Web Analytics
More
    Reklāma

    Tesla vadītājs pēc “Autopilot” lietošanas nonāk uz apsūdzēto sola par slepkavību

    Jaunākie raksti

    Kāds Tesla vadītājs ASV nonācis uz apsūdzēto sola pēc tam, kad viņš, lietojot “Autopilot” braukšanas palīgsistēmu, pārbraucis krustojumu pie sarkanā signāla un izraisījis avāriju ar diviem bojāgājušajiem. Kā vēsta The Washington Post, šī, iespējams, ir pirmā reize ASV, kad vadītājs ir apsūdzēts negadījuma izraisīšanā, kas noticis, izmantojot plašām masām pieejamu braukšanas palīgsistēmu.

    Negadījums notika 2019. gadā kādā Losandželosas piepilsētā, bet plašāku publicitāti tas ieguvis tagad, kad gaismā nākuši tiesas dokumenti. “Tesla Model S”, tobrīd izmantojot “Autopilot” sistēmu, šķērsoja krustojumu pie sarkanā signāla, ietriecoties “Honda Civic” un nogalinot divus “Civic” sēdošos cilvēkus. Prokurori Kalifornijā izvirzījuši apsūdzības slepkavības izraisīšanā ar transportlīdzekli (vehicular manslaughter).

    “Autopilot” sistēmas lietošanu apstiprināja ASV Nacionālā satiksmes drošības administrācijas (NHTSA) veiktā izmeklēšana, taču to neizmanto prokurori, jo automašīnas vadītājs vienmēr ir atbildīgs par notiekošo uz ceļa. Tobrīd sistēma neprata apstāties pie sarkanās gaismas.

    Tesla izstrādātās sistēmas instruktāžā vadītājs tiek brīdināts, ka pie stūres sēdošajam visu laiku jāsaglabā uzmanība uz ceļu. To norāda paziņojumi arī pašās mašīnās, kad sistēma tiek ieslēgta. Tiesa, netrūkst gadījumu, kad Tesla lietotāji elementāros veidos apmānījuši sistēmu, turklāt arī pats autoražotājs regulāri nonāk uzmanības centrā “Autopilot” nosaukuma dēļ, jo tas cilvēkiem rada maldinošas asociācijas un gaužām nepareizu priekšstatu par sistēmas spējām.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    KKTK
    20.01.2022 09:24

    Es ar vērojot, kā Tesla vadītājs nekaunīgi pārbrauc pie sarkanās gaismas domāju – tehnoloģijas iet uz priekšu milzu lēcieniem, dzīves līmenis un ienākumi arī iet uz augšu, taču tas nekādi nemaina krāsns augšas tikumus un to bīstamību pārējiem.

    Elektriķis
    20.01.2022 09:40

    Ja godīgi, tad mani izbrīna ka tikai tagad…sanāk ka tomēr tās Teslas palīdz izvairīties no avārijām.

    Skābene
    20.01.2022 10:00
    Reply to  Elektriķis

    Vislabākais rezultāts gan jau tiek sasniegts tad, kad sistēma sadarbojas ar šoferi. Ja šoferis ir idiots, tur neviena sistēma nepalīdzēs. :)

    Elektriķis
    20.01.2022 10:43
    Reply to  Skābene

    No šī te tad izriet ka Teslu vadītāji pārsvarā nav idioti :)
    Neņemam vērā dažus eksemplārus, kuri filmē sevi dažādās nodarbēs, braucot ar apčakarētu autopilotu.

    Kursors.lv
    20.01.2022 10:16
    Reply to  Elektriķis

    Kas “tikai tagad”? Avārija vai sods?

    Elektriķis
    20.01.2022 10:39

    Sods.

    digitalk
    20.01.2022 10:43

    soda vēl nav, ir apsūdzība.

    Kursors.lv
    20.01.2022 10:58
    Reply to  digitalk

    Jā, tā būs precīzāk. Bet nu vismaz kaut kas ir sakustējies. Vispār interesanta tēma par šiem “autopilotiem”. Kurš nākotnē būs avārijās vainīgs – Tesla un softa rakstītāji vai pats vadītājs?

    Elektriķis
    20.01.2022 11:07

    Izskatās ka vadītājs būs vainīgs vēl ilgus gadus. It sevišķi ziemā, kad sensori – radari un kameras aizsnieg, ceļa apzīmējumi nav redzami, paliek tikai viens atbildīgais, kurš var turpināt braukt.

    digitalk
    20.01.2022 11:07

    manuprāt viss ir ļoti vienkārši. kamēr auto būs stūre un vadītājam iespēja pārņemt kontroli, tikmēr atbildīgs būs vadītājs, pat ja avāriju izraisījis softs.

    ps. kad softs bloķēs vadītāja darbības, tad gan būs interesanti tiesu darbi…

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Elektriķis
    20.01.2022 11:16
    Reply to  digitalk

    Zini, arī tagad softs mēdz pēkšņi darbināt bremzes. Noteikumi stāsta ka nedrīkst bremzēt bez vajadzības. Tie paši noteikumi arī stāsta ka nevajag braukt otram pārāk tuvu.

    Kursors.lv
    20.01.2022 11:17
    Reply to  digitalk

    Kaut kā tā, jā. Pilnīgi iespējams, ka mēs piedzīvosim šos interesantos laikus.

    priex
    20.01.2022 11:27

    Autopilota sistēmām ir 5 līmeņi, Teslas autopilots ir kaut kur otrajā līmenī, kas nozīmē, ka auto var veikt vienu vai vairākus uzdevumus bez vadītāja palīdzības, piemēram, bremzēt. Bet ļaužu prātos mārketologi jau ieperinājuši uzskatu par šo pārvietošanās līdzekli kā superauto.

    myself
    20.01.2022 13:17

    Tagad Teslai ir agresīvāks režīms, un arī pašu mašīnu ir vairāk, tāpēc šādus gadījumus redzēsim arvien biežāk.

    Bet tā reāli uz mašīnām bez stūres un ar autopilotiem tik ātri nepāriesim, jo tie, jebkurā gadījumā, spēs darboties tikai speciāli izveidotā vidē – uz speciāli būvētiem autobāņiem, īpaši veidotās pilsētās, bet ne dabiskā vidē vai uz pirms 20 gadiem būvētiem ceļiem. Latvijā vēl ir grants ceļi, ielas ar neizprotamiem apzīmējumiem, kuras nav iespējams izbraukt pēc noteikumiem utt. Kā tu iemācīsi autopilotam braukt pa pāršpūri, noparkoties mežā starp diviem kokiem, vai kaut vai nosūtīt uz noteiktu vietu pie sporta stadiona, kur apstāties blakus čoma mašīnai, lai, sēžot mašīnā, varētu pļāpāt pa atvērtu logu. Bakstīsi to visu navigācijā? Vai mēģināsi vadīt ar balsi?

    Reklāma