Glāzgovā notiekošajā “COP26” klimata konferencē vairāki pasaules vadošie autoražotāji, piemēram, Ford, Volvo, Mercedes un General Motors parakstījuši apņemšanos, kas paredz līdz 2040. gadam pārtraukt ražot mašīnas, kas rada kaitīgos izmešus, veicinot pāreju uz bezizmešu transportlīdzekļiem. Taču virkne šo ražotāju konkurentu to noraidījuši.
Vienošanos parakstīja virkne nacionālo valstu valdības, autoražotāji un citi iesaistītie, taču vienošanās pati par sevi neuzliek nekādus pienākumus un tā nav juridiski saistoša, proti, tas drīzāk ir labas gribas žests un noderēs mārketinga aktivitātēm. Dokuments paredz, ka iesaistītās puses strādās pie pilnīgas pārejas uz bezizmešu transportlīdzekļiem vieglo auto un kravas furgonu segmentā “galvenajos tirgos” no 2035. gada vai ātrāk.
Tiesa, gana nopietni autoražotāji un viņu pārstāvji nav atrodami starp šī dokumenta parakstītājiem – vienošanos neatbalstīja Renault, BMW, Hyundai, Stellantis, Toyota un Volkswagen. Tāpat to neparakstīja Ķīna, ASV, Francija un Vācija – vienas no lielākajām ražotājvalstīm pasaulē, kas šo dokumentu padara krietni mazvērtīgāku. Tieši šo valstu nevēlēšanās parakstīt vienošanos ir iemesls, kāpēc to nav izdarījuši arī daudzi autoražotāji.
Beidzot nāk pie prāta
kas tā vispāŗ par stulbu ideju – pārtraukt ražot mašīnas, kas rada kaitīgos izmešus. visas tak rada, elektroauto ir videi draudzīgāks tikai tad, ja tiek lādēts ar saules baterijām, i tad vēl nevar zināt, vai pašu saules bateriju saražošana visu ietaupījumu neatsit atpakaļ. Vienīgā iespēja mazināt co2, ir samazināt cilvēku skaitu uz planētas. kamēr valstis nepanāk vienošanos par dzimstības ierobežošanu, visi tie eko gājieni ir pilnīgi lieki.
Tu piemirsi pieminēt, ka elektro-mašīnai ir “videi draudzīgs” akumulators ar litiju, merkūriju un citiem “absolūti zaļiem” elementiem, kuri pēc 10 gadiem (gluži kā riepas mežā) būs atrodami mētajamies šrotos vai grāvjos, un viss labums no tiem tecēs ārā mūsu zemītē. Bet pa to laiku zaļie gavilēs. Mēs jaau šobrīd neprotam s pārstrādāt tekstilu, plastmasu, vieglmetālus, riepas, un pat parastās AA baterijas. Tā kā, gatavojamies COP 2070, kad būs lielais brēciens, par akumulātoru piesārņotām upēm.
Ej tak tu pa gaisu. parādi šodien kaut vienu grāvī mētājošos akumulatoru!
Akumulatorus esmu redzējis mētājoties tikai Tolmetā, jo metāla atkritumu šķirošanā noteikti esam vieni no līderiem.
Tesla standarta versijās izmantos tikai LFP akumulatorus bez Cd un Ni. Mercedes no 2024. gada sola kko līdzīgu un ganjau pārējie pievienosies, jo šī ir arī lētāka alternatīva:
https://www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-switching-to-lfp-batteries-in-all-standard-range-cars.html
https://insideevs.com/news/544432/mercedes-launch-lfp-bevs-2024/
Tas ir CIRKS ! :) NEparakstīja: “Renault (francija), BMW (DE), Hyundai (Koreja) , Stellantis (Irālija-Francija), Toyota (Japāna) un Volkswagen (DE). Tāpat to neparakstīja Ķīna, ASV, Francija un Vācija”. Tātad faktiski visas lielās valstis un visi auto ražotāji neparakstīja. Kas tā par vienošanos? Kas tad tomēr parakstīja? – Latvija, Mozambika, Ekvadora? Šādai vienošanai nav nekādas jēgas, ja TOP valstis un TOP auto ražotāji nepiekrīt. Teātris :(