Termins “metaverss” droši varētu pretendēt uz pērnā gada nogales populārākā vārda titulu tehnoloģiju pasaulē. Lai arī metaverss, kādu to apraksta, piemēram, Marks Zakerbergs, vēl neeksistē, šis termins jau tagad figurē daudzu lietotņu nosaukumos vai aprakstos. Pēc “Sensor Tower” datiem pašreiz 552 mobilās lietotnes cenšas piesaistīt interesentus, izmantojot vārdu “metaverss”.
Kā var redzēt grafikā augstāk, šādu lietotņu skaits pieaudzis tieši pēdējos mēnešos sākot no laika, kad par metaversu plašāk sāka runāt Zakerbergs. Var redzēt, ka, salīdzinot ar oktobri, novembrī to lietotņu skaits, kuras nosaukumā vai aprakstā izmanto vārdu “metaverss”, pieauga par 66%.
“Sensor Tower” atklājis arī visai interesantus datus par to, kāda tipa lietotnes biežāk spēlējas ar šo vārdu. Gluži loģiski, ka pirmajā vietā ir spēles. No kopumā 552 šādām lietotnēm 107 ir spēles. Otra populārākā kategorija ir finanšu lietotnes, kur vārds “metaverss” parādījies salīdzinoši tikpat bieži (101). Savukārt trešo vietu ieņem sociālie tīkli (70).
Novērots arī, ka pa šiem pāris mēnešiem vārds “metaverss” kaut kā jau iegājies leksikā. Tas kļuvis par ērtu apzīmējumu teju jebkurai tiešsaistes videi, kur cilvēki mijiedarbojas digitālā veidā. Tāpat arī jaunuzņēmumi sevi sākuši raksturot kā metaversa uzņēmumus, daļēji tāpēc, ka tas vienkārši izklausās stilīgi.