Web Analytics
More
    Reklāma

    Globālais spēlētājs nCino uzlabo finanšu pakalpojumus Centrālās un Austrumeiropas reģionā

    Raksts tapis sadarbībā ar Citadeles banku.

    Jaunākie raksti

    Citadele ir viena no Latvijas bankām, kas savus klientus regulāri lutina ar jaunām iespējām gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Pagājušā gada pavasarī mākoņtehnoloģiju banku un digitālās transformācijas risinājumu celmlauzis globālajā finanšu pakalpojumu nozarē nCino nāca klajā ar paziņojumu, ka Citadele ir pirmā banka Centrālajā un Austrumeiropā, kas izmantos viņu risinājumu finansējuma izsniegšanas procesa uzlabošanai. Abas komandas kopš tā brīža aktīvi strādāja, lai ieviestu un palaistu šo risinājumu. Atklāsim, kā viņiem veicās.

    Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis stratēģijas realizācijas, digitālās un biznesa attīstības jautājumos, atzīst: “Inovāciju ieviešanā tieši bankas šobrīd ir līderpozīcijās, saviem klientiem piedāvājot arvien jaunus un unikālus risinājumus un pakalpojumus. Aizsāktai sadarbībai ar nCino galvenais mērķis ir sniegt lielāku atbalstu uzņēmējiem un Baltijas ekonomikai. Lielākie ieguvēji būs klienti, jo jaunais modernais un digitālais risinājums paātrinās un atvieglos finansējuma piešķiršanu – pilnveidos klientu finansējumu pieteikumu apstrādi un palielinās produktivitāti, aizvietojot vairākas esošās sistēmas ar vienu – mākonī bāzētu. Priecājos paziņot, ka no šodienas varam izmantot maksimālo tehnoloģiju potenciālu sadarbībā ar mūsu korporatīvajiem klientiem.”

    Reklāma

    Lai uzzinātu vairāk par šo inovatīvo risinājumu, uz interviju aicināju nCino pārdošanas viceprezidentu EMEA reģionā Edu Leinu (Ed Lane).

    nCino pārdošanas viceprezidents EMEA reģionā Eds Leins

    Vienota platforma uz nākotni orientētai bankai

    nCino piedāvā elastīgu un vienotu platformu, kas radīta, lai samazinātu izmaksas, veicinātu bankas darbinieku efektivitāti un produktivitāti dažādās darbības jomās, vienlaikus uzlabojot klientu pieredzi. nCino pārdošanas viceprezidents EMEA reģionos Eds Leins norāda, ka nCino nav tikai tehnoloģiju platforma, kā Microsoft Azure vai Google Cloud. Tā ir sistēma, kas vienuviet apvieno vairākus uzdevumus – klientu piesaiste, aizdevumu izsniegšana un procesa pārvaldība, noguldījuma un citu veidu kontu atvēršana, kredītu analīze, tūlītēju ziņojumu un detalizētas analītikas iegūšana. nCino lieliski integrējas ar bankas pamata un darījumu sistēmām, aizstājot virkni manuālu darbību. Savu efektivitāti nCino pierādīja arī Covid-19 pandēmijas sākumā, kad bankām bija ātri jāpiedāvā risinājumi valsts aizdevumu izsniegšanā.

    Pats risinājums tika radīts 2011. gadā, pamatā izmantojot Salesforce platformu. Sākotnēji nCino izmantoja finanšu iestādes Ziemeļkarolīnā un risinājums strauji izplatījās arī citās ASV finanšu institūcijās. 2017. gadā risinājums izvērsts ārpus ASV robežām, vispirms sasniedzot Londonas finanšu iestādes un pēc tam arī pārējo Eiropu. Šobrīd nCino operētājsistēmu izmanto Ziemeļamerikā, Eiropā, kā arī Austrālijā un Jaunzēlandē. Kopumā vairāk nekā 1200 dažāda lieluma finanšu iestādes kļuvušas par nCino klientiem. Runājot par nCino izaugsmi, Eds Leins uzsver, ka galvenā veiksmes atslēga bijusi banku nozarē esošo trūkumu apzināšana, kas ļāva radīt atbilstošu risinājumu. Tāpat izaugsmi veicināja arī tas, ka nCino ir uz klientu orientēts risinājums – integrētas jaunākās un inovatīvākās tehnoloģijas, piedāvājot to, ko klients būtībā meklē – ātru un drošu servisu.

    Pēdējo trīs gadu laikā risinājumu Eiropā sākušas izmantot vairākas ievērojamas bankas, tostarp Londonā bāzētā Barclays un Dānijas kompasbank. To ieviesa arī banka Citadele, kas nCino izmanto, lai uzlabotu klientu un darbinieku pieredzi. Bankas mērķis ir veicināt aizdevumu iniciēšanas procesa efektivitāti, piedāvājot digitālu finansējuma izsniegšanas platformu. Šādā veidā ir iespējams ātri un efektīvi pārvaldīt aizdevumu pieredzi korporatīvajiem klientiem.

    nCino platforma

    Kādas priekšrocības no nCino iegūst Citadele un bankas klienti?

    Par kopējiem ieguvumiem, izmantojot banku operētājsistēmu nCino zinām, taču, kādas priekšrocības no šī risinājuma saņems tieši banka Citadele un tās klienti? Eds Leins skaidro, ka būtiskākais ieguvums gan Citadelei, gan ikvienai citai finanšu iestādei būs vienota platforma, kurā vienuviet var paveikt vairākus uzdevumus. Citadeles gadījumā banka var veikt finansējuma pieteikumu apstrādi, datu analīzi, piedāvāt klientam labākos iespējamos risinājumus un izsniegt aizdevumu, kas ļaus arī ievērojami ietaupīt gan klienta, gan pašas bankas laiku. Tāpat nCino uzlabos auditēšanas un atskaišu iesniegšanas procesu un atbilstību, ļaus apskatīt aizdevuma izsniegšanas procesu. Tas sniedz iespēju bankai koncentrēties uz klienta vajadzībām, piedāvājot labākos un situācijai atbilstošākos risinājumus. Mūsdienu klients vēlas saņemt uzticamu pakalpojumu un pēc iespējas ātrāk, un tāds ir arī Citadeles mērķis.

    Septiņi soļi no ieceres līdz ieviešanai

    Runājot par pašu nCino ieviešanu, Eds Leins skaidro, ka šo risinājumu iespējams izmantot jau uzreiz un lielā daļā gadījumu tā integrācija bankā neprasa daudz laika. Pats ieviešanas process būtībā atkarīgs no bankas, tās lieluma, kā arī lietojumprogrammām un sistēmām, kuras pēc vajadzības ir jāievieš papildus. Piemēram, vidēja izmēra bankai, kas tāpat kā Citadele vēlas piedāvāt uzlabotu aizdevumu izsniegšanas pakalpojumu, būtu nepieciešams papildus integrēt piecas līdz septiņas sistēmas, kā vienu no tām var norādīt riska analītikas sistēmu. Kopumā nCino ieviešana bankā var aizņemt sākot no trīs mēnešiem. Arī nekā sarežģīta nav – vajadzīgā infrastruktūra ir dota. Nepieciešamo iespējams iegūt, neradot neko jaunu no nulles, bet pamainot tikai atsevišķus parametrus, kas ļauj vairāk koncentrēties uz biznesa loģiku.

    Eds Leins norāda uz vairākiem galvenajiem soļiem, kas ikvienai bankai ir jāizpilda, lai varētu sākt izmantot nCino sniegtās iespējas:

    1. Definēšanas posms. Tiek dibināta sadarbība starp banku un nCino. Šajā posmā nosaka risinājuma ieviešanas gaitu, iespējamās problēmas, kas varētu rasties, sniedz bankai izpratni par nepieciešamajiem resursiem un vēlamo komunikāciju projekta īstenošanai noteiktajā laikā.
    2. Integrācija. Šajā fāzē jāsaprot, kāds ir bankas digitalizācijas līmenis, kādi risinājumi konkrētajā brīdī tiek izmantoti un kādi ir mērķi. Pēc tam var saprast, kādas sistēmas nepieciešams bankā integrēt – nCino šajā ziņā bieži sadarbojas ar vairākiem uzņēmumiem, kā PwC, Accenture un citiem. Sistēmu integrācijas process vienmēr norisinās ar pašas bankas līdzdalību.
    3. Padziļinātāka analīze. Šī posma mērķis ir efektīvi analizēt bankas pašreizējos biznesa procesus un iegūt padziļinātāku izpratni par stiprajām pusēm un izaicinājumiem. Šajā posmā arī tiek pārskatīti visi šī brīža aizdevuma procesa trūkumi un veidots detalizēts pārskats.
    4. Atbilstoša risinājuma radīšana. Šīs fāzes mērķis ir pielāgot un izveidot risinājumu, kas atbilst bankas biznesa prasībām. Tiek radīts pamata piedāvājums, kas efektīvi parādīs to, kā risinājums funkcionēs un sasniegs noteiktos mērķus.
    5. Darbinieku apmācības. Pirms banku operētājsistēmas ieviešanas būtiski ir veikt darbinieku apmācības, ko organizē nCino. Tās dod iespēju bankas darbiniekiem izprast risinājuma darbības principus, ļaujot vēlāk patstāvīgi to lietot.
    6. Ieviešana. Pats risinājuma ieviešanas process, kura garums katrai bankai var atšķirties. Šajā posmā jāpabeidz darbinieku apmācības, lai droši varētu ieviest nCino banku operētājsistēmu un sāktu darbu. Šajā posmā iespējams nodemonstrēt, kā risinājums strādā tiešsaistē.
    7. Sekot līdzi vajadzībām un regulāri uzlabojumi. Nepārtraukta partnerība ar banku. Tas ietver regulāru operētājsistēmas uzlabošanu, atjaunināšanu, lai nodrošinātu, ka tā atbilst bankas vajadzībām un mērķiem. Ik pa laikam nCino nodrošina arī apmācības un jaunu prasmju apgūšanu, kas nepieciešamas risinājuma pārvaldībā.

    Nākotne nav nemaz tik tālu

    Īpaši finanšu iestāžu sektorā svarīgi ir domāt ne tikai par tagadni, bet vēl jo vairāk par nākotni un to, kā turpināt uzlabot gan pakalpojumus, gan klientam sniegto pieredzi. Eds Leins, daloties ar skatījumu piecus līdz desmit gadus tālā nākotnē, uzskata, ka ceļš pretī digitalizācijai ir skaidrs: “Viss iespējamais tiks digitalizēts”. Viņa skatījumā bankas varētu piedāvāt vēl vairāk specializētus pakalpojumus, piemēram, ar drošību saistītus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Roberts
    07.03.2022 16:01

    Plika diršana citadele joprojam sūta mass spam ar kredita piedavajumu. Tad izvērtē lūk kredītreitingu un nē aizdot nevar. Redz besī ārā spams.
    Ja citadelei rūpētu klientu laiks tad vini izstrādātu algoritmu kas spēj noteikt kredīt reitingu bez klienta tramdisanas un tikai tad sūtītu piedāvājumu.
    Tāpat arī tie nfc gredzeni. Joprojām nav normālie izmēri. Diršana un nekas cits.

    Aigars Axx
    18.03.2022 01:52
    Reply to  Roberts

    Jebkura reklāma ir spams, jo sākotnēji neviens nezin vai tev to vajag un vai vari atļauties.
    Kādi ir “normālie” izmēri?

    Reklāma