Reklāma

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Ķīniešu elektroauto ražotājs “NIO” oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida staciju visā Eiropā. Uzņēmuma plāni ir ambiciozi – līdz šā gada beigām Norvēģijā plānots ierīkot kopumā 20 šādas stacijas.

Stacija ierīkota pie Kjellstadas pilsētas, E18 automaģistrāles tuvumā, aptuveni 40 kilometrus uz dienvidrietumiem no valsts galvaspilsētas Oslo. Stacijas sagatavošanas darbi ilga vairākus mēnešus. Norvēģijā izbūvēta otrās paaudzes stacija, kas spēj uzglabāt līdz 14 baterijām.

Šī un ari nākamās stacijas tiek veidotas, lai veicinātu NIO centienus ienākt ne tikai Norvēģijas, bet arī citu Eiropas valstu tirgū, piedāvājot klientiem ērtu risinājumu. NIO jau ieradies Norvēģijā ar “ES8” modeli, bet tuvākajā nākotnē plānots piedāvāt arī citus modeļus.

Savā dzimtenē Ķīnā ražotājam ir jau vairāk nekā 700 šādu staciju un plānots, ka līdz 2025. gadam tādu kopumā būs ap 4000, turklāt vismaz 1000 ārpus Ķīnas. Sagaidāms, ka gada turpinājumā šādas stacijas ieraudzīsim arī citur Eiropā, galvenokārt Vācijā. Šobrīd Norvēģijā reģistrēti aptuveni 200 NIO transportlīdzekļi, turklāt ķīniešu ražotājs piedāvā arī savu ātrās uzlādes infrastruktūru, uzstādot 150kW lādētājus.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Usinss
22.01.2022 13:50

Cik maksā nomaiņa. KO darīs, ja es iedošu vecu nolietotu un nekad neatgriezīšos tajā stacijā? Kas notiek ar mana auto garantiju tieši baterijai un pašam auto kā tādam? Doma jau forša. Reāli, šis ir labs variants kā ātri “uzlādēties”. Ja vēl noņemtās batarijas iziet kaut kādu testu un tiek uzlādētas un šī stacija dienas laikā var apstrādāt +/- 200 auto, tad jau paliek interesanti.

Basics
22.01.2022 14:03
Reply to  Usinss

Mēneša/kvartāla/gada abonēšana ar cenām, kas tev liks izvēlēties gada abonementu. Cenā iekšā bateriju nolietojums proporcionāli perioda ilgumam. Un tā kā bateriju vispār neiekļaus auto cenā, tad esi drošs ka to visu samaksāsi pakāpeniski. Un augot bateriju ietilpībai + piemetot kādu ražotāja triku, mājās pilnībā uzlādēt praktiski nebūs iespējams, bet braukt gribēsies – tāpēc abonēsi šeit vai tur, bet nelādēsi pats (vai ļoti reti lādēsi). Pie ērtībām pierod un ja varēs ar EV sukāt garos gabalus – kur tu liksies. Es visu šo es gribu teikt, ka auto industrija saprot, ka ir ļoti izdevīgi DUS aizstāt ar BNS un neattīstīt mājlādi… Read more »

Elektriķis
22.01.2022 14:21
Reply to  Basics

Šis ir risinājums “Purčikam”, lai tur varētu stumdīties pa pagalmiem, kā līdz šim. Nespēju iedomāties ka auto industrija spēs vienoties par kopēju akumulatora standartu, tie būs atsevišķi ražotāji, kuri veidos savus standartus, un, varbūt, daži apvienosies.
Mājas uzlāde, kopā ar divvirziena enerģijas plūsmu, ir otrs attīstības virziens., tas nepazudīs.

Basics
22.01.2022 14:56
Reply to  Elektriķis

Maināmās baterijas nāk no Ķīnas, kurai Purčika problēmas ir ļoti labi saprotamas. Cik saprotu, tad ķīniešu ražotāji strādā pie unificētu bateriju izmantošanas. Problēmas darboties saskaņoti ir eiropiešiem, nevis ķīniešiem.

Reklāma