Vācu autoražotājs Mercedes oficiāli prezentējis “Vision EQXX” elektroauto konceptu, ražotājam solot, ka tas ar vienu uzlādi spēs veikt 1000 kilometrus. Mercedes lepojas, ka šīs mašīnas izstrādē inženieri izaicināti domāt ārpus ierastajiem rāmjiem, kā rezultātā tapis “šobrīd efektīvākais elektroauto” pasaulē. Lielākoties šādi koncepti un tajos demonstrētās tehnoloģijas ir ļoti tālu no ražošanas, daudz kas pat nenonāk līdz ražošanai, taču ne šeit – viens no Mercedes vadītājiem Markuss Šāfers britu medijam Autocar izteicies, ka ar šo mašīnu žurnālisti varēs izbraukt pēc dažiem mēnešiem.
Šī koncepta izstrādes procesā Mercedes inženieri centās radīt jaunas idejas un inovācijas, kas būtu lietojamas nākotnes elektroauto modeļos. Šāfers arī pastāstīja, ka prezentētais koncepts tik tiešām strādā un brauc, tajā izmantojot jau eksistējošās MBUX multimediju sistēmas jaunāku versiju. Mašīnā izmantots jaunā elektriskā jaudas agregāta prototips un pilnīgi jaunas baterijas, kas pilnvērtīgā ražošanā nonāks 2024. gadā. “Šajā konceptā ir ļoti daudz tehnisku lietu, kas ir tuvu tam, lai nonāktu ražošanā. Raugoties uz šo mašīnu, tās izskatu un formu, esam tuvu sērijveida modelim, kas ražošanā nonāks 2024. gadā un būs viens no efektīvākajiem elektroauto pasaulē,” stāsta Šāfers.
Mašīnas galvenais dizaineris Gordons Vageners apstiprināja, ka šis auto ir nedaudz mazāks, ja salīdzinām ar jau eksistējošo “EQE” modeli. Tas nozīmē, kas šis koncepts varētu pārvērsties par elektrisku līdzinieku C-klasei. Auto atbilst visām šā brīža Vācijas drošības prasībām un spēj uzņemt četrus pieaugušos, vienlaikus pārspējot aerodinamiskās pretestības rekordus – ražotājs norāda, ka šīs mašīnas rezultāts ir mazāks nekā 0,18Cd. Šā brīža Mercedes elektriskais flagmanis “EQS” sasniedza 0,20Cd, un jau tas ir uzskatāms par ļoti aerodinamisku auto.
Šī modeļa attīstībā nozīmīgu lomu spēlēja “Mercedes-AMG High Perfomance Powertrains” nodaļa, kas ikdienā nodarbojas F-1 mašīnu jaudas agregātu izstrādi un attīstību. Kā zināms, Mercedes ražojumi pēdējo gadu laikā bijuši labākie jaudas agregāti Pirmajā formulā.
Autoražotājs sola, ka šī mašīna ar vienu uzlādi spēs veikt 1000 kilometrus reālajā dzīvē. Līdz šim vairāki ķīniešu autoražotāji lielījušies, ka viņu mašīnas ar vienu uzlādi var veikt šādu distanci, taču tas bijis testu procedūrās nevis reālā lietošanā. Protams, arī Mercedes skaitļi varētu būt mazliet uzpūsti, taču ražotājs sola fenomenāli zemu patēriņu – aizmugurējās piedziņas auto ar 200 zirgspēku jaudu patērējot 10kWh/100 kilometriem, kas mūsdienu elektriskajām mašīnām pagaidām šķiet nesasniedzams rezultāts. To izdevies panākt, pateicoties pilnīgi jaunam elektromotoram, baterijām un citām inovācijām.
Mercedes ar jaunajām bateriju šūnām apgādā viens no nozares līderiem – ķīniešu ražotājs CATL. “Vision EQXX” ir arī relatīvi viegls auto, ja to vērtējam pēc elektroauto standartiem – tas sver 1750 kilogramus. Autoražotājs lepojas, ka šajā modelī izmantotā baterija izmēros ir par 50 procentiem mazāka un 35 procentiem vieglāka nekā 107,4 kWh ietilpīgā baterija “EQS” modelī, lai gan arī šī modeļa bateriju energoietilpība esot gandrīz 100kWh. Bateriju šūnas strādā “vairāk nekā 900V” sistēmā, izmantojot “aktīvo šūnu balansēšanu” – ražotājs skaidro, ka šajā procesā no visām šūnām tiek iegūts vienāds enerģijas daudzums, uzlabojot efektivitāti.
Citas inovācijas sevī ietver jaunu termālās vadības sistēmu – mašīna izmanto jaudas agregātu siltumu, lai sildītu salonu. Ražotājs apgalvo, ka mašīna sasniegusi 95% efektivitāti. Jaudas agregāts novietots iekš oglekļa šķiedras pusrāmja, savukārt vadības sistēma veidota, pamatīgi balstoties uz “Mercedes-AMG One” hiperauto sistēmu. Projekta galvenais inženieris Jorgs Bartels izcēlis tieši efektivitātes uzlabojumus. “Uzlabot sniedzamību ar vienu uzlādi šķiet vienkārši, taču patiesībā tas ir liels tehnoloģiskais izaicinājums. Vienkāršākais ir ielikt lielākas baterijas, taču tas samazina atdevi, jo palielinās svars un izmēri,” stāsta inženieris.
Ļoti daudz darba paveikts arī ar virsbūvi, lai to padarītu maksimāli aerodinamisku, un gaisu ar īpašu kanālu palīdzību virzītu pāri mašīnai tieši tā, kā to vēlas inženieri. Mašīnai ir arī gana iespaidīga garenbāze – 2,8 metri, kas palielina vietas daudzumu salonā. Tuvāko pāris gadu laikā šai mašīnai būtu jānonāk uz ražošanas līnijas.
Mercedesā man šķiet ir sākuši strādāt Francūži. Vismaz dizaina nodaļā noteikti.
“Citas inovācijas sevī ietver jaunu termālās vadības sistēmu – mašīna izmanto jaudas agregātu siltumu” Wow, baigā inovācija, kura sen jau ir visos Tesla Model 3.
Kāpēc vieglajam auto vajag 1000km sniedzamību no vienas uzlādes? Tipa, trenkāties pāri Eiropai teju nonstopā?
Kāpēc vieglajam auto vajag 1000zs? Tipa trenkāties taisnā līnijā trasē?
Galējā galā luksusa auto kategorijā ir pilnīgi citi spēles noteikumi.
Tātad tev nav atbildes uz “Kāpēc vieglajam auto vajag 1000zs”.
Vieglajiem ikdienas auto nevajag nedz 1000zs, nedz 1000km.
Tāpat arī ar “galējie” luksusa auto ar iekšdedzes dzinēju nevar nobraukt tos 1000km.
@Biteme jautājums ir vietā.
Es teiktu tā mērīšanās elektroauto ar km/pilna uzlāde ir līdzīgi kā telefoniem kameru skaits priekšā/pakaļā.
Nedaudz arī ļauj noprast, cik šī tehnoloģija ir gājusi uz priekšu.
Pats jau saprati kādēļ vajag 1000km. Tā paša iemesla dēļ kādēļ 1000zs. Tāpēc, ka tas ir vairāk nekā citiem.
1. Mercedes ir vācu auto ražotājs.
2. Vācijā braukt uz darbu 200 km vienā virzienā ir normāli, kā saka ar pilnu pulksteni kaut kas ap stundiņu ceļā.
3. Ja brauc ar pilnu pulksteni, patēriņš ir vismaz 2x lielāks.
4. Tātad uz darbu un atpakaļ dienā 400-500km, ja brauc ar ātrumu 200+ km/h, patēriņš vismaz x2 un tā tik vien būs, knapi, knapi līdz ar nagiem turp un atpakaļ.
:D
Un ja gribās aizstāt dīzelīti ar 1000+ km nobraukumu, tad EV ir jāsniedz to pašu nobraukumu, ko sniedz mašīna, kuru aizvieto EV.
Ja tu brauc uz darbu 20-30 min, tad tev nevajag EV, bet velosipēdu vai trolejbusu.
Tik daudz muļķību vienā komentārā ir jāmāk sarakstīt.
Par sākumu +, par pēdējo teikumu -.
Par pēdējo teikumu tiešām -, taču šādā drūmā scenārijā var reāli ieekonomēt laiku lādējoties, jo nav katru otro, trešo dienu jāmet loks caur uzpildes staciju, jāpildās, jāmaksā – vakarā iespraudi un no rīta esi gatavs.
uz darbu 200 km vienā virzienā… tam cilvēkam nav kur savu dzīvi likt. Ja var atļauties šādas klases auto, tad var atļauties dzīvesvietu tuvāk darbam, vai vairākas, ja darbs ir kā biznesmenim izkliedēts pa vairākām vietām. Un stundas likme ir tāda, ka tērēt tikai rumpja pārvietošanai ikdienā ir neadekvāti. Pie tam 200km nav 1h. Neba nu uz 200km/h viņš startē līdz bānim un no bāņa līdz birojam. Tak laikam nedzīvo un nestrādā uz bāņa.
Ja Latvijā ir cilvēki, kas no Cēsīm vai Bauskas brauc uz darbu Rīgā, kāpēc tāds izbrīns par Vācieti, kas brauc 200km pa bāni? Arī Latvijā daudzu uzņēmumu valdēs ir Lietuvieši un Igauņi, daļa no tiem dzīvo uz vietas LV, bet tie, kam ģimenes, vizinās turpu-šurpu.
Tāpēc ka 1) ir braucēji, kam 200+ km dienā ir norma un 2) ziemā vismaz trešdaļa baterijas kapacitātes pazūd dēļ aukstuma un salona apsildē.
Pag, nevajag stāstīt par ziemas kilometriem – 1km ir 1000m. Ja bukletā sola 1000km, tad dodiet man tos, pie joda, vai pielieciet skaidrojumu, ka tie ir virtuālie 1000km kas vienādi ar 300-600 reālajiem km.
Cilvēkiem, kas dienā brauc 200+200km vajag pārvākties, nevis dot auto ar megabateriju. Nopietni. Tas ir pilnīgi aplami – dračīt katru dienu simtiem km, 5 dienas nedēļā. Jo ātrāk šādus kadrus piespiedīs mainīt ieradumus, jo labāk viņiem pašiem un visiem kopumā. Es pat nedomāju, ka te ir jāpaskaidro sīkāk.
Un ko darīt visādiem izplatītājiem, kas ar savām darba Škodām rullē pa visu Latviju? Rīga Daugavpils, Rīga-Liepāja, Rīga-Ventspils, Rīga-Rēzekne? Viņiem tagad būtu sava darba diena jāizstiepj līdz 12-14h tikai tāpēc lai pusi dienas pavadītu pie vada?
Ja EV var piedāvāt garākus nobraukumus, tas taču ir forši, vairāk cilvēku sāks interesēties par EV.
Pag, preču piegāde ir pilnīgi atsevišķa padarīšana. Mēs tak runājām par vidējās rokas birģeru, kas ikdienā vico starp Hanoveri un Berlīni.
Nevajag aizmirst ka šis auto tiešām ir domāts turīgiem cilvēkiem, kuri varbūt var nopirkt helikopteru, bet ir slinkums kārtot tā vadīšanas tiesības. Tādi cilvēki nebraukā katru dienu uz darbu, viņi aizbrauc kur vajag un kad vajag..
Tas, ka uzsvars ir likts uz mazo gaisa pretestību, ir ļoti apsveicami, tā darīt jau vajadzēja sen. Pie viena sanāk liels bagāznieks.
Parunāsim par tiešām turīgu cilvēku ieradumiem) Ja cilvēkam ir privātais helis, tad viņam ir pilots. Jo turīgi cilvēki, ja nav aizrāvušies ar aviāciju, nav tik dulli lai taupītu uz pilota, kura licences iegūšana ir ne vien dārgs, bet arī laikietilpīgs pasākums. Tas nav kā ar auto, kur tiesības dabū pat slimi un klīniski stulbi cilvēki. Un visbeidzot, lielajās pilsētās esot helitakši, kas 10min. laikā aizved tur, kur svarīgie džeki glaunos auto korķējas 90min. – tik vienkārši.
Es domāju tos turīgos, kuri ir tehnokrāti, tiem patīk pašiem braukt ar auto, pašiem burāt un arī lidot. Šis konkrētais auto izskatās pēc tāda, kurā pie stūres nesēdēs šoferis un īpašnieks aizmugurē, tāds varētu būt S klases MB. Tas pats ar helikopteriem – Robinsons ir atbilstošais kalibrs lai lidotu pats.
Ja sola 1000km nobraukumu, tātad reāli tie būs 500-700km, kas jau ir samērojams ar to, ko varam iegūt parastā ICE auto. Manuprāt, šis ir mēģinājums panākt ICE auto šajā aspektā.
Vismaz virsbūves paneļus varēja nokrāsot vienādi, Citādi tās braļuku frankenšteins pēc izskata iznācis.