Reklāma

Hyundai apturēs iekšdedzes dzinēju attīstību un iepauzē arī ūdeņraža projektu

Jaunākie raksti

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tims Kuks kārtējo reizi iekļauts medija “Times” 100 pasaules ietekmīgāko personu topā

Medijs "Times" publiskojis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko cilvēku topu, kurā gozējas gan tehnoloģiju jomas pārstāvji, gan mākslinieki, līderi, pionieri...

Korejiešu autoražotājs Hyundai pavēstījis, ka pārtrauks attīstīt iekšdedzes dzinējus, pilnībā koncentrējoties pārejai uz elektroauto. Hyundai dzinēju attīstības nodaļā strādā aptuveni 12 tūkstoši cilvēku, kuri tiks piesaistīti jauno, elektrisko jaudas agregātu attīstībai. Nodaļā uz laiku paliks vien daļa inženieru, kuri jau esošajiem dzinējiem veiks nepieciešamās izmaiņas. Ražotāja izpētes un attīstības daļas pārstāvji norādījuši, ka šobrīd Hyundai uzdevums ir izstrādāt elektrisko mašīnu, kas spēs dominēt arī nākotnes tirgū.

Drīz pēc tam vietējie korejiešu mediji ziņoja, ka Hyundai iepauzē arī ūdeņraža degvielas šūnu projekta attīstību, kas līdz šim tika attīstīts, izmantojot ražotāja apakšzīmolu “Genesis”. Noprotams, ka šis projekts nav pilnībā apturēts vai slēgts, taču tuvākajā laikā intensīvs darbs šajā virzienā nenotiks. Šāda plānu maiņa ir negaidīta, jo vēl septembrī ražotājs izziņoja ambiciozu ūdeņraža degvielas šūnu attīstības projektu, kas līdz 2040. gadam paredzēja iekarot nopietnu tirgus daļu gan vieglo pasažieru auto, gan komerctransporta sektorā.

Hyundai solīja, ka jau 2023. gadā tiks prezentēta jaunās paaudzes ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija, līdz 2028. gadam šo tehnoloģiju piedāvājot visā savā komerctransporta piedāvājumā, ražotājam prognozējot, ka jau 2030. gadā cenu līmenis būs konkurētspējīgs ar elektroauto. Hyundai pirmais prezentētais “IONIQ” līnijas elektroauto “IONIQ 5” sevi līdz šim apliecinājis pat ļoti labi, kas noteikti vairo ražotāja vēlmi vairāk resursu veltīt tieši šai biznesa daļai. Tuvāko pāris gadu laikā “IONIQ” līnijas modeļu skaits palielināsies.

Kā liecina uzņēmuma iekšējais audits, Hyundai ūdeņraža projekts bija nonācis līdz situācijai, ko apzīmē ar vārdiem – viss ir slikti. Ražošanas un pārdošanas apjomi ir mazāki nekā cerēts, izmaksu samazinājums ir mazāks nekā cerēts, arī infrastruktūra attīstas lēnāk nekā cerēts. Vienīgi ūdeņraža cenas ir augstākas nekā cerēts. Pagaidām tiek prognozēts, ka turpināsies tie ūdeņraža projekti, kas paredzēti komerciālai lietošanai.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma