Reklāma

ASV aviokompānijas ceļ trauksmi par 5G ietekmi uz gaisa satiksmi

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Lielāko ASV aviokompāniju, tostarp “American Airlines”, “Delta Air Lines”, “United Airlines” un “Southwest Airlines” vadītāji brīdinājuši, ka gaisa satiksme valstī sākot no šodienas, 19. janvāra, varētu tikt pakļauta milzīgiem, 5G signālu radītiem traucējumiem. Tas nopietni ietekmēs lidojumus visā valstī un līdz ar to atstās sekas arī uz globālo tūrismu, kā arī preču piegādēm, jo sagaidāms, ka virkne lidojumu no un uz ASV tiks atcelti.

Galvenie vaininieki šajā visā ir “AT&T” un “Verizon”, kas paplašina 5G tīkla darbību lidostu tuvumā. Aviosabiedrību pārstāvji apgalvo, ka pie lidostām esošo 5G torņu raidītie signāli varot ietekmēt un radīt lidmašīnās esošā jūtīgā drošības aprīkojuma traucējumus. 5G signāli var, piemēram, stipri traucēt radioaltimetru darbībai, kas mēra attālumu starp lidmašīnu un zemi. Uz šo ierīču rādījumu piloti paļaujas, paceļoties un nolaižoties nelabvēlīgos laikapstākļos, kad ir slikta redzamība.

Aviosabiedrību pārstāvji uzsvēruši, ka ir nepieciešama tūlītāja iejaukšanās, lai izvairītos no būtiskiem darbības traucējumiem pasažieru pārvadājumos, sūtījumu piegādē un piegādes ķēdē kopumā. Lai 5G signāli nelabvēlīgi neietekmētu gaisa satiksmi, aviokompānijas jau lūgušas “AT&T” un “Verizon” nesniegt 5G servisu divu jūdžu jeb vairāk nekā 3 km attālumā no dažām ASV noslogotākajām un svarīgākajām lidostām.

Papildināts – “AT&T” un “Verizon” ir paziņojuši, ka atcels plānus darbināt atsevišķus 5G torņus, kas atrodas pie “noteiktiem lidostu skrejceļiem”. Šis lēmums pieņemts, balstoties uz aviokompāniju vadītāju izskanējušām sūdzībam par 5G signālu ietekmi uz lidaparātu vadāmību.

19 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
19 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Gints
19.01.2022 11:10

No Huawei tehnoloģijas atteicās.

Krotow
19.01.2022 11:24
Reply to  Gints

Kāds Huawei sakars ar konkrētu radio frekvenču diapazonu pie***šanu?

Atis Dimants
19.01.2022 11:20

Autoriem lūdzu nedaudz iedziļināties un papildināt rakstu, lai neceltu paniku. Un godīgi uzrakstīt, ka Eiropu tas neskars, jo Eiropā 5g frekvences ir nav tik tuvu gaisa satiksmē izmantotajām.

Biteme
19.01.2022 11:20

“altimetru darbībai, kas mēra attālumu starp lidmašīnu un zemi” – patiesībā mēra augstumu, jo attālums no lidmašīnas līdz zemei nebūt nenozīmē augstumu.

Elektriķis
19.01.2022 12:16
Reply to  Biteme

Te Tu gan sapinies meistarībā…rakstā šis gabaliņš ir pavisam patiess no tehniskā viedokļa.

Biteme
19.01.2022 13:49
Reply to  Elektriķis

Nu stāsti, ko īsti tu nesaprati) Atšķirību starp augstumu un attālumu no lidmašīnas līdz zemei?

Elektriķis
19.01.2022 14:00
Reply to  Biteme

Izlasi vēl savu tekstu 3x, kā es to izdarīju :)
Radars tiešām mēra attālumu no lidmašīnas līdz zemei. Vēl ir barometrs, kurš, mērot gaisa spiedienu, mēra augstumu virs jūras līmeņa. To lidotāji “nonullē”, atrodoties uz zemes. Bet, ja lidmašīna nolaižas citā vietā, tad šis augstuma mērītājs var rādīt nepatiesu attālumu līdz zemei.

Biteme
19.01.2022 14:24
Reply to  Elektriķis

Par radaru tu izlasīji kur citur, ne šeit. Šeit ir pieminēts tikai altimetrs, kas ir barometrs, kas attēlo nevis gaisa spiedienu, bet pārrēķina augstumā virs jūras līmeņa. Līdz ar ko altimetrs mēra tikai īpašo apakšgadījumu no kopas “attālums no lidmašīnas līdz zemei”, kas ietver bezgalīgi daudz nogriežņu. Tāpēc arī mans iebildums par “attālumu līdz zemei”.

Elektriķis
19.01.2022 15:19
Reply to  Biteme

“Altimetrs” nav tikai barometrs.
Šajā gadījumā tas ir radara altimetrs: https://en.wikipedia.org/wiki/Radar_altimeter

Basics
19.01.2022 18:11
Reply to  Elektriķis

Nuja, barometrs mūsdienās būtu so low tech, te nevar nepiekrist….no tevis dotā raksta – This type of altimeter provides the distance between the antenna and the ground directly below it…used to determine the height of the aircraft or the spacecraft above the Earth’s surface or another surface. Tulkojumā – augstums.

Protams, var teikt arī attālums, bet tad pasažierim Bērziņam ir jāatcerās, ka visiem attālumiem derīgs ir tikai viens – īsākais starp lidmašīnu un Zemi. Uz Bērziņa jautājumu, kāpēc nevar lietot viennozīmīgo jēdzienu augstums, atbilde ir “aizveries un dzer savu viskiju”)

Biteme
19.01.2022 11:22

Būtu interesanti palasīt, kā divas meganozares veica testus par sakaru staciju ietekmi uz aviācijā izmantotajām iekārtām, ja šo ietekmi atklāja tik vēlu.

Aigars Axx
19.01.2022 11:32
Reply to  Biteme

Aviācijā strādājošajiem pašiem par to bija laicīgi jāparūpējas, lai iestrādātu atbilstošas prasības valsts standartos un normatīvajos aktos. Tad tāds tornis pat neparādītos lidostas tuvumā.

Martins
19.01.2022 20:04

Rakstā ir neliela neprecizitāte. 5G var ietekmēt nevis altimetu (barometrisks instruments, mēra atmosfēras spiedienu), bet gan radioaltimetru. Radioaltimetrs ir instruments, kurš izmanto FM radioviļņus lai noteiktu distanci starp lidaparātu un zemes virsmu. Radioaltimetru galvenokārt izmanto beidzamajā lidojuma fāzē veicot instrumentālo pieeju skrejceļam. Tas ir īpaši svarīgs zemas redzamības apstākļos kad pilotiem nav iespēja saredzēt zemi īsi pirms nosēšanās, tādējādi samazinot vertikālās un horizontālās redzamības minimums līdz dažiem desmitiem pēdu. Atsevišķos gadījumos ja lidmašīna ir aprīkota ar autoland iespējām, radioaltimetrs ir viens no vissvarīgākajiem instrumentiem kas lidmašīnai ļauj nosēsties automātiski. Problēma ar 5G ir tā, ka radioaltimetrs un 5G abi strādā… Read more »

Elektriķis
19.01.2022 21:03
Reply to  Martins

Ja jau skaidrību, tad līdz galam: “FM radioviļņi” tautai saistās ar 105,2MHz. Tā instrumenta pamatā ir FMCW radars.

Valdis
19.01.2022 20:26

Ne tikai amerikāņu aviokompānijas. Emirates, Etihad, Qatar un vēl vairāki šodien (19/01) bija atcēluši reisus uz vairākām ASV pilsētām, šī paša iemesla dēļ.

bobis
22.01.2022 04:59

ASV naksies izveleties lidinaties uz kukuruznikiem vai ateikties no interneta.

bobis
22.01.2022 05:04

Kadreiz ASV sals un garsvielas, krasains apgerbs, bij satana izaicinajums.

Reklāma