Reklāma

Vācijas valdība nākotnē cer saglabāt iekšdedzes dzinēju ar sintētisko degvielu palīdzību

Jaunākie raksti

ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Pro būs spēļu entuziastiem paredzēts maršrutētājs

ASUS Republic of Gamers (ROG) izziņojuši jaunu bezvadu maršrutētāju ROG Rapture GT-AX11000 Pro, kas paredzēts spēļu entuziastiem. ROG Rapture...

Klerb ir kā Tinder tiem, kuri ļoti mīl lasīt grāmatas

Lietotne Klerb varētu būt lieliska ļoti lieliem grāmatu mīļiem, lai tuvējā apkārtnē atrastu cilvēkus, ar kuriem dalīties savā grāmatu...

Miris ikoniskās Stīva Džobsa bītlenes dizaina autors

Gan Stīva Džobsa karstākie fani, gan cilvēki, kas nedaudz seko līdzi tehnoloģiju pasaule, atceras bijušā Apple izpilddirektora ikonisko stilu,...

Tesla ASV un Kanādā pārtrauc pieņemt Model 3 Long Range pasūtījumus

Elektroauto ražotājs Tesla ASV un Kanādā pārtraucis pieņemt jaunus pasūtījumus populārajam Model 3 Long Range modelim. Pasūtījumu lapā tagad...

Samsung uzskata, ka salokāmie viedtālruņi trīs gados apdzīs Galaxy S modeļus

Samsung paši uzskata, ka lokano ekrānu viedtālruņi tikai tagad sāk uzņemt apgriezienus. Sagaidāms, ka lokano ekrānu viedtālruņi tuvāko trīs...

Vācijas valdībā arvien vairāk iezogas šaubas par pilnīgu transporta elektrifikāciju tuvākā vai tālākā nākotnē, turklāt autoražošana ir viena no nozīmīgākajām industrijām valstī. Vācijas transporta ministrs Folkers Visings (Volker Wissing) neformālas tikšanās laikā ar citu Eiropas valstu ministriem izteicies, ka Vācija vēlas saglabāt iekšdedzes dzinējus, nākotnē lietojot sintētiskās degvielas.

Viņš norāda, ka šādā veidā izdotos ievērojami samazināt piesārņojumu, ko rada iekšdedzes dzinēji. Tāpat ministrs uzsver, ka neredz nākotni degvielas uzpildei, izmantojot fosilo kurināmo, taču pilnīga atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem arī šķiet nesaprātīga.

“Nevaram paļauties tikai uz elektrisko un ūdeņraža mobilitāti nākotnei. Mums jāsaglabā tehnoloģiskā neitralitāte,” saka Visings. Līdzīgus apgalvojumus arvien biežāk izsaka arī citu valstu amatpersonas. Lai arī elektroauto pēdējā laikā tiek cildināti kā “sudraba lode” pret visām mūsu transporta nozares problēmām, arvien biežāk izskan iebildumi pret uzlādes infrastruktūras trūkumu. Tāpat jādomā par veidiem kā dabai saudzīgā veidā iegūt pietiekami daudz izejvielu baterijām. Arī smagā tehnika pagaidām īsti nevar pāriet uz elektrību.

Līdzīgu viedokli kā viņa Vācijas kolēģis paudis Itālijas transporta ministrs Roberto Cingolani, uzsverot, ka transporta nākotne nevar būt pilnībā elektriska. Izsakot šādu apgalvojumu, viņš noteikti ņem vērā savas valsts autoražotāju intereses, īpaši izceļot Ferrari un Lamborghini. Abi šie ražotāji gan ir sākuši ceļu pretī elektrifikācijai.

Protams, šobrīd ir gana daudz neskaidrību par sintētisko degvielu izstrādi un iespējām piegādāt adekvātu apjomu. Porsche kopā ar vairākiem sadarbības partneriem izstrādā sintētisko degvielu un tiek runāts, ka process tuvojas beigām, taču vēl jāspēj ražot pietiekami liels apjoms. Vienlaikus turpina attīstīties bateriju tehnoloģijas un tuvāk desmitgades beigām tiek gaidītas jaunās paaudzes cietvielu baterijas, kas tikpat labi varētu parakstīt nāves spriedumu iekšdedzes dzinējiem

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
28.02.2022 17:40

Pēc Krievijas pazušanas no dienaskārtības meklēt degvielas iegūšanas veidus pilnīgi noteikti nāksies. Jo nupat rindā stāv arī 100 miljardu megapasūtījums no aizsardzības budžeta. Un tankus no štepseļa lādēt diez vai tik ātri izdosies.

BTR
01.03.2022 12:34
Reply to  Krotow

Krievijas gāzei un degvielai ir kaudze citu alternatīvu.

R G
01.03.2022 19:24

Beidzot veselais saprāts sāk atgriezties, diezgan ilgi bija jāgaida. Lai viņiem izdodas!

bobis
03.03.2022 06:21

Sintetiska degviela, vel kaitigaka, apkartejo cilveku veselibai, nauko pust pilites.

Reklāma