Web Analytics
More
    Reklāma

    Polestar ar 1000 eiro vērtu programmatūras atjauninājumu palielina mašīnu jaudu

    Jaunākie raksti

    Polestar izziņojis over-the-air programmatūras atjauninājumu, kas palielina Polestar 2 modeļa griezes momentu un jaudu. Mašīnai tagad ir 469 zirgspēki jeb par 67 zirgspēkiem vairāk nekā iepriekš, savukārt griezes moments palielināts par 20 ņūtonmetriem (tagad 680Nm).

    Šos skaitļus pārvēršot mazliet praktiskākā izteiksmē, mašīnas ieskrējiens līdz 100km/h uzlabojies par aptuveni 0,1 sekundi un tagad ir 4,4 sekundes. Autoražotājs norāda, ka lielākie uzlabojumi paātrinājumā būs vērojami, braucot vidējā ātrumā, tātad, vajadzētu uzlaboties apdzīšanas spējām. Paātrinājums no 80 līdz 120km/h prasīšot vien 2,2 sekundes jeb par pussekundi mazāk nekā iepriekš.

    Programmatūras atjauninājums gan nebūs bezmaksas. Lai to saņemtu, mašīnas īpašniekam būs jāšķiras no 1000 eiro. Polestar, protams, nav vienīgais autoražotājs, kas šādā veidā uzlabo savu elektroauto sniegumu – to dara arī Tesla, Audi, Volkswagen un citi ražotāji, taču viņu atjauninājumi pārsvarā nemaksā tik sālīti.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    09.12.2021 15:56

    Wow ražotājs piedāvā nočiepto Tavu auto saglabājot garantiju. Super. Kurš ražotājs vēl tā dara?

    Aplams
    09.12.2021 16:04
    Reply to  Usinss

    Tu izlasiji rakstu? Visi tā dara

    Usinss
    09.12.2021 19:31
    Reply to  Aplams

    Kur? Iedod man piemēru, ka BMW nočipo no rūpnīcas? Nav tāds. Pārējie ražotāji labo kļūdas. BMW par papildus naudu sūta uz Alpine, un tur notiek auto pārvērtības, Mersim tas pats, Audi ir sava sporta divīzija. Bet nedod klāt jaudu apdeitu dēļ. Tersla, izlaboja problēmas ar bremzēšanu caur OTA, kas viņus paglāba no pāris simtu tūkstošu auto atsaukšanas.

    Elektriķis
    09.12.2021 19:43
    Reply to  Usinss
    Reinis Rozitis
    10.12.2021 12:14
    Reply to  Elektriķis

    Ja vien neuzskata OTA par kaut ko ļoti specifisku, tad Polestar jau sen (ja nemaldos kopš 2005/2006 modeļiem) piedāvā “tjūningu” saglabājot rūpnīcas garantijas.

    Cits (strīdīgs) jautājums cik šāda biznesa prakse ir “godīga” .. no vienas puses visas puses zina, ka šāda iespēja ir, tad kāpēc to nedarīt tāpat uzreiz (nav jau tā, ka kaut kādas specifiskas detaļas tiek liktas, tikai nomainīta programmatūra), pretēji formāli kāpēc ne vienmēr rūpnīcas izlaistajiem modeļiem ielimitēt -100hp/kw un tad tirgot apbrīnojamu 5 min atjauninājumu, kas palielina jaudu uz pusi ..

    No otras puses auto tāpat šobrīd ir aplipināts ar 100 un 1 ekstru (par papildus samaksu), tad varbūt +5 hp / -0.1 sec varbūt nav tas sliktākais/peļamākais mārketinga izgājiens.

    Elektriķis
    10.12.2021 13:57
    Reply to  Reinis Rozitis

    Droši vien ka ir daļa lietu, kuras tiek mākslīgi “nozāģētas”, lai tās pārdotu vēlāk ar OTA. Tomēr ir arī tādas, kuras sākumā nemaz nav izstrādātas un notestētas, jo produkts taču jāstumj ārā pa durvīm cik ātri vien iespējams. Tad nu ir jautājums: kam labāk maksāt par “tjūningu”, vai specializētajiem kantoriem, vai tomēr pašam ražotājam?
    Maksāt par grāmatvedības SW uzturēšanu tiek uzskatīts par normu, bet auto programmētājiem tas jādara tāpat vien.
    Tādēļ teikuma daļa “tikai nomainīta programmatūra” drusku griež acīs.

    Reinis Rozitis
    10.12.2021 15:03
    Reply to  Elektriķis

    “auto programmētājiem tas jādara tāpat vien.” nu šeit jautājums, kurā brīdī šie atjauninājumi ir “kļūdu labojumi” (vai pietiek tikai ar to, ka tie ir opcionāli t.i. nav saistīti ar drošību vai ekspluatācijas problēmām?) un kurā tā ir jauna “fīča” ..

    .. un vai tas, ka programmatūra darbojas neoptimāli ir jāapmaksā gala lietotājam (protams, arī uzturēšana var tikt/tiek iekļauta sākotnējā produkta cenā par ko tāpat maksā lietotājs).

    Bet šīs vairāk tādas filozofiskas pārdomas (neko nevienam nepārmetu, jo pašam piemīt šādas cilvēciskās vājības) – ja šie uzlabojumi nāktu no kādas trešās puses (kādiem ateljē vai entuziastiem u.c.) tad būtu mazāk jautājumu nekā, ja tas notiek tieši no paša ražotāja (apakšuzņēmuma).

    Reklāma