Riepu ražotājs Goodyear izziņojis jaunu riepu modeli “ElectricDrive GT”, kas radīts speciāli elektriskajam mašīnām, īpaši Tesla radītajiem elektroauto. Tieši Tesla kā pirmā tiks pie šīm jaunajām riepām. Arī citi ražotāji attīsta riepas, kas paredzētas tieši elektroauto.
Elektriskajām mašīnām nereti ir nedaudz atšķirīgas prasības pret riepu īpašībām, jo elektroauto ir ievērojami smagāki nekā parastās mašīnas, turklāt elektroauto ir arī lielāks griezes moments. Radot šim segmentam paredzētas riepas, ražotājam jākoncentrējas uz efektivitāti un sniedzamības uzlabošanu, cenšoties atrast līdzsvaru starp efektivitāti, saķeri, rites pretestību un vadāmību.
Ražotāja pārstāvji norāda, ka riepām izmantots īpaši izstrādāts gumijas sastāvs un asimetrisks protektors, lai uzlabotu saķeri gan slapjā, gan sausā laikā. Goodyear arī sola, ka šī riepa būs klusāka un nebūs dzirdams ceļa troksnis. Paredzēts, ka šis riepu modelis no nākamā gada vispirms būs pieejams Ziemeļamerikas tirgū.
Un viena riepa maksās kā viss riepu komplekts normālam iekšdedzes auto ;)
Šis ir pirmais, ko arī es iedomājos :)
Protams, tik cik maksā riepu komplekts, ja pērk lietotas vai Ķīnas “super” šausmu brendus.
Pats ar Ķīnas brendu riepām neesmu braucis, bet paziņas saka, ka ir ļoti ok. Īpaši jau vasarā tur nav kur iespringt.
Ar tām pašām kruto brendu riepām gadās, ka uzmet bumbuli, vai aiziet baigajā disbalansā, taču protektora atlikums vēl 40%.
Lietotām gan īsti jēgu neredzu.
Pa kurieni un kā tu brauc, ka tev riepas uzmet bumbuļus vai aiziet disbalansā?
Pa Latvijas ceļiem :D
Bet ja nopietni, tad tam nebija nozīmes. Riepām defekts radās neatkarīgi no ceļa. Goodyear bumbulis un disbalanss un Bridgestone plaisas riepai pa visu riņķa līniju. Par Goodyear defektu riepu servisā džeki teica, ka tā ar viņām reizēm vienkārši gadās.
Problēma tik vien kā ar laiku, kas jāvelta skaidrojoties un braucot mainīt riepas pret jaunām, ar kurām tiks nomainītas defektīvās.
Kas vainas ķīniešiem vasarā? Es, piemēram, oriģinālās Bridgestone riepas, ar kurām izbraucu no salona, diezgan ātri nomainīju pret Westlake, jo ar Bridgestone nebija iespējams lietus laikā ne apstāties, ne normāli izbraukt līkumu. Lētais ķīnietis vasarā dara savu darbu 4x labāk par 4x zemāku cenu, kā Bridgestone.
Ziemā gan vēl ķīnieši nespēj turēt līdzi Hakapelēm.
Hmmm…. Ne gluži topa brenda, bet nedzeltenu labu jaunu ziemas riepu komplekts iekšdedzes auto maksā +/- 450€. Tādu pašu elektrauto riepu komplekts līdzīga izmēra elektroauto aizveļas pāri 1200€. Teslonim tas prieks jau tuvojas 2000€. Kaut kā tā.
Nevajag braukt ar auto, kam ir tik lieli riteņi. 15″ riepas taču nemaksā tik daudz.
Manējam neelektriskajam ir 17″ ripuļi, kuru riepu cenu minēju augstāk. Cik manīts, līdzīgas klases un izmēra elektriskajiem auto nav mazāku riteņu par 18″. Un reizēm pat 19″.
Tam nav sakara ar elektrisko piedziņu. Ja pērc dārgu un modīgu auto, tam visdrīzāk būs lieli riteņi. Un ja būs lieli riteņi, tad nevajag brīnīties par dārgām riepām.
Laikam nebūsi ievērojis ka bezmaz visiem “golfa” klases elektroauto ir 18″+ riteņi.
Šis komentārs neatbilst patiesībai. Golf 8 var nopirkt arī ar 15″ vai 16″ riteņiem un es domāju, ka tie arī būs populārākie izmēri šādam auto. Protams, ir iespēja uzlikt arī 18 collu riteņus, bet priekš kam?
Avots: https://www.wheel-size.com/size/volkswagen/golf/2021/
Kopš kura laika Golf 8 ir elektrisks?
Ja ir runa par Teslu 3, tad tai ir pieejami 18″ izmēra diski – plaša riepu izvēle. Grūtāk ir ar BMW i3 un VW ID.4. Bez tā, ka diski ir ar lielu diametru, tiem atšķirās priekšējo un aizmugurējo riepu izmēri.
Papētīju ziemas riepas Teslai 3. Goodyear 235/45 R18 maksā 170EUR, kopā 680EUR…var jau būt ka var atrast arī par Tevis pieminētajiem 2000EUR, varbūt domāji Model X?
Drīz logu šķidrumu arī ražos speciāli domātu elektroauto :) Uzrakstīts tā it kā ražojot riepas automašīnām ar iekšdedzes dzinēju nekas nav jāuzlabo un par klusumu vai saķeres īpašībām neviens nedomā.
Būs arī sandalkoka piramīdas ar fenšui auru pa 100€ gab., kas elektroauto jānoliek katrā salona stūrī. Lai 5G čips pierē neizaug.
Kad saņēmu Zoju, tai bija Michelin speciālās e-auto domātās riepas. Ziemai tuvojoties, uzliku Michelin visu sezonu riepas. Kļuva klusāka braukšana, auto turējās uz tramvaja sliedēm (atšķirībā no iepriekšējām). Nemanīju ka patēriņš pieaugtu. Tādēļ esmu skeptisks par tādām “speciālajām”, e-auto domātajām.
Ja kļuva klusāk, tātad, mīkstāka gumija viens no iemesliem. Droši vien vasaras riepas uztaisītas cietākas, lai Pircēja Sarūgtinājums nepienāk tik ātri. Vidējais cilvēks taču kā domā – nopirku auto un tālāk tikai uzpilde/uzlāde, citu izdevumu nav. Izrādās, riepas dilst? Es taču godīgi braucu, kāpēc lai tās diltu) Bet jo smagāks auto, jo riepas dilst naskāk.
Vissezonas – tās ir sniegam un dubļiem?
Tās ir tās kas der tikai grantenei. T.i. laukiem.