ASV armija ir viena no lielākajām pasaulē, ņemot vērā gan tajā dienējošo cilvēku skaitu, gan arī dažādu tehnikas vienību skaitu. Valsts amatpersonas izziņojušas stratēģiju, kas paredz pāreju uz mazāk piesārņojošiem transportlīdzekļiem, bet laika gaitā pāreju noslēgt ar pilnībā elektrisku militāro tehniku. Armijas pārstāvji norāda, ka šādā veidā arī viņi cenšas cīnīties pret klimata pārmaiņām un rūpēties par karavīru drošību, kas jau šobrīd izjūt klimata pārmaiņu sekas, piemēram, biežāk saskaroties ar ekstremāliem laikapstākļiem.
ASV Aizsardzības departaments klimata pārmaiņas jau sen atzinis pārmaiņu radītās problēmas, kas ievērojami sarežģīs arī dažādas militārās operācijas. ASV armija ir nopietns piesārņotājs – ja ASV armija būtu atsevišķa valsts, tā būtu 47. vietā pēc radīto izmešu daudzuma. Paredzēts, ka līdz 2032. gadam ASV armija par 50% samazinās radīto izmešu apjomu, ja salīdzina ar 2005. gadu, savukārt līdz 2050. gadam armijai jāsasniedz klimatneitralitāte.
Plānots, ka līdz 2035. gadam tiks elektrificēti visi armijas transportlīdzekļi, kas nepiedalās kaujas operācijās. Paredzēts mainīt arī apgādes un loģistikas līnijas, lai tās būtu efektīvākas. Pēdējo trīs gadu laikā ASV armija atteikusies no 18 tūkstošiem šāda veida transportlīdzekļiem. Šā gada laikā militārajos objektos plānots uzstādīt kopumā 470 uzlādes iekārtas.
No elektrifikācijas neizvairīsies arī taktiskie transportlīdzekļi, kuri tiek izmantoti operāciju laikā – ap 2035. gadu plānots izmantot ar hibrīdtehnoloģijām aprīkotus kaujas transportlīdzekļus, bet līdz 2050. gadam lietošanā nonāks arī elektriskās versijas. Šie transportlīdzekļi būs īpaši izstrādāti armijas vajadzībām. Tāpat tiks izstrādāti uzlādes risinājumi, lietošanai īstās operācijās.
būs tākā filmā Marsietis.
visu dienu lādēs baterijas, lai pa nakti nedaudz pabrauktu.
Viņš tika nošauts ar lodi, kas bija ražota no otrreiz pārstrādātiem atkritumiem. Cik labi- visi atviegloti nopūtās. Vai arī- Iebrūkot kaimiņvalstī, gaisā tika izmesti tikai xxx g CO2.
Beigās karš pārvēršas parādu jūgā, maksājot par gaisā izmesto CO2 un ķīmisko piesārņojumu :P
ASV vienmēr izmantojusi PR metodes kara popularizēšanai, šis ir tikai viens no piemēriem
Forši ka cīnīsies ne tikai ar pretinieku karaspēku, bet arī ar klimata pārmaiņām. 2 vienā. Līdz ar to vairāk ameriķaņi atbalstīs karošanu ? :D
Nav slikta ideja, EV ir kluss transports, ko būs grūti sadzirdēt pa gabalu.
Atliek jautājums, kā frontes tuvumā baterijas uzlādēt. Atlidos kāds ienaidnieka drons un uz saules baterijām uzķēzīs.
Te ir vēl viens faktors: tam nav tik karstu detaļu, kā ICE. Tātad mazāk pamanāms ar infrasarkanajām kamerām.
nezvai.
motors griežoties tak uzsilst
baterija – to lietojot, arī uzsilst
galu galā arī beņķis uzsilst.
un atcerēsimies, ka likums prasa, lai būtu ieslēgtas DRL …
nu būs grūti paskaidrot, kapēc nepamanīja laicīgi.
> un atcerēsimies, ka likums prasa, lai būtu ieslēgtas DRL …
armijas operācijām CSN likumi nav rakstīti.
Hehe, tas būtu jautri – kaujas laukā aplasīt visādus tanku, bruņmašīnu un džipu braucējus abās pusēs un izrakstīt tiem soda kvītis. Tipa jūs tur pagaidiet… un jūs tur arī pagaidiet… un jūs – apstājieties šeit.
Tur ir jāskaita visus plusus un mīnusus. Hummer baterija sver 1300kg, ja vēl liec klāt bruņas, tad jau tas verķis sver tik daudz, ka var nogrimt smiltīs, dubļos utt. Ja daudzām militārās tehnikas vienībām ir degvielas tvertnes, kas aprīkotas ar gumijas slāni, gadījumā ja bāku sašauj, tad degviela neiztek. Ja sašaus litija akumulatoru, būs tas pats, kas sašaut tankā uzgalbāto munīciju. Un militārajai tehnikai ir jāstrādā kā tuksnesī, tā arktikā. Skaidrs ir viens, ka tuksnesī nebūs ātrās uzlādes staciju, un būs jāvadā ģeneratori.
Katram pielietojumam sava tehnoloģija. Īsiem, ātriem izskrējieniem elektriskie, ar mazu akumulatoru, būs Ok. Galu galā militārās tehnikas dzīves laiks kara apstākļos ir diezgan mazs.
Diezvai tuksnesi vai dzunglos, tuvuma bus elektro uzlades stacijas.
Tada dzipa ekipazu ar parastu pisoli var apsaut.