Autobūves milža Ford vadītājs Džims Fārlijs iekšējās sapulces laikā slavējis elektroauto ražotāju Tesla, uzsverot, ka Tesla ražo labākos elektriskos auto tirgū un viņus jāuztver kā nopietnu, cienījamu konkurentu.
Tesla panākumus arvien vairāk atzīst vēsturiski spēcīgie autoražotāji – nesen savus konkurentus kādā uzrunā darbiniekiem slavēja Volkswagen vadītājs Herberts Dīzs, skaidrojot, kāpēc tieši Tesla spējusi izrauties līderpozīcijās elektroauto tirgū. Arī Fārlijs uzslavējis konkurentus. “Viņiem ir resursi un gudri cilvēki. “Model 3″ ir vislabāk pārdotā mašīna Eiropā. Ne tikai elektroauto sektorā, bet kopumā. Tas ir vislabāk pārdotais auto Lielbritānijā un vairākus mēnešus bijis vislabāk pārdotais auto Kalifornijā. Ja mēs gribam būt sekmīgi, tad nedrīkstam viņus ignorēt.”
Fārlijs uzteicis Tesla pārdošanas metodi bez starpniekiem, proti, Tesla neizmanto dīlerus, bet paši tirgo savas mašīnas. Tāpat viņš īpaši uzsver, ka Tesla spējusi padarīt savas mašīnas maksimāli efektīvas, izmantojot visas iespējas. “Viņi pēc mašīnas prezentēšanas ir kā apsēsti – viņi cenšas uzlabot klienta pieredzi, pārstrādā elektriskās detaļas, vienkāršo dažādas lietas un risina kvalitātes problēmas, balstoties uz mašīnu sniegtajiem datiem,” saka Ford vadītājs. Fārlijs šādā veidā centies panākt, lai darbinieki novērtē lietas, ko Tesla dara labāk. Pats Ford šobrīd arvien vairāk virzās elektrības virzienā – pie klientiem jau nonācis elektriskais “Mustang Mach-E” un ražotājs gatavojas uzsākt arī elektriskā “F-150” pikapa ražošanu.
Nekad neesmu izmēģinājis Teslu, bet es nesaprotu to sajūsmu no šo kompāniju (Ford un VW) valdes puses. Labi, es saprotu, ka parasto patērētāju var ar saukļiem maldināt, bet kas Teslā ir tāds, kas lika sajūsmināties šādiem cilvēkiem, ja neskaita pārdošanas apjomus? Cik esmu skatījies Kursors video un vācis informāciju internetā, Tesla automašīnas vēl aizvien nerada kvalitātes sajūtu, vēl aizvien ir sastopami rūpniecības brāķi, salons nav noslēgts no āra skaņām, kā arī tirgū ir sastopami ļoti labi konkurenti.
Gan jau ka sajūsma tādēļ ka Īlons varēja realizēt savu sapni, viņu netraucēja “valdes locekļi”, kuri vilka “pie zemes”. Lai nu kā, bet tas, ka bez laba SW nekādi vairs nevar, ir vispār pieņemta atziņa. Tur Tesla ir tālu priekšā visiem. Kuram no ražotājiem vēl ir kaut kas tuvu tam? Varbūt Polestar?
Ir pieredze ar VW jauno izstrādājumu, kuru jau ir gribējies stumt Daugavā un pirkt Teslu galvenokārt SW dēļ, bet ne tikai. Tikai tas, ka Teslai nav vietējā servisa, ir atturējis.
Kas Teslas software ir tāds, kas liek šai software būt tālu priekšā konkurentiem?
Pirmkārt un galvenokārt darbojas OTA atjauninājums. VW ir izsludinājis ka nu tikai esot, bet kaut kā galīgi neiet tā lieta. “Ekrāna” ātrdarbība. Vienīgais, par kuru vēl cilvēki priecājās, ir Polestar Androīds. Pieņemu ka tā navigācijā, tāpat kā Vāzē, var ievadīt gala mērķa nosaukumu, nevis tev pieprasa precīzu adresi kā vecos laikos.
Aplikācija. Tā protams izskatās kā diena pret nakti ar manu nožēlojamo VW, kurā joprojām nevar redzēt, kur atrodās auto un tā ir gausa un īsti nevari zināt, vai esi ieslēdzis apkuri, vai nē.
es nesekoju Teslas “uzvaras gājienam”, bet vairāki tehniskie auto jūtūberi ir norādījuši uz avangardisku elektriskās piedziņas sistēmu. iespējams, ka izstrādājot visu no nulles, Teslai nav sāpējusi galva par pielāgošanos esošajiem ražošanas procesiem, tāpēc varēja atļauties lielāku integrāciju starp motoriem un to vadības kontrolieriem panākot efektīvāku sistēmu.
Nu jā, aizmirsu piebilst ka tieši tas, ka Tesla visu taisa no nulles, ir būtiskā atšķirība: paši taisa savu SW no A-Z. VW raudāja, ka šim esot jāintegrē visādu piegādātāju verķi. Plāns esot sākt aizvien vairāk pašiem kaut ko darīt SW jomā.
Atkal tomēr būšot jābrauc uz servisu, jāmaina kaut kāds kontrolieris, lai nākotnē to varētu atjaunināt pa gaisu.
Ja iedziļinātos Tesla tehniskajos risinājumos, kā arī tempā kā jauni risinājumi tiek ieviesti ražošanā, tad ātri būtu skaidrs par ko te tauta sajūsminās. Kaut vai painteresējies par Gigacastings u.c. Arī pieminētajā SW Tesla ir daudzus gadus priekšā visiem pārējiem.
Gigacastings ir tiešais solis uz miskastē izmetamu auto pēc pirmās avārijas.
Tur jau tā lieta, ka tikai tagad citi ražotāji apjēdz vai sāk darīt to pašu ko tesla, būvēt auto kā elektroauto, nevis cenšas pārbūvēt iekšdedzes dzinēja auto par elektro.