Esmu uz robežas sūtīt/nesūtīt Model Y Vācijā. Vienīgais kas liek šaubīties ir atsauksmes par cietu piekari kas pec izjūtām kā ekonomiskās klases mašīnai.
Arī skatos uz Model Y Long range, parēķināju, ka ar PVN sanāk 65k un nedaudz nolaidās rokas. Čem tie visi atbalsti, labāk varētu elektroauto noņemt PVN, būtu izcili.
Starpcitu, salīdzināju ar tāda pat tipa AUDI un VOLVO un Tesla sanāk lētāka… Man pārsteigums, jo iepriekš nekad netiku atļāvies pat skatīties. Un jā, esmu programmētājs.