Francijas valdība pieņēmusi lēmumu, ka no 1. marta automašīnu reklāmās būs jāiesaka citi pārvietošanās veidi, piemēram, sabiedriskā transporta lietošana, braukšana ar velosipēdu vai gluži vienkārša iešana kājām. Likums attieksies uz visa veida reklāmām, proti, drukātajām, audio, video un jebkura cita veida reklāmām.
Reklāmas aģentūrām tiek piedāvāti trīs saukļi, no kuriem varēs izvēlēties. Viens no saukļiem aicina īsās distancēs staigāt vai braukt ar velosipēdu, otrs aicina lietot koplietošanas servisu mašīnas nevis izmantot privāto auto, bet trešais aicina izmantot sabiedrisko transportu ikdienas vajadzībām. Drukātajām, tiešsaistes un video reklāmām papildus būs jāiekļauj tēmturis #SeDéplacerMoinsPolluer, kas aptuveni tulkojams kā “kusties, piesārņojot mazāk”. Ja uzņēmumi nepakļausies šiem noteikumiem, tie katru dienu tiks sodīti ar 50 tūkstošu eiro naudas sodu.
Ieviesti vēl papildus noteikumi – šiem saukļiem jābūt novietotiem horizontāli, un tiem jāaizņem vismaz septiņi procenti reklāmas laukuma. Tieši šādi noteikumi pieņemti, lai aģentūras saukļus nenovietotu kaut kur reklāmas stūrī, lai tos nebūtu iespējams redzēt.
Reakcijas bijušas dažādas – autoražotāji, protams, samierināsies ar šādām prasībām, taču Hyundai Francijas nodaļas vadītājam ir zināmi iebildumi pret šādu valdības prasību. “Šeit veidojas paradokss, jo likumā netiek izdalīti dažādi jaudas agregāti. Tas ir visai neproduktīvi, jo valsts taču vēlas palielināt elektroauto tirdzniecības apjomus. Tāpat domāju, ka tas noņem cilvēku personīgo atbildību un stigmatizē mašīnas. Ja runājam tieši, tad jāatrod alternatīvas braukšanai ar auto. Valdība pirmoreiz to pasaka tik tieši. Ja dodos īsā braucienā pa ļoti noslogotu ceļu, nedošos ar kājām vai velosipēdu,” kādā intervijā stāsta Hyundai Francijas nodaļas vadītājs Lionels Keogs.
Varu jau iedomāties ko mārketologi piedāvās:
“Iet ar kājām ir forši, ja vien tev nav jaunā Tesla modelS”.
Vai cepeškrāsns reklāma “Cepetis sanāks labāk vienīgi Teslobīlī”
Par Teslu nezinu, bet Rivan nāk komplektā ar elektrisko plīti, lai kempingā var cept burgerus. :)
Indukcijas plītiņa ir papildkomplektācijā. Bāzes versijā tur ir mantu glabātuve.
Nu tad, lai Francija, kad viņi sevi reklamēs kā tūrisma galamērķi, neaizmirst pateikt, ka ir arī citas vietas, kur var atpūsties.
Kāds sakars tūristiem ar auto reklāmām? Tūristi taču nepērk auto Francijā, bet iznomā tos. Jeb tas ir tāds atpūtas veids – braukt uz Franciju paklejot pa auto plačiem?
Vistiešākais.
Normāli. Pie lietota dīzeļa reklāmām arī vajag tekstu – tu savam bērnam plaušas vari bojāt arī citādāk, piemēram, dedzinot izolāciju no zagdiem vadiem, smēķejot kamieli istabā, dedzinot vecas lupatas un ķiķinot.
Nu tad jau citu tehniku ražotājiem arī tā jādara! :D
Iedomājaties “ābola” reklāmu: mūsu jaunais 14x ir labs, bet ņemiet labāk Samsung xx.
Nevis “ņemiet labāk Samsung xx”, bet kuriniet ugunskurus dūmu signālu radīšanai vai izmantojiet telegrāfu.
Idiotisms sit augstu vilni…