Vācu autoražošanas gigants Volkswagen, sadarbībā ar Tenesī štata Universitāti un Oukridžas Nacionālo laboratoriju aktīvi attīsta bezvadu uzlādes risinājumu elektroauto. “VW” ziņo, ka pētījumu rezultātā panākts liels uzlabojums, ievērojami samazinot enerģijas zudumus un palielinot uzlādes jaudu.
Ja sākotnēji bezvadu uzlāde tika veikta ar 6,6kW jaudu, tad sadarbības rezultātā to jau izdevies palielināt līdz 120kW. Mūsdienu standartiem galīgi nav slikti, taču “Volkswagen” negrasās apstāties – autoražotājs plāno palielināt bezvadu uzlādes jaudu līdz 300kW.
Enerģijas zudumi šādas uzlādes laikā bija viens no galvenajiem problēmjautājumiem. Kā ziņo pētnieki, viņiem izdevies panākt 98 procentu efektivitāti, proti, vien 2 procenti enerģijas tiek pazaudēts šajā bezvadu uzlādes procesā. Sadarbība neapstāsies tikai ar elektroauto uzlādes jautājumiem – plānos ietilpst arī kompozītmateriālu attīstība, kas būtu paredzēti izmantošanai auto salonā.
98% lietderība izskatās pēc fantastikas. Pieņemu ka spolēm jābūt diezgan tuvu – Taycan ar savu mazo “klīrensu” ir piemērotāks šai metodei. Ir redzēti eksperimenti ar lādētājiem, kad no auto apakšas nolaižās kontakti, kuri savienojas ar ielā iebūvētu kontaktu matricu. Tādā veidā tiek risināta precīzās pozicionēšanas problēma, kas arī bezvadu lādētājā ir spēkā.
Intresanti
interesanti gan – mašīnas apakšā tak viss būs nodauzīts ar akmeņiem, dubļains, slapjš. jau tā mans auto pēc 13 gadu lietošanas pārsvarā saskaras tieši ar elektronikas problēmām, grūti pat iedomāties, cik neizmantojami pēc 10+ gadiem kļūs šādi elektroauto.
Agrāk teica, ka pīpēt benzīntankā ir bīstami! Diez, kā tas viss darbosies applūdušā stāvlaukumā? :)
Tesla unveils fully sustainable Model ‘Y’ yacht concept
Viss norit saskaņā ar plānu :)
Šitai nav buras, grēks saukt par jahtu! :D
Ja būtu buras, tad gan būtu zaļš eko šmeko braucamais!
Man ir jau apnicis cīnīties ar “jahtām”, kurām nav buru, tāpat kā “lokācijām” un citām “kreativitātēm” :)