Reklāma

Virkne lielo autoražotāju neatbalsta “COP26” klimata konferences vienošanos par elektroauto

Jaunākie raksti

Hyundai Bayon apskats – vai mazais korejiešu SUV spēj konkurēt ar eiropiešu alternatīvām?

Kompaktklases krosoveru segments kļuvis tikpat piesātināts kā hečbeku kategorija – pilsētai domāts SUV ir šķietami katram autoražotājam. Dažiem tādi...

BMW sniedz ieskatu īpaši ekskluzīvajā “3.0 CSL Hommage” modelī

Vācu autoražotāja BMW sporta divīzija sniegusi pirmo ieskatu īpaši ekskluzīvajā "3.0 CSL Hommage" modelī, kas tiks prezentēts vēlāk šogad,...

Bateriju problēmu dēļ Volkswagen uz laiku spiests apturēt ID.Buzz ražošanu

Vācu mediji ziņo, ka Volkswagen ir spiests apturēt elektriskā ID.Buzz ražošanu, saskaroties ar bateriju defektu no jauna piegādātāja. Jaunā...

Baumo, ka BMW 3. sērija kļūs par elektroauto ātrāk nekā sākotnēji plānots

Viens no vācu autoražotāja BMW flagmaņiem 3. sērija kļūs par elektroauto ātrāk nekā plānots, tam notiekot ap 2027. gadu....

LG iesaistās elektroauto uzlādes iekārtu biznesā

Korejiešu uzņēmums LG paziņojis par savu iesaistīšanos elektroauto uzlādes iekārtu biznesā - LG pārpircis citu Dienvidkorejas uzņēmumu "AppleMango", kas...

Glāzgovā notiekošajā “COP26” klimata konferencē vairāki pasaules vadošie autoražotāji, piemēram, Ford, Volvo, Mercedes un General Motors parakstījuši apņemšanos, kas paredz līdz 2040. gadam pārtraukt ražot mašīnas, kas rada kaitīgos izmešus, veicinot pāreju uz bezizmešu transportlīdzekļiem. Taču virkne šo ražotāju konkurentu to noraidījuši.

Vienošanos parakstīja virkne nacionālo valstu valdības, autoražotāji un citi iesaistītie, taču vienošanās pati par sevi neuzliek nekādus pienākumus un tā nav juridiski saistoša, proti, tas drīzāk ir labas gribas žests un noderēs mārketinga aktivitātēm. Dokuments paredz, ka iesaistītās puses strādās pie pilnīgas pārejas uz bezizmešu transportlīdzekļiem vieglo auto un kravas furgonu segmentā “galvenajos tirgos” no 2035. gada vai ātrāk.

Tiesa, gana nopietni autoražotāji un viņu pārstāvji nav atrodami starp šī dokumenta parakstītājiem – vienošanos neatbalstīja Renault, BMW, Hyundai, Stellantis, Toyota un Volkswagen. Tāpat to neparakstīja Ķīna, ASV, Francija un Vācija – vienas no lielākajām ražotājvalstīm pasaulē, kas šo dokumentu padara krietni mazvērtīgāku. Tieši šo valstu nevēlēšanās parakstīt vienošanos ir iemesls, kāpēc to nav izdarījuši arī daudzi autoražotāji.

AvotsAutocar
Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Grynch
11.11.2021 15:36

Beidzot nāk pie prāta

heh
12.11.2021 01:23

kas tā vispāŗ par stulbu ideju – pārtraukt ražot mašīnas, kas rada kaitīgos izmešus. visas tak rada, elektroauto ir videi draudzīgāks tikai tad, ja tiek lādēts ar saules baterijām, i tad vēl nevar zināt, vai pašu saules bateriju saražošana visu ietaupījumu neatsit atpakaļ. Vienīgā iespēja mazināt co2, ir samazināt cilvēku skaitu uz planētas. kamēr valstis nepanāk vienošanos par dzimstības ierobežošanu, visi tie eko gājieni ir pilnīgi lieki.

Raivis Terinks
12.11.2021 12:16
Reply to  heh

Tu piemirsi pieminēt, ka elektro-mašīnai ir “videi draudzīgs” akumulators ar litiju, merkūriju un citiem “absolūti zaļiem” elementiem, kuri pēc 10 gadiem (gluži kā riepas mežā) būs atrodami mētajamies šrotos vai grāvjos, un viss labums no tiem tecēs ārā mūsu zemītē. Bet pa to laiku zaļie gavilēs. Mēs jaau šobrīd neprotam s pārstrādāt tekstilu, plastmasu, vieglmetālus, riepas, un pat parastās AA baterijas. Tā kā, gatavojamies COP 2070, kad būs lielais brēciens, par akumulātoru piesārņotām upēm.

Muah
12.11.2021 17:07
Reply to  Raivis Terinks

Ej tak tu pa gaisu. parādi šodien kaut vienu grāvī mētājošos akumulatoru!

LAN
13.11.2021 14:24
Reply to  Raivis Terinks

Akumulatorus esmu redzējis mētājoties tikai Tolmetā, jo metāla atkritumu šķirošanā noteikti esam vieni no līderiem.
Tesla standarta versijās izmantos tikai LFP akumulatorus bez Cd un Ni. Mercedes no 2024. gada sola kko līdzīgu un ganjau pārējie pievienosies, jo šī ir arī lētāka alternatīva:
https://www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-switching-to-lfp-batteries-in-all-standard-range-cars.html
https://insideevs.com/news/544432/mercedes-launch-lfp-bevs-2024/

Raivis Terinks
12.11.2021 11:55

Tas ir CIRKS ! :) NEparakstīja: “Renault (francija), BMW (DE), Hyundai (Koreja) , Stellantis (Irālija-Francija), Toyota (Japāna) un Volkswagen (DE). Tāpat to neparakstīja Ķīna, ASV, Francija un Vācija”. Tātad faktiski visas lielās valstis un visi auto ražotāji neparakstīja. Kas tā par vienošanos? Kas tad tomēr parakstīja? – Latvija, Mozambika, Ekvadora? Šādai vienošanai nav nekādas jēgas, ja TOP valstis un TOP auto ražotāji nepiekrīt. Teātris :(

Reklāma