ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) izsludinājusi līdz šim stingrākās auto efektivitātes prasības, kas attiecas uz degvielas patēriņu, lai ierobežotu vieglo auto radītos kaitīgos izmešus. 2026. gadā konkrēta ražotāja visiem piedāvātajiem modeļiem (car maker fleet) kopā būs jāspēj iekļauties vidēji 4,2l/100km. Līdz šim viena ražotāja visu piedāvāto modeļu vidējam degvielas patēriņam bija jāiekļaujas 6,4l/100km.
Aģentūras aplēses liecina, ka tādā veidā autobraucēji līdz 2050. gadam ietaupīs no 210 līdz 420 miljardiem dolāru degvielas izmaksās. Tāpat aprēķināts, ka tajā pašā laikā atmosfērā tiks izdalīts par 3,1 miljardu tonnu mazāk CO2.
Līdzīgus standartus jau 2012. gadā piedāvāja prezidenta Baraka Obamas administrācija, savukārt Donalda Trampa laikā standarti tika samazināti un ražotāji varēja veidot mašīnas ar lielāku degvielas patēriņu. Viens no bijušajiem EPA inženieriem Džefs Alsons norāda, ka šādā veidā izdosies atgriezties tur, kur ASV autoražošanai jau vajadzēja būt, bet tas tik un tā ir daudz par maz, lai ierobežotu klimata pārmaiņas.
Šie efektivitātes standarti ir līdz šim nozīmīgākais Džo Baidena administrācijas veikums cīņā pret klimata pārmaiņām. 2019. gadā transporta sektors bija lielākais piesārņotājs ASV.
Wow, cik KWh akumulatoru vajag lai testa cikla laikā nodrošinātu šādu patēriņu? 5, 6, 10? 🤔
Katrs degvielas kilograms tiek aizvietots ar 20kg akumulatoru. Ja Masks dabūs gatavu solīto silikona akumulatoru, tad būs 13kg. Uzkrāt un glabāt degvielu ir pāris simt reizes vieglāk un efektīvāk nekā elektroenerģiju pat īsā laika periodā, par pusgadu vai pāris gadiem nerunāsim. Iepildīšanas/uzlādes laiks nesalidzināmi.
Silikona akumulators? Kas tas tāds? :) Kāds pārskatījies pieaugušo filmas? :D
Mēģini uzminēt. Piebildīšu, ka notika pārrakstīšanās kļūda. Nu, kā pareizi sauc Maska jaunās baterijas (vēl nav gatavs prototips, teorija ir OK)?
Es pieņemu, ka domāji solid state (piemēram, grafēna) akumulatorus. Jā, pie šādu tehnoloģiju attīstības tagad daudzi strādā, tomēr pagaidām tās vēl ir dārgas. Konkrēti Masks un Tesla gan vairāk uzmanības velta citiem akumulatoru veidiem un pilnveido esošos. Vismaz neesmu daudz manījis, ka Tesla aktīvi mēģinātu attīstīt solid state akumulatoru tehnoloģijas.
Mēģināju atrast to video, kurā Masks tekstoja par dolomīta baterijām. Atradu šo. https://www.youtube.com/watch?v=UGUJjj2dt48&ab_channel=ElonMuskLive Izklausās pārāk jauki, lai būtu patiesība.
Tas jau sen zināms, ka enerģijas blīvums kondensatoriem un baterijām ir niecīgs salīdzinājumā ar fosilajiem kurināmajiem vai nemaz nerunāsim par kodoldegvielu :D Bet tam nav jābūt primārajam fokusam. Redz, ar elektro auto tāpat var veikt pietiekami lielas distances. Bet vari nesatraukties, ar ūdeņradi darbināmi auto var kliedēt Tavu uztraukumu.
Piekrītu. Var veikt distances ar e, var kliedēt uztraukumu ar H. Kad kļūs konkurētspējīgi, parunāsim par tiem.
Tieši par vienādām distancēm ir mans vakardienas komentārs. Savukārt, ūdeņraža uzpilde ir bezgalīgi komplicēta padarīšana (ja salīdzinam ar mazu dīzeļdegvielas kanniņu visur citur, izņemot H uzpildes staciju. Un arī tur…)
Sarežģīta gan, piekrītu. Bet nu varbūt tālajā skaistajā nākotnē :)