Šā gada beigās Ķīnā tiks pārtraukta hibrīdu un elektroauto iegāde, paziņojušas par nozari atbildīgās amatpersonas. Ķīna pēdējo dažu gadu laikā kļuvusi par vienu no lielākajiem elektroauto tirgiem, strauji kāpinot gan elektroauto ražošanas, gan arī pārdošanas apjomus. Valsts amatpersonas uzskata, ka šobrīd hibrīdu un elektroauto tirgus Ķīnā ir tik spēcīgs, ka tam vairs nav vajadzīgs valsts atbalsts.
Jau līdz ar šā gada sākumu Ķīnas Finanšu ministrija samazināja subsīdijas par 30 procentiem, savukārt gada beigās tās tiks pārtrauktas pavisam.
Ķīnas Autobūves asociācija (CAAM) pagājušajā nedēļā publicēja datus, kas liecina, ka elektriskie un hibrīda automobiļi 2022. gadā veidos 18% no kopējā automašīnu tirdzniecības apjoma, salīdzinot ar tikai 5% 2019. gadā. Prognozēts, ka austrumu lielvalstī šogad tiks pārdoti 27 miljoni auto, pieci miljoni no tiem elektriski vai vismaz hibrīdi.
Es jau sen zināju, ka tā būs, bet negaidīju tik ātri. Tagad gaidam nākamo soli – kad izdomās kā uzlikt akcīzi elektromobiļiem (gan jau uz nobrauktajiem kilometriem liks), un tad varēs godīgos apstākļos salīdzināt izmaksas dažādiem dzinēju veidiem.
Neviens jau arī nesolīja, ka atvieglojumi EV būs mūžīgi. Ja šodien sviests ir par 1.20 tad es to uztveru kā atlaidi, nevis regulāro cenu.
Pareizi domā. Skaidrs, ka līdz ko elektroauto veidos būtisku tirgus daļu, tiks mainīta/pielāgota likumdošana. Nevarēs vairs turpināt braukt pa autobusa joslām, nemaksāt par stāvvietām utt. Valstij vienā vai citā veidā būs jāgūst ienākumus nodokļu veidā par infrastruktūras izmantošanu neatkarīgi vai tas ir ar degvielu vai elektrību darbināms auto.
Ķīnai beigusies nauda. Tuvojas grūti laiki.
“Šā gada beigās Ķīnā tiks pārtraukta hibrīdu un elektroauto iegāde,”.
Vai tiešām?