Elektroauto ražotājs Tesla izziņojis jaunu, speciāli trasei paredzētu programmatūru “Plaid Track Mode”, kas, kā noprotams pēc nosaukuma, domāts “Tesla Model S Plaid” snieguma uzlabošanai trasē. Tesla ko līdzīgu darījusi jau iepriekš – 2018. gadā bija pieejams “Track Mode” režīms “Model 3 Performance” versijai, bet 2020. gadā iznāca uzlabota versija.
“Model S Plaid” ir šobrīd jaudīgākais un ātrākais Tesla modelis, tāpēc tieši tam arī sagatavots īpašs trases režīms. Uzņēmums norāda, ka mērķis šī režīma izstrādē bijis vienkāršs, bet nebūt ne viegli sasniedzams – uzrādīt ātrāko apļa laiku sērijveida elektriskajai mašīnai Nirburgringas trasē Vācijā. Tāpat Tesla vēlējusies piedāvāt individuāli pielāgojamus stabilitātes kontroles, stūrēšanas un reģeneratīvās bremzēšanas regulējumus, lai vadītajam trasē sniegtu lielāku kontroli pār savu mašīnu.
Ieslēdzot šo režīmu, tiek izmainīta jaudas agregātu un bateriju dzesēšana, tāpat tiek pastiprināta reģeneratīvā bremzēšana, kas atgūt vairāk enerģijas baterijās. Tāpat veiktas izmaiņas saķeres kontrolē un pieejamas jau iepriekš minētās pielāgošanas iespējas. Arī adaptīvajai balstiekārtai sagatavots īpaši trases regulējums, kas nodrošina labāku atsaucību trasē. Mašīna automātiski nolaista “low” režīmā, maksimāli tuvu trases segumam. Šajā režīmā mašīnai būs cita lietotāja saskarne, kurā redzama galvenā informācija – mašīnas temperatūra, apļa laiku hronometrs, video reģistrators un arī telemetrija.
Kā var auto jaudīgo versiju nosaukt par pledu? Tas ir kāds joks?
Ar pledu apsegs to, kurš paātrinoties pēkšņi apstāsies kokā aiz pagrieziena.
Jā, tas ir joks. Pa godu fantastikas komēdijai Spaceball, kur izmantoja izteicienu maksimālā ātruma apzīmējumam. Visu var iegūglēt, ja grib precīzākas detaļas. Tā kā būtu jāpierod, ka Elons joko pa labi un pa kreisi. Sākot ar to, ka Teslas modeļi ir speciāli nosaukti tā, lai saliktu kopā S 3 X Y. Ka Teslas veikalā figņām liek cenas, kur dominē 69, 420. Jautri!
O, paldies!
Tas ir “fcuk fuel economy” elektromobiļa izpildījumā :D
Ja režīms tiešām ir domāts trasei, tad reģeneratīvā bremzēšana ir PILNĪBĀ jaātslēdz. Citādi gan jau šī softa versija ir tāpati, ko zaļajā ellē izmantoja stādot elektro sedanu rekordu pagājušajā septembrī.