Reklāma

BMW prezentē “XM” konceptu, kas būs pieejams tikai M divīzijas izpildījumā

Jaunākie raksti

Samsung jau atkal lielas problēmas ar akumulatoriem (video)

Nu ko - jau atkal teju neskaitāmais dublis ar Samsung un akumulatoru problēmām. Viss aizsākās it kā ar Samsung...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #480 (29.09.2022)

29. septembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šodien ciemos Mikus no Bites. Kā klausīties Star FM...

Latvijā darbību uzsāks automašīnu abonēšanas platforma MyBee

Automašīnu abonēšanas platforma MyBee plāno paplašināt savu pakalpojumu sniegšanu un sākt darbību Latvijā. MyBee pārvalda starptautiskā uzņēmumu grupa Modus...

Tata Indijā prezentē elektroauto par 10 tūkstošiem dolāru

Eiropā elektroauto cenas saglabājas augstākas nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, līdz ar to jauna elektroauto iegāde daļai sabiedrības nav...

“Sadales tīkls” augustā saņēmis rekordlielu elektrostacijas pieslēgšanas pieteikumu skaitu

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" augustā no klientiem saņēmusi 214 pieteikumus elektrostacijas pieslēgšanai, kas ir rekordliels apjoms....

BMW M divīzija gadu gaitā ir pielikusi roku daudziem BMW sērijveida ielas auto, tos padarot krietni sportiskākus, tomēr savā nu jau gandrīz 50 gadus ilgajā vēsturē M divīzija pati no nulles radījusi tikai vienu auto – M1, kas tapa 70.gadu beigās. Tagad plānos ietilpst otrais auto, kuru pilnībā izstrādājusi M divīzija un prezentēta šī modeļa konceptversija “XM”.

Lai arī “XM” ir jauns nosaukums, par šādas mašīnas tapšanu baumas virmojušas ik pa brīdim. Nereti klīda runas, ka BMW gatavo SUV flagmani, kuram varētu tikt dots nosaukums “X8” vai “X9”.

Vizuāli mašīna saskan ar citiem bavāriešu pēdējā laika modeļiem, izmantojot milzīgās radiatora nāsis, tomēr ir arī atšķirības – priekšējie lukturi sastāv no diviem atsevišķiem moduļiem. Jumta līnija aiz vadītāja pamazām un pludeni slīd uz leju, taču tas nav tik acīmredzami kā “X6”. Aizmugurējie LED lukturi iestiepjas krietni tālu mašīnas sānos. BMW saka, ka šis ir pirmais ieskats jaunās paaudzes “X” modeļu dizaina valodā.

Publicētajos attēlos redzamais salons dalāms divās daļās – priekšējā daļa izskatās ļoti līdzīgi jau ražošanā esošajiem “iX” un “i4” modeļiem. Tur no konceptauto pierastā vājprāta domas lidojuma īsti nekā nav – salona priekšdaļu BMW varētu sākt ražot jau šodien, jo tā izskatās pilnīgi normāla un ļoti līdzīga jau esošajiem modeļiem. Aizmugurējo sēdekļu dizains liek aizdomāties, ka BMW dizaineri idejas tiem smēlušies kādā Minhenes naktsklubā, atrodoties VIP zonā.

Svarīgākais gan ir jautājums, kas šo auto kustinās. BMW sniegtā atbilde ir V8 plug-in hibrīds. Nav zināms, vai izmantots kāds no BMW krājumos esošajiem V8 dzinējiem, vai radīts kas pilnīgi jauns, bet apvienojumā ar elektromotoru mašīnas kopējā jauda būs 740 zirgspēki. Tas kļūs par jaudīgāko M auto vēsturē. Ražotājs sola, ka ar elektrību varēs nobraukt aptuveni 50 kilometrus. BMW īpaši uzsvēra, ka šis auto būs pieejams tikai un vienīgi kā M modelis. Tas nozīmē, ka nesagaidīsim bāzes versiju ar 3,0 litru sešcilindru motoru vai ko tādu. Ļoti iespējams, ka V8 plug-in hibrīds arī būs vienīgā pieejamā versija.

Pagaidām šis auto vēl ir koncepts, taču ilgi vairs nebūs jāgaida, lai ieraudzītu ražošanas versiju. Plānots, ka mašīna ražošanā nonāks jau nākamā gada beigās un pie klientiem ieradīsies kā 2023. gada modelis. Cenu lapā, visticamāk, ieraudzīsim sešciparu skaitli jau sākumkomplektācijā.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ciba
01.12.2021 15:34

Parodija.

KKTK
02.12.2021 08:14

Nē, nē – mēs austrumu un ķīnas sultāniem nelienam pakaļās teiks atkal BMW dizainers.

Karls
02.12.2021 12:00
Reply to  KKTK

Jā protams bmw būs labs tikai tad, ja Tev pa velti dos šos auto.
Tu tiešām esi tik glups, ka nesaproti kā tas notiek? Mērķis pārdot, bmw ninteresē kaut kāds “KKTK” kurš tā pat mūžā nekad jaunu bmw nenopirks….
Kāds tam sakars ar dirsā līšanu?

Reklāma