More
    Reklāma

    “CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu “EVOGO”. Ražotāja pārstāvji atklājuši, ka pakalpojums sākotnēji tiks piedāvāts 10 pilsētās Ķīnā, savukārt bateriju pakas veidotas līdzīgi šokolādes tāfelītēm, tāpēc tām dots nosaukums “Choco-SEB”. “SEB” apzīmē “Swapping Electric Block” jeb nomaināmu elektrisko bloku un šīs baterijas veidotas tieši ar mērķi nodrošināt ātru un efektīvu nomaiņas procesu.

    Lai arī elektroauto bateriju maiņa līdz šim nav bijusi ļoti populāra, CATL nebūt nav pirmie, kas realizē šāda veida projektu – ķīniešu autoražotājs NIO tam pievērsies ļoti nopietni un pagājušā gada beigās viņiem Ķīnā jau bija 750 šādas bateriju maiņas stacijas. Turklāt, NIO šo savu tehnoloģiju plāno piedāvāt arī Eiropā, pirmās bateriju maiņas stacijas izvietojot Norvēģijā.

    CATL pārstāvju paziņojums par bateriju saderību ar mašīnām bija visnotaļ negaidīts – sistēmas lietošanai nevajadzēs speciāli pielāgotas mašīnas. CATL veidoto bateriju bloku iespējams izmantot dažādu ražotāju mašīnās – baterijas ir saderīgas ar 80 procentiem mašīnu, kas ražotas uz elektroauto paredzētām platformām. Tās derēs pilnīgi visām nākamajos trīs gados prezentētajām mašīnām, kas radītas uz elektroauto platformām. Kā zināms, elektroauto joprojām nereti tiek ražoti, izmantojot vecās platformas, kas paredzētas iekšdedzes dzinējiem un ir pielāgotas jaunajam izmantošanas veidam, taču ražotāji arvien vairāk izstrādā platformas tieši elektroauto vajadzībām.

    Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka vienam blokam vajadzētu sniegt gana daudz enerģijas, lai veiktu 200 kilometrus, taču nav zināms, kā šī distance mērīta. Pati maiņas stacija aizņem vietu apmēram trīs stāvvietu platumā un spēj uzglabāt 48 bateriju blokus, savukārt bateriju maiņas procesam vajadzētu prasīt vien minūti. “EVOGO” sistēmā ietilpstošās maiņas stacijas nākotnē “būs pielāgotas dažādiem reģioniem un klimatam”, taču netiek precizēts, kas ar to domāts.

    CATL uzskata, ka šādā veidā izdosies samazināt elektroauto izmaksas. Ķīniešu uzņēmuma pārstāvji norāda, ka klients var izvēlēties nepieciešamo bloku skaitu – pilsētas braucieniem mašīnā var ievietot vienu bateriju bloku, bet garākiem braucieniem mašīnā var ievietot, piemēram, trīs bateriju blokus. “Choco-SEB” baterijas drīkst arī lādēt.

    Reklāma

    3 komentāri

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Wil
    22.01.2022 10:35

    Manuprāt, šis ir ļoti labs risinājums.

    Basics
    22.01.2022 12:12

    Par pēdējo teikumu – kāpēc lai nevarētu lādēt? Neviens taču nedomā, ka Ev izmanto vienreizlietojamās baterijas, vienkārši nomaiņas stacijas ļauj lietotājam aizstāt lādēšanas procesu ar nomaiņas procesu. Kad nesteigsies vai būs mājās, tad tās pašas baterijas lādēs, līdz atkal būs vajadzība pa ceļam ātri mainīt.

    Basics
    22.01.2022 12:22

    Nekas gan nav teikts, vai baterijas tiks lādētas stacijā vai (bail pat iedomāties) tiks atvestas jau uzlādētas. Otrajā gadījumā tas būtu trekns mīnuss.

    Reklāma