Reklāma

“Amazon” Itālijā saņem 1,28 miljardu dolāru sodu par dominējošā stāvokļa izmantošanu tirgū

Jaunākie raksti

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar...

Atzīmējot “R” divīzijas 20 gadu jubileju, tapis jaudīgākais Golf sērijveida modelis vēsturē

Vācu autoražotāja Volkswagen sporta divīzija "R" svin 20 gadu jubileju, tāpēc Volkswagen vadība nolēmusi to atzīmēt, radot visu laiku...

Mazda laidusi klajā jaunu Mazda CX-60 krosoveru – lielāko un jaudīgāko savā saimē

Japānas ražotājs Mazda paplašinājis modeļu klāstu ar savu lielāko SUV – jauno CX-60. Tas ir lielformāta ģimenes krosovers ar...

BMW M3 un M4 saņem īpašās M divīzijas 50 gadu jubilejas versijas

Vācu autoražotāja BMW "M" sporta divīzija šogad svin apaļo 50 gadu jubileju, tāpēc ražotājs diviem saviem populārākajiem sporta modeļiem...

Tims Kuks kārtējo reizi iekļauts medija “Times” 100 pasaules ietekmīgāko personu topā

Medijs "Times" publiskojis ikgadējo pasaules 100 ietekmīgāko cilvēku topu, kurā gozējas gan tehnoloģiju jomas pārstāvji, gan mākslinieki, līderi, pionieri...

Itālijas pretmonopola iestāde e-komercijas gigantam “Amazon” uzlikusi treknu sodu 1,13 miljardu eiro (1,28 miljardi USD) apmērā par “dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu”. Būtiski, ka tas pēdējā mēneša laikā ir jau otrais sods, ko šī iestāde piemērojusi “Amazon”.

Itālijas regulators norādījis, ka “Amazon” ieņem “absolūtu dominējošo stāvokli” Itālijas tirgū, “kas tam ļāvis reklamēt pašam savu loģistikas pakalpojumu “Fulfillment by Amazon” (FBA). Saskaņā ar regulatora teikto – pārdevējiem jāizmanto FBA pakalpojums, ja tie vēlas piekļūt lielākajām “Amazon” platformas priekšrocībām, piemēram, “Prime” etiķetei, kas, savukārt, ļauj tiem piedalīties Melnās piektdienas (Black Friday) izpārdošanā un citos svarīgos iepirkšanās pasākumos iekš “Amazon” platformas.

Regulators norādījis, ka piekļuve šīm funkcijām esot “izšķiroša” pārdevēja panākumu gūšanā. Tāpat tiem pārdevējiem, kuri saņēmuši FBA pakalpojumu, netiek piemērotas tik stingras soda sankcijas par noteikumu neievērošanu. Tas arī nozīmē, ka “Amazon” var arī pievērt acis uz šiem pārdevējiem. Visbeidzot tie pārdevēji, kuri izmanto “Amazon” FBA, mudināti nepiedāvāt savus produktus citās e-komercijas platformas, vismaz ne tādā pašā daudzumā kā “Amazon” platformā.

Itālijas regulators uzskata, ka sods 1,28 miljardu dolāru apmērā esot pietiekams, ņemot vērā pārkāpumu ilgumu un radītās sekas. Papildus soda naudai regulators pieprasījis, lai “Amazon” piešķirtu FBA privilēģijas visiem trešo pušu pārdevējiem, ja viņi ievēro citus noteikumus un likumus. Tikmēr “Amazon” paziņojis, ka nepiekrīt šim spriedumam un pārsūdzēs to.

Jāpiebilst, ka novembrī Itālijas regulators uzlika naudas sodu 228 miljonu dolāru apmērā “Apple” un “Amazon” par to, ka tie ierobežoja “Beats” austiņu pārdošanu, ļaujot tās tirgot tikai atsevišķiem mazumtirgotājiem.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma