Reklāma

“Amazon” Itālijā saņem 1,28 miljardu dolāru sodu par dominējošā stāvokļa izmantošanu tirgū

Jaunākie raksti

Pusotra mēneša laikā vientuļo senioru atbalstam “Lidl” taromātos saziedoti jau 1300 eiro

Kopš 15. septembra Latvijas Samariešu apvienība (LSA) sadarbībā ar mazumtirgotāju “Lidl Latvija” uzsāka Latvijā pirmo ziedošanas iespēju taromātos vientuļo...

OX DRIVE Tesla koplietošanas automašīnas tagad pieejamas arī Pierīgā

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE pēc četru mēnešu darbības būtiski paplašinājusi auto paņemšanas un atstāšanas darbības zonas...

Samsung noteiktām sadzīves tehnikas sastāvdaļām piedāvā 20 gadu garantiju

Ledusskapja, veļas mazgājamās mašīnas vai veļas žāvētāja iegāde prasa nozīmīgus ieguldījumus. Tāpēc ierīcēm jābūt ne tikai energoefektīvām, bet arī...

Kikcstarter platformā pieejama tastatūra, kurai taustiņu vietā būs Lego klucīši

No Lego klucīšiem mūsdienās laikam var uzbūvēt visu, tāpēc nav pārsteigums, ka aktīvisti Kickstarter platformā ir palaiduši projektu mehāniskajai...

Leģendārajam pārtikas veikalam “Santa un Barbara” tagad pieejams interneta veikals

Novembra izskaņa ir nesusi patīkamas ziņas, jo Rīgas centra iedzīvotāju daudz aprunātais un leģendārais pārtikas veikals "Santa un Barbara"...

Itālijas pretmonopola iestāde e-komercijas gigantam “Amazon” uzlikusi treknu sodu 1,13 miljardu eiro (1,28 miljardi USD) apmērā par “dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu”. Būtiski, ka tas pēdējā mēneša laikā ir jau otrais sods, ko šī iestāde piemērojusi “Amazon”.

Itālijas regulators norādījis, ka “Amazon” ieņem “absolūtu dominējošo stāvokli” Itālijas tirgū, “kas tam ļāvis reklamēt pašam savu loģistikas pakalpojumu “Fulfillment by Amazon” (FBA). Saskaņā ar regulatora teikto – pārdevējiem jāizmanto FBA pakalpojums, ja tie vēlas piekļūt lielākajām “Amazon” platformas priekšrocībām, piemēram, “Prime” etiķetei, kas, savukārt, ļauj tiem piedalīties Melnās piektdienas (Black Friday) izpārdošanā un citos svarīgos iepirkšanās pasākumos iekš “Amazon” platformas.

Regulators norādījis, ka piekļuve šīm funkcijām esot “izšķiroša” pārdevēja panākumu gūšanā. Tāpat tiem pārdevējiem, kuri saņēmuši FBA pakalpojumu, netiek piemērotas tik stingras soda sankcijas par noteikumu neievērošanu. Tas arī nozīmē, ka “Amazon” var arī pievērt acis uz šiem pārdevējiem. Visbeidzot tie pārdevēji, kuri izmanto “Amazon” FBA, mudināti nepiedāvāt savus produktus citās e-komercijas platformas, vismaz ne tādā pašā daudzumā kā “Amazon” platformā.

Itālijas regulators uzskata, ka sods 1,28 miljardu dolāru apmērā esot pietiekams, ņemot vērā pārkāpumu ilgumu un radītās sekas. Papildus soda naudai regulators pieprasījis, lai “Amazon” piešķirtu FBA privilēģijas visiem trešo pušu pārdevējiem, ja viņi ievēro citus noteikumus un likumus. Tikmēr “Amazon” paziņojis, ka nepiekrīt šim spriedumam un pārsūdzēs to.

Jāpiebilst, ka novembrī Itālijas regulators uzlika naudas sodu 228 miljonu dolāru apmērā “Apple” un “Amazon” par to, ka tie ierobežoja “Beats” austiņu pārdošanu, ļaujot tās tirgot tikai atsevišķiem mazumtirgotājiem.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma