Pieprasījums pēc lētiem elektroauto arvien pieaug, savukārt Volkswagen 2020. gadā apturēja “e-Up!” pārdošanu, neskatoties uz to, ka pārdošanas apjomi pieauga un arvien vairāk Eiropas valstu sāka piedāvāt plašākas subsīdijas. Tobrīd vācu mediji ziņoja, ka šis modelis nemaz nebija paredzēts lieliem ražošanas apjomiem un ražotājs ar katras mašīnas pārdošanu zaudēja 4000-5000 eiro. Situācija tagad ir mainījusies.
Vācu medijos izplatījās ziņas, ka autoražotājs savā piedāvājumā grasās atgriezt mazo un kompakto elektroauto. Informāciju netieši apstiprināja prestižais izdevums Automotive News Europe, autoražotājam komentējot izskanējušo informāciju. Volkswagen skaidro, ka mašīna tika izņemta no piedāvājuma, jo milzīgā pieprasījuma dēļ dramatiski bija palielinājušies piegāžu laiki. Šobrīd lemts mašīnu atgriezt piedāvājumā.
Pagaidām pats Volkswagen nav izplatījis oficiālu paziņojumu par “e-Up!” atgriešanos piedāvājumā, taču tas, visticamāk, ir laika jautājums. Elektroauto īres uzņēmums “Nextmove” jau apstiprinājis modeļa atgriešanos ierindā, tam ierodoties “Style Plus” izpildījumā – šajā versijā auto sniedzamība ir aptuveni 250 kilometri, bet cena bez valsts subsīdijām ap 25 tūkstošiem eiro.
Apsveicu, Māri, ka esi ieskatījies arī Nextmove! Tur gadās pa kādai ineresantai ziņai, kas attiecas uz e-auto Vācijā un ne tikai.
Galējas nepieciešamības apstākļos sanāca izbraukt ar Carguru E-Up. Teikšu kā ir, ja lidostas stāvvietā būs e-up un citi auto, tad visi citi būs pirmā izvēle un e-up paliks tai reizei, kad nekā cita nav.
Tādā ziņā Zoe man patika un labprāt brauktu ar to arī turpmāk.
Es arī līdzīgos apstākļos aizgāzu līdz Siguldai. Nesaprotu, kas tev tur nepatika? Mēs tur visa ģimene satilpām, pa šoseju tad bija atļauts 110, varēju kārtīgi izmēģināt, vienīgā problēma – veci pasāti nelaida garām, kaut nespēja ne mirkli atrauties no sīkās blusas. Iet nejēgā labi priekš tāda mazauto, no krustojumiem vienmēr biju pirmais, pa šoseju līdz 130 ieskrienās fiksi – ātrāk gan neiet, bet Latvijā tāpat nekur tik ātri nav atļauts. Salons pilnīgi normāls, lai fiksi ielektu un izgāztu pa pilsētu. Līdz Siguldai un atpakaļ ar aptuveni 60-70% uzlādi bija vairāk nekā pietiekami, ar visu mīšanu grīdā.
Laikam iespaidu sabojāja tas, ka pirms E-Up izbraucu ar Zoe! Bija ar ko salīdzināt un salīdzinājums nebija par labu VW.
Gan jau plāksns ar uzrakstu: “vienmēr pirmais no luksofora” un “vienmēr pirmais pie luksofora”, ieņem goda vietu mājoklī….
Tieši jau atkal ražošanā nonākušā e-Up kontekstā jāskatās uz Dacia Spring. e-Up ir lielāks akumulators, labāka dinamika, labāks aprīkojums un piemērotāki pilsētas satiksmei izmēri – nebūs apgrūtinājums arī reizēm no vienas pilsētas uz otru aizbraukt. Un par to visu prasa aptuveni 4-5K papildus, salīdzinot ar Spring. Sāk šķist, ka Dacia savos centienos uztaisīt vēl lētāk ir pārcentušies un Spring ir sanācis pārāk “aplasīts”.
Teorētiski tie 4-5k tomēr ir teju 30% no spring vērtības. Sanāk salīdzināt pilnīgi citas klases auto.
Izbraucu ar to Dacia Spring.
Tad es labāk piemaksāju 5K un nopērku sakarīgu EV.
Spring lietots derēs Bolt un Wolt kurjeriem – ar to normāla ģimene nevar pabraukt.
Vaitad up negradojās aizstāt ar ID1?