Lielbritānijā nu jau deviņus mēnešus tiek testēti policijas vajadzībām īpaši pielāgoti “Tesla Model 3” elektroauto, un pirmie rezultāti ir visnotaļ labi. Protams, uzreiz iedomājamies jociņus par policistiem, kuriem izbeidzas baterija tieši brīdī, kad jānoķer noziedzinieki, taču norādīts, ka mašīnas ar ieslēgtām bākugunīm un veicot darba pienākumus var nobraukt vairāk nekā 320 kilometrus.
Pētījuma rezultāti liecina, ka “Model 3” izsaukuma laikā var darboties vairāk nekā 4 stundas, arī gadījumos, kad policijai jāpielieto “advancētas braukšanas tehnikas”. Dati liecina, ka maiņas laikā mašīnas bākugunis ieslēgtas vidēji 7-15 minūtes.
Testos noskaidrots, ka arī dažādas iebūvētās policijas sistēmas atstāj niecīgu iespaidu uz mašīnas sniedzamību ar vienu uzlādi – maiņas laikā iekārtu patēriņš ir līdzvērtīgs dažiem kilometriem.
Tiek izcelta dažādu ekonomiskas braukšanas tehniku pielietošana gadījumos, kad policistiem nav jāsteidzas uz izsaukumu, piemēram, mašīnas braukšanas režīmos ierobežojot jaudu, tādējādi samazinot arī enerģijas patēriņu. Mašīna izrādījusies izdevīgāka arī apkopēs – pēc 15 tūkstošiem jūdžu (24 tūkstoši kilometru) jānomaina riepas un bremžu kluči, taču, pretstatā mašīnām ar iekšdedzes dzinēju, citas apkopes darbības nebija vajadzīgas. Arī uzlādes izmaksas bija mazākas nekā tas būtu, lejot degvielu. Testi turpināsies arī nākamajā gadā, abām pusēm gūstot labāku izpratni par nepieciešamajām lietām un uzlabojumiem.
Pēc 24 tūkstošiem jāmaina bremžu kluči??? Ko šeit var komentēt Teslas īpašnieki?
Sūds par klučiem, bet riepas? :)
Tad teikšu: sūds par riepām, tās no paātrinājumiem un straujiem manevriem dilst, bet klučiem nevajadzētu tik ļoti dilt, jo bremzē motori – elektroauto specifika.
Kluči ierūsē no nelietošanas.
Nu ko lai saka, Agresīvi brauc un satruji bremzē, Fiqsy tos poličus jau būtu sen nobanojis! :D
Sanāk ka daudz mīcās pa pilsētu un strauji bremzējot bieži pieslēdzas parastās bremzes. Es pat nezinu, kas ir labāk, mīksti kluči, kurus jāmaina ik pēc 25k, vai cieti kluči, kuru dēļ jāmaina bremžu diski uz 50k.
Manā pieredzē ar Hibrīdu nācās mainīt tieši diskus uz 70k, kaut arī kluči bija vēl lietojami vismaz līdz 100k.
Oriģinālajā rakstā bija minēts, ka Tesla skatoties uz patstāvīgu Teslas izmantošanu policijas vajadzībām stipri iesaka atteikties no bākugunīm uz jumta, jo tas stipri ietekmē, cik nu tie procenti būtu, maksimālo nobraucamo attālumu un iesaka domāt izvietot tos salona iekšpusē
Migalkas salonā neies cauri – ja vien policistus arī neaizstās ar robotiem.
Netrafarētos tepat Latvijā esi redzējis? Nezināju, ka mums jau robokopi pieņemti dienestā ar esošo budžetu. (:
Neesmu gan. Lai gaismas redzētu vismaz uz priekšu un aizmuguri, sanāk ka jātaisa 2 gaismu bloki pie stikla, pa vienam priekšā un aizmugurē. Sānos nav nemaz tik vienkārši uztaisīt, jo logi nolaižas. Panorāmiskā gaisma uz jumta šķiet 25x vienkāršāka konstrukcija.