Web Analytics
More
    Reklāma

    “NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu elektroauto ražotājs “NIO” oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida staciju visā Eiropā. Uzņēmuma plāni ir ambiciozi – līdz šā gada beigām Norvēģijā plānots ierīkot kopumā 20 šādas stacijas.

    Stacija ierīkota pie Kjellstadas pilsētas, E18 automaģistrāles tuvumā, aptuveni 40 kilometrus uz dienvidrietumiem no valsts galvaspilsētas Oslo. Stacijas sagatavošanas darbi ilga vairākus mēnešus. Norvēģijā izbūvēta otrās paaudzes stacija, kas spēj uzglabāt līdz 14 baterijām.

    Šī un ari nākamās stacijas tiek veidotas, lai veicinātu NIO centienus ienākt ne tikai Norvēģijas, bet arī citu Eiropas valstu tirgū, piedāvājot klientiem ērtu risinājumu. NIO jau ieradies Norvēģijā ar “ES8” modeli, bet tuvākajā nākotnē plānots piedāvāt arī citus modeļus.

    Savā dzimtenē Ķīnā ražotājam ir jau vairāk nekā 700 šādu staciju un plānots, ka līdz 2025. gadam tādu kopumā būs ap 4000, turklāt vismaz 1000 ārpus Ķīnas. Sagaidāms, ka gada turpinājumā šādas stacijas ieraudzīsim arī citur Eiropā, galvenokārt Vācijā. Šobrīd Norvēģijā reģistrēti aptuveni 200 NIO transportlīdzekļi, turklāt ķīniešu ražotājs piedāvā arī savu ātrās uzlādes infrastruktūru, uzstādot 150kW lādētājus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    22.01.2022 13:50

    Cik maksā nomaiņa. KO darīs, ja es iedošu vecu nolietotu un nekad neatgriezīšos tajā stacijā? Kas notiek ar mana auto garantiju tieši baterijai un pašam auto kā tādam? Doma jau forša. Reāli, šis ir labs variants kā ātri “uzlādēties”. Ja vēl noņemtās batarijas iziet kaut kādu testu un tiek uzlādētas un šī stacija dienas laikā var apstrādāt +/- 200 auto, tad jau paliek interesanti.

    Basics
    22.01.2022 14:03
    Reply to  Usinss

    Mēneša/kvartāla/gada abonēšana ar cenām, kas tev liks izvēlēties gada abonementu. Cenā iekšā bateriju nolietojums proporcionāli perioda ilgumam. Un tā kā bateriju vispār neiekļaus auto cenā, tad esi drošs ka to visu samaksāsi pakāpeniski. Un augot bateriju ietilpībai + piemetot kādu ražotāja triku, mājās pilnībā uzlādēt praktiski nebūs iespējams, bet braukt gribēsies – tāpēc abonēsi šeit vai tur, bet nelādēsi pats (vai ļoti reti lādēsi). Pie ērtībām pierod un ja varēs ar EV sukāt garos gabalus – kur tu liksies.

    Es visu šo es gribu teikt, ka auto industrija saprot, ka ir ļoti izdevīgi DUS aizstāt ar BNS un neattīstīt mājlādi kā galveno virzienu.

    Last edited 2 years ago by Basics
    Elektriķis
    22.01.2022 14:21
    Reply to  Basics

    Šis ir risinājums “Purčikam”, lai tur varētu stumdīties pa pagalmiem, kā līdz šim. Nespēju iedomāties ka auto industrija spēs vienoties par kopēju akumulatora standartu, tie būs atsevišķi ražotāji, kuri veidos savus standartus, un, varbūt, daži apvienosies.
    Mājas uzlāde, kopā ar divvirziena enerģijas plūsmu, ir otrs attīstības virziens., tas nepazudīs.

    Basics
    22.01.2022 14:56
    Reply to  Elektriķis

    Maināmās baterijas nāk no Ķīnas, kurai Purčika problēmas ir ļoti labi saprotamas. Cik saprotu, tad ķīniešu ražotāji strādā pie unificētu bateriju izmantošanas. Problēmas darboties saskaņoti ir eiropiešiem, nevis ķīniešiem.

    Reklāma