Web Analytics
More
    Reklāma

    “Amazon” Itālijā saņem 1,28 miljardu dolāru sodu par dominējošā stāvokļa izmantošanu tirgū

    Jaunākie raksti

    Itālijas pretmonopola iestāde e-komercijas gigantam “Amazon” uzlikusi treknu sodu 1,13 miljardu eiro (1,28 miljardi USD) apmērā par “dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu”. Būtiski, ka tas pēdējā mēneša laikā ir jau otrais sods, ko šī iestāde piemērojusi “Amazon”.

    Itālijas regulators norādījis, ka “Amazon” ieņem “absolūtu dominējošo stāvokli” Itālijas tirgū, “kas tam ļāvis reklamēt pašam savu loģistikas pakalpojumu “Fulfillment by Amazon” (FBA). Saskaņā ar regulatora teikto – pārdevējiem jāizmanto FBA pakalpojums, ja tie vēlas piekļūt lielākajām “Amazon” platformas priekšrocībām, piemēram, “Prime” etiķetei, kas, savukārt, ļauj tiem piedalīties Melnās piektdienas (Black Friday) izpārdošanā un citos svarīgos iepirkšanās pasākumos iekš “Amazon” platformas.

    Reklāma

    Regulators norādījis, ka piekļuve šīm funkcijām esot “izšķiroša” pārdevēja panākumu gūšanā. Tāpat tiem pārdevējiem, kuri saņēmuši FBA pakalpojumu, netiek piemērotas tik stingras soda sankcijas par noteikumu neievērošanu. Tas arī nozīmē, ka “Amazon” var arī pievērt acis uz šiem pārdevējiem. Visbeidzot tie pārdevēji, kuri izmanto “Amazon” FBA, mudināti nepiedāvāt savus produktus citās e-komercijas platformas, vismaz ne tādā pašā daudzumā kā “Amazon” platformā.

    Itālijas regulators uzskata, ka sods 1,28 miljardu dolāru apmērā esot pietiekams, ņemot vērā pārkāpumu ilgumu un radītās sekas. Papildus soda naudai regulators pieprasījis, lai “Amazon” piešķirtu FBA privilēģijas visiem trešo pušu pārdevējiem, ja viņi ievēro citus noteikumus un likumus. Tikmēr “Amazon” paziņojis, ka nepiekrīt šim spriedumam un pārsūdzēs to.

    Jāpiebilst, ka novembrī Itālijas regulators uzlika naudas sodu 228 miljonu dolāru apmērā “Apple” un “Amazon” par to, ka tie ierobežoja “Beats” austiņu pārdošanu, ļaujot tās tirgot tikai atsevišķiem mazumtirgotājiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma