Reklāma

EPA izsludina līdz šim stingrākās auto efektivitātes prasības ASV

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) izsludinājusi līdz šim stingrākās auto efektivitātes prasības, kas attiecas uz degvielas patēriņu, lai ierobežotu vieglo auto radītos kaitīgos izmešus. 2026. gadā konkrēta ražotāja visiem piedāvātajiem modeļiem (car maker fleet) kopā būs jāspēj iekļauties vidēji 4,2l/100km. Līdz šim viena ražotāja visu piedāvāto modeļu vidējam degvielas patēriņam bija jāiekļaujas 6,4l/100km.

Aģentūras aplēses liecina, ka tādā veidā autobraucēji līdz 2050. gadam ietaupīs no 210 līdz 420 miljardiem dolāru degvielas izmaksās. Tāpat aprēķināts, ka tajā pašā laikā atmosfērā tiks izdalīts par 3,1 miljardu tonnu mazāk CO2.

Līdzīgus standartus jau 2012. gadā piedāvāja prezidenta Baraka Obamas administrācija, savukārt Donalda Trampa laikā standarti tika samazināti un ražotāji varēja veidot mašīnas ar lielāku degvielas patēriņu. Viens no bijušajiem EPA inženieriem Džefs Alsons norāda, ka šādā veidā izdosies atgriezties tur, kur ASV autoražošanai jau vajadzēja būt, bet tas tik un tā ir daudz par maz, lai ierobežotu klimata pārmaiņas.

Šie efektivitātes standarti ir līdz šim nozīmīgākais Džo Baidena administrācijas veikums cīņā pret klimata pārmaiņām. 2019. gadā transporta sektors bija lielākais piesārņotājs ASV.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN
25.12.2021 13:39

Wow, cik KWh akumulatoru vajag lai testa cikla laikā nodrošinātu šādu patēriņu? 5, 6, 10? 🤔

spriidiic
26.12.2021 13:42
Reply to  LAN

Katrs degvielas kilograms tiek aizvietots ar 20kg akumulatoru. Ja Masks dabūs gatavu solīto silikona akumulatoru, tad būs 13kg. Uzkrāt un glabāt degvielu ir pāris simt reizes vieglāk un efektīvāk nekā elektroenerģiju pat īsā laika periodā, par pusgadu vai pāris gadiem nerunāsim. Iepildīšanas/uzlādes laiks nesalidzināmi.

Kursors.lv
26.12.2021 14:03
Reply to  spriidiic

Silikona akumulators? Kas tas tāds? :) Kāds pārskatījies pieaugušo filmas? :D

spriidiic
27.12.2021 10:50

Mēģini uzminēt. Piebildīšu, ka notika pārrakstīšanās kļūda. Nu, kā pareizi sauc Maska jaunās baterijas (vēl nav gatavs prototips, teorija ir OK)?

Kursors.lv
27.12.2021 10:56
Reply to  spriidiic

Es pieņemu, ka domāji solid state (piemēram, grafēna) akumulatorus. Jā, pie šādu tehnoloģiju attīstības tagad daudzi strādā, tomēr pagaidām tās vēl ir dārgas. Konkrēti Masks un Tesla gan vairāk uzmanības velta citiem akumulatoru veidiem un pilnveido esošos. Vismaz neesmu daudz manījis, ka Tesla aktīvi mēģinātu attīstīt solid state akumulatoru tehnoloģijas.

spriidiic
27.12.2021 21:20

Mēģināju atrast to video, kurā Masks tekstoja par dolomīta baterijām. Atradu šo. https://www.youtube.com/watch?v=UGUJjj2dt48&ab_channel=ElonMuskLive Izklausās pārāk jauki, lai būtu patiesība.

Visvaldis
27.12.2021 10:04
Reply to  spriidiic

Tas jau sen zināms, ka enerģijas blīvums kondensatoriem un baterijām ir niecīgs salīdzinājumā ar fosilajiem kurināmajiem vai nemaz nerunāsim par kodoldegvielu :D Bet tam nav jābūt primārajam fokusam. Redz, ar elektro auto tāpat var veikt pietiekami lielas distances. Bet vari nesatraukties, ar ūdeņradi darbināmi auto var kliedēt Tavu uztraukumu.

spriidiic
27.12.2021 10:55
Reply to  Visvaldis

Piekrītu. Var veikt distances ar e, var kliedēt uztraukumu ar H. Kad kļūs konkurētspējīgi, parunāsim par tiem.

spriidiic
27.12.2021 11:03
Reply to  Visvaldis

Tieši par vienādām distancēm ir mans vakardienas komentārs. Savukārt, ūdeņraža uzpilde ir bezgalīgi komplicēta padarīšana (ja salīdzinam ar mazu dīzeļdegvielas kanniņu visur citur, izņemot H uzpildes staciju. Un arī tur…)

Visvaldis
27.12.2021 12:03
Reply to  spriidiic

Sarežģīta gan, piekrītu. Bet nu varbūt tālajā skaistajā nākotnē :)

Reklāma